2019-09-13, 22:25
Medlem
Theforeigners avatar
Om AEH, som det nu visar sig att polisen sannolik har bevis för, har blivit dödad i hemmet
mellan kl 20:00 den 30 Oct och kl 9:45 den 31 Oct (när TH ringde polisen)
då finns det väl stort set ingen möjlighet kvar att det skulle röra sig om en kidnappning
därför kidnappare dödar väl inte sitt kidnappningsoffer
iom dom vet att dom måste bevisa att ofret är levande
för att få sina lösenpengar.
Citera
2019-09-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jaja, får håpe dem har fått ut disse eventuelle data. Det kan jo fortelle mye om hvor telefonen var klokken da og da. Hvis telefonen har flyttet på seg kl 11 f.eks., så er jo det veldig interessant for politiet å vite. Går jo ann å sende et kjapt tips til Brøske om dette. Det er mange ganger dem overser ting. Dem sjekker jo basestasjoner, det er jo det første dem gjør, men dette med googlekonto og gps kanskje dem ikke har sjekket.
Ja det er jo blitt sånn at apper kan lagre hele livet ditt mens teledata slettes etter 3 måneder.
Citera
2019-09-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Att Holden tror att TH är oskyldig tror jag inte en millimeter på.

Hva han tror er egentlig helt irrelevant, han skal representere familien. Er noen av dem involvert har de nok ikke sagt noe til Holden 😉
Og hans jobb er å ivareta familiens interesser.

Bet meg merke i hvordan Brøske la trykk på har de samarbeidet godt med familiens bistandsadvokat under pressekonferansen i etterkant av Holden sin ang ny kontrakt i juni. Men tror ikke han nevnte familien. Akkurat det synes jeg det var litt rart at ikke ble tatt opp her. Men det tok tre dager å kunne skive her og da var dere oppi noe helt annet 🙈
Senast redigerad av Mehebe 2019-09-13 kl. 22:38.
Citera
2019-09-13, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det er jo blitt sånn at apper kan lagre hele livet ditt mens teledata slettes etter 3 måneder.

Det er sant. Google er ikke omfattet av norsk lov om lagring osv.
Citera
2019-09-13, 22:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Som jag förstår det, ärver TH hälften av AEH:s förmögenhet. Resten delas mellan AEH:s barn, oavsett om TH är deras far eller inte, men att endast de barn TH evt inte är far till, har arvrätt för TH är död.

Nei, i Norge arver ektemake 1/4. Barna resten. Det finnes ingen opplysning om at AEH hadde fler enn de 3 barna og alle er født i ekteskap med TH (Pater-est- regelen)
Citera
2019-09-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Hva han tror er egentlig helt irrelevant, han skal representere familien. Er noen av dem involvert har de nok ikke sagt noe til Holden 😉
Og hans jobb er å ivareta familiens interesser.

Bet meg merke i hvordan Brøske la trykk på har de samarbeidet godt med familiens bistandsadvokat under pressekonferansen i etterkant av Holden sin ang ny kontrakt i juni. Men tror ikke han nevnte familien. Akkurat det synes jeg det var litt rart at ikke ble tatt opp her. Men det tok tre dager å kunne skive her og da var dere oppi noe helt annet 🙈

Det har vært tatt opp tidligere. At TH ved å ha felles bistandsadvokat med resten av familien får anledning til å skyve hensyn til barn og barnebarn foran seg, og skjule seg bak dette. Utrolig grovt og stygt gjort, mot barn og barnebarn.

Edit:
Retten utnevnte først en annen bistandsadvokat. TH var ikke fornøyd og engasjerte Holden i stedet.
Senast redigerad av kornblomst 2019-09-13 kl. 22:56. Anledning: skrivefeil + Edit
Citera
2019-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vært tatt opp tidligere. At TH ved å ha felles bistandsadvokat med resten av familien får anledning til å skyve hensyn til barn og barnebarn foran seg, og skjule seg bak dette. Utrolig grovt og stygt gjort, mot barn og barnebarn.

Edit:
Retten utnevnte først en annen bistandsadvokat. TH var ikke fornøyd og engasjerte Holden i stedet.

Fått med meg de diskusjonene. Men ikke det om bytte av bistandsadvokat, som jeg kan huske. Trodde jeg hadde lest alt her på tråden...
Synes fortsatt formålet med offentliggjøring av skoavtrykk ikke passer helt inn, lurer på hva som ligger bak den vurderinga. Iallfall om de har klare mistenkte.
Citera
2019-09-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehebe
Fått med meg de diskusjonene. Men ikke det om bytte av bistandsadvokat, som jeg kan huske. Trodde jeg hadde lest alt her på tråden...
Synes fortsatt formålet med offentliggjøring av skoavtrykk ikke passer helt inn, lurer på hva som ligger bak den vurderinga. Iallfall om de har klare mistenkte.
Jeg trodde det var klart for alle jeg at politiet offentliggjorde skotypen for å få tips ?
Citera
2019-09-13, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
På vilket sätt tycker du att bilden är intressant?
Ikke mer enn at jeg tenkte på at det kan forklare hvorfor AE anskaffet en hund som trenger mye mosjon for å trives.
Citera
2019-09-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er sant. Google er ikke omfattet av norsk lov om lagring osv.
Ja men jeg vet ikke om teledata innsamlet av google og andre, som er eldre enn 3 mnd er gyldige som bevis ?
Citera
2019-09-13, 23:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Så lenge AEH ikke er funnet må det reises sak for å kreve dødsformodning. Dette kan først gjøres 10 år etter tidspunktet hvor man vet med sikkerhet at personen var i live.
Først når dødsformodning er besluttet, eller at hun faktisk blir funnet trer arvelov inn.

På den måten er det at AEH nå er sporløst forsvunnet veldig praktisk. Det betyr at alt fortsetter som før, inntil videre. Og det blir heller ingen arv på barna med det første.

Ektefelle har rett til å sitte i uskiftet bo, med den del av formuen som utgjorde AEHs andel. At de evnt har snakket om skilsmisse har ingen betydning for arveoppgjør så lenge de fortsattt var gift og levde sammen. Men vi aner ikke hvor stor andel av formuen som hun hadde krav på.

Uten testamente vil TH arve 1/4 av AEHs formue og resten fordeles likt på de tre barna. Med testamente kan det være annen fordeling, så lenge pliktdelsarv til barna er oppfylt.

Hva som vil skje med formuen om TH står bak drapet og blir dømt vet jeg ikke. Jeg tror han beholder sin egen formue (ref. Per Orderud), men at han mister arverett etter AEH til fordel for barna. Og mister rett til å sitte i uskiftet bo.

Döms han blir det nog till att skifta bo, ja.
Märkvärdigtvis skulle th kunna dömas för mord utan offrets dödförklaring....? Det där kräver nog en diskussion.
Citera
2019-09-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja men jeg vet ikke om teledata innsamlet av google og andre, som er eldre enn 3 mnd er gyldige som bevis ?

Tidligere Arbeiderparti-ordfører Rune Øygard ble i 2013 idømt fengselsstraff for seksuell omgang med barn. Sentrale beviser var utskrifter av Skype-samtaler.

Definitivt gyldig som bevis ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in