Citat:
Ja, alla har gjort fel. S är ungefär som Moderaterna och KD. De har tidigare gjort fel, men har nu intagit en mer restriktiv uppfattning. För mig är det dock tydligt att M, KD och S har helt andra uppfattningar än C, L, MP och V. Sen litar jag inte riktigt på att någon av M, KD och S har ändrat sig så mycket som det behövs. Moderaterna har dock ett större ansvar för att ha satt igång hela den här öppna-hjärtan-politiken och tystat debatten. Nu har de nästan helt bytt ideologi från liberalism till konservatism verkar det som och det är i så fall upp till bevis när de blir prövade.
Det jag vände mig emot från början är när man försöker skylla allting på Socialdemokraterna och säger att det är de som har orsakat allting. För mig är det uppenbart att den här politiken härrör från den liberala agendan, där Moderaterna tidigare ingick. Socialdemokraterna har gjort fel, men de är inte roten till det här problemet.
Är du beredd att hålla med om att S och M/KD tycker ungefär lika i dessa frågor? Förstår du då varför jag säger emot att man skyller allting på Socialdemokraterna?
Det jag vände mig emot från början är när man försöker skylla allting på Socialdemokraterna och säger att det är de som har orsakat allting. För mig är det uppenbart att den här politiken härrör från den liberala agendan, där Moderaterna tidigare ingick. Socialdemokraterna har gjort fel, men de är inte roten till det här problemet.
Är du beredd att hålla med om att S och M/KD tycker ungefär lika i dessa frågor? Förstår du då varför jag säger emot att man skyller allting på Socialdemokraterna?
Jag håller med om att M/KD har haft ungefär lika galna uppfattningar gällande invandring som S efter att Palme kickade igång den värsta galenskapen. Men även om S hade haft makten själva de senaste 40 åren hade Sverige sannolikt ändå haft västvärldens mest generösa invandring. Om än möjligen något mindre utan inflytande från C och L.