Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Glada nyheter men det finns smolk i bägaren, som skrämmer mig. Stödet bland studerande är väldigt lågt i mätningen, SIFO uppger <10%. Propagandan i skolorna om mångfald och allas lika värde samt en stor andel icke-svenskar i de yngre årgångarna gör framtiden väldigt dyster i mina ögon.
Det är bråttom nu att vända skutan. Någon slags offensiv i skolvärlden är nödvändig.
Samtidigt är det värt att ta notis om all indoktrinering som INTE fastnat. Det fanns en tid då folk fick politrukerna på sig om de gjorde kopplingar mellan invandring och kriminalitet. Det hette att etniska svenskar minsann begår majoriteten av brotten och att det bara är en liten bråkdel av invandrarna som begår brott.
Inget av den hjärntvätten höll. SD ökar automatiskt när media skriver om gängbrottslighet oavsett om rapporteringen gör koppling till invandrare eller ej. Alla bara vet automatiskt vilka det handlar om. Förr var ”gäng” en eufemism media använde för att dölja att det handlade om invandrare. Idag har betydelseförskjutningen gått så långt att gäng nu
betyder invandrare och har en hopplöst negativ konnotation. För 40 år sen döpte man komediserien ”Happy Days” till ”Gänget och jag” på svenska. Om det hade stått ”Gänget och jag” i TV-tablån idag skulle 94% utgå från att det säkert är en dokumentär om multikriminelle Muhammed och hans vardag i Malmös undre värld.
Ett tillägg ang Sifo är att KD+SD+M befäster sin ställning som den enda regeringskonstellationen med framtidsutsikter för M och KD.
Högeroppositionen M, KD, SD: 165 mandat
Regeringsunderlaget S, MP, C, L: 154 mandat
Rödgröna S, MP, V: 139 mandat
Alliansen M, KD, C, L: 138 mandat
Ohelig allians vänster:
S+MP+C+L+V: 184 mandat
Ohelig allians höger:
M+KD+SD+L: 180 mandat
De två regeringsalternativ som gick till val 2010 skulle alltså bara skrapa ihop 138 resp 139 var. Det finns INGET att hämta för M och KD i drömmen om alliansen. En flugviktare med 37 mandat kvar till majoritet. Och varför skulle C någonsin vilja återvända?
Nej, KD och M har nog under det här året tvingats komma långt i att förlika sig med tanken att framtiden är SD-samarbete eller en evighet på läktaren.