Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-13, 22:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
100 barn
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är detta mycket folk?
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
På en annan livestream såg det ut som 100-150. Plus 50 journalister.

Nej. Runt 1500 personer var det.

Citat:
Thunberg and about 1,500 protesters, many of them schoolchildren, marched and chanted near the White House on Friday.

https://time.com/5677409/greta-thunberg-protest-white-house/
https://www.washingtonpost.com/politics/greta-thunberg-brings-environmental-campaign-to-washington/2019/09/13/face9c2e-d654-11e9-8924-1db7dac797fb_story.html

Vad tycker ni om det? Inte illa va?
Senast redigerad av -Info- 2019-09-13 kl. 22:37.
2019-09-13, 22:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är mycket möjligt att hon är undantaget som bekräftar regeln men såvitt jag förstår brukar man rekommendera struktur och förutsägbarhet för personer med Asbergers.

På något sätt är Greta en ovanlig Asperger-flicka. Inte brukar väl de gilla äventyr och omväxling och variation så mycket som Greta? Eller offrar hon sig för den goda sakens skull?

Fast möjligtvis räcker det för henne att hennes pappa är med överallt. Det kanske ger henne trygghet och en viss struktur och förutsägbarhet (som du nämnde) i tillvaron.
2019-09-13, 23:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilken folksamling.

Idag var det 1500 personer...

Vad säger du nu då?

Citat:
Greta Thunberg and about 1,500 protesters, many of them schoolchildren, marched and chanted near the White House on Friday. They are calling for immediate action from the world’s governments to halt global warming, reduce fossil fuel consumption and avert environmental catastrophe.

(Källor: N Y Post, Washington Post, TIME)
2019-09-13, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
En gång för länge sedan gick jag själv med i ett demonstrationståg. Det var för studiemedel. Det kändes lite tufft och trotsigt att gå genom stan och skrika ihop med "likasinnade", och visst hade jag inte tackat nej till större bidragsdel eller vad det nu var saken gällde. Fast om någon hade berättat att högre bidrag skulle innebära längre operationsköer, minskat U-landsbistånd eller sämre järnvägsunderhåll hade jag kanske inte varit så kaxig längre. Så långt tänkte ju inte jag.

Faktum är ju att människans konsekvenstänk inte är fullt utvecklat förrän i 25-årsåldern. Det kan man inte klandra tonåringarna för.

När de här vilsna ungdomarna viftar med handskrivna plakat och knutna nävar och skanderar "No more gas, no more oil, leave the garbage IN THE SOIL!!!!!!" är det så smärtsamt tydligt att de gripits av något slags grupptryck där de "eldar upp" varandra. Med deras krav skulle mängder av deras egna landsmän bokstavligen riskera att frysa ihjäl i sina hem.

Det är förstås normalt och sunt att unga kritiserar och problematiserar vuxenvärlden och äldre generationer. Men när Greta säger något i stil med You say that you love your children above all else - and yet ..., då känns det som om hon projicerar besvikelsen över sina egna föräldrar på alla andra. Det blir "vi mot dom". Jag är inte alls övertygad om att alla unga vill avstå från sina resor, teknik och andra bekvämligheter för att CO2-utsläppen ska halveras globalt. Jag är faktiskt inte alls övertygad om att den yngre generationen är speciellt osjälvisk över lag.

Men att "strejka" går ju bra - och är till intet förpliktande.

Det är ganska lätt gjort att stoppa de flesta koldioxidutsläpp, men man måste i så fall acceptera kärnkraft istället.
2019-09-13, 23:15
Bannlyst
Greta lär vara en falsk profet, på väg att få sina ögon öppnade sent som in i helvete om hon fortsätter i satans media's vanföreställning om att hon skulle vart sänd från Gud som profet.

skämmigt, Sverige!
2019-09-14, 00:12
Medlem
Hur kan hon se så barnslig och outvecklad ut? Min flickväns lillasyrra som är 05:a ser äldre ut och har mer utvecklad kropp än Greta.
2019-09-14, 00:22
Medlem
Jofs avatar
Greta Thunberg har flera gånger hyllats av den tidigare presidenten Barack Obama.

På måndag träffas de för andra gången för ett privat samtal i Washington.
2019-09-14, 00:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Greta Thunberg har flera gånger hyllats av den tidigare presidenten Barack Obama.

Schysta och mäktiga vänner hon skaffat sig, Greta. Inte alla som är polare med Barack Obama.

Citat:
Greta Thunberg ska träffa Barack Obama i Washington

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-thunberg-ska-traffa-barack-obama-i-washington/
2019-09-14, 00:40
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
...samtidigt som Greta anser att det är de rika som är en stor källa till det onda som hon bekämpar...

Snacka om stenbumlingar i ett glashus...
Javisst. Greta går inte ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Hur kan hon se så barnslig och outvecklad ut? Min flickväns lillasyrra som är 05:a ser äldre ut och har mer utvecklad kropp än Greta.
Greta har varit svårt sjuk i självsvält. Hon har stoppat sin kropps utveckling genom att genom livshotande svält
Det är också därför dom hon är så kort. Hon har stannat i växten.
Det är möjligt att Greta aldrig kommer att komma in i puberteten utan hon är fast i sin barnkropp.
2019-09-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Idag var det 1500 personer...

Vad säger du nu då?

Det är inte ens mycket människor om det enbart är folk från Washington DC och ännu mindre om det gäller hela staten Maryland. På bilderna så såg jag en massa folk från New York och troligtvis så är det också en hel del aktivister från Europa på plats. Ett stort fiasko skulle jag vilja påstå.
2019-09-14, 00:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000

Halvmongo i kombination med ätstörningar gör att människokroppen inte utvecklas i samma takt, varken psykiskt eller fysiskt.
2019-09-14, 00:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Ett stort fiasko skulle jag vilja påstå.

Du är så underhållande ibland!

Greta är jätteglad! Det kom många fler än hon hade väntat sig:

Citat:
Greta Thunberg utanför Vita huset: "Överväldigande"

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/greta-thunberg-utanf%C3%B6r-vita-huset-%C3%B6verv%C3%A4ldigande-12499105
Citat:
"Det är mycket folk, långt fler än någon väntat sig."

Alla är glada över att det kom så många. Men visst, du har kanske höga krav på Greta. Vänta då till nästa vecka. Då blir det fler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in