2019-09-12, 16:14
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vilka har påpekat det? jo dina gelikar. Du som inte skiljer på religion och Gudsbevis. Det är såna som dig som inte förstår.

Sedan när är religion ett gudsbevis?
Citera
2019-09-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Sedan när är religion ett gudsbevis?
Ja, den frågan kan du ställa dig själv. Du ansåg att det var så.
Citera
2019-09-12, 16:16
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag förstår dessa begrepp bättre än vad du nånsin kan göra. Jag har varken respekt eller förtroende för er förnekare. Sanningen kommer jag att presentera oavsett vad du och dina gelikar anser om den saken. Sanningen är för dig förhatlig men du kommer inte undan den så länge du hänger i tråden.

Det påståendet visar klart och tydligt att du inte förstår de begreppen.
Citera
2019-09-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Det påståendet visar klart och tydligt att du inte förstår de begreppen.

Om det får dig att må bra får du tro det men jag förstår som sagt begreppen bättre än vad du nånsin kommer att göra och jag har ingen respekt eller förtroende för varken dig eller dina gelikar.
Citera
2019-09-12, 16:30
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
då alla sjukdomar är slem i kroppen av olika slag lixom. Har man slem så bör man passa sig , och eventuellt äta lite råkost så försvinner slemmet över natten.
Tror inte du finner en enda läkare som håller med dig i dina tragikomiska analyser här ;-)
Citera
2019-09-12, 16:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Som sagt, ni är en handfull individer som har hängt här sedan 2012. Historiken finns kvar.
Historiken finns kvar. Om du hade haft några som helst fakta eller belägg hade du kunnat hänvisa till det exakta inlägget. Det kan du inte. Lögnare.
Citat:
Ni är vilsna och förlorade. Jag är ärlig och du är oärlig.
Jag har påpekat dina lögner. Jag tror inte du kan göra det samma.
Citat:
Ni sitter här så gott som varje dag. Jag däremot har haft långa uppehåll.
Varför ljuger du? Du vet inte om någon av oss suttit här hela tiden utan uppehåll. Jag har det inte.
Som sagt, du måste hitta på saker om oss för att må bra. Hur sorgligt är det?
Citat:
Det är skillnaden mellan mig och er. När vi troende kommer och hänger på Flashback så är det sporadiskt men ni tar tag i varenda en av de troende som ställer samma förvirrande frågor. De troende lämnar tråden eller som jag återvänder sporadiskt medan ni är kvar varje dag.
Du menar att du blir bortskrämd när du periodiskt inser hur självmotsägande du är i din argumentation och hur oärlig du måste vara för att upprätthålla dina fantasier?

Citat:
Allt jag skriver om er är sant och det vet du också innerst inne.
Du fantiserar lille vän.
Citat:
Du har varit föremål för samhällets försorg. Så säg om det inte är sant och svär på heder och samvete om du har något heder och samvete.
Jag är en självförsörjande väljusterad individ. Svider det extra mycket när dina illusioner krossas?
Citera
2019-09-12, 16:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvantlogik
Du kanske först ska definiera vad detta "Gud" du talar om är för något?

Jag vet inte riktigt vad Gud är.
Ingen har lyckats förklara det för mig på ett sätt som jag förstår.

Vem är Gud för dig?

Kan du entydigt och fullständigt definiera vem Kalle Anka är?
Citera
2019-09-12, 16:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Falskt! Kristendomen påminner om judendomen men baseras inte på den. Kristendomen har inte judendomen som bas. Du har en felaktig uppfattning om detta. Både religionerna är från samma källa och har liknande budskap. Du skulle kunna säga att judendomen baseras på kristendomen om det inte skulle vara för tidsföljden att den ena kom före den andra.
Haha, hysteriskt roligt. Tack för dagens gapskratt.
Utan judendomen, ingen kristendom. Väldigt enkelt. Utan judendomen, ingen Jesus.

Citat:
Nej, det finns inte andra gudar lååååååångt före den enda Guden. Den enda Guden är äldre än mänskligheten själv. Adam kom före Abraham och Adams söner före Abraham. Dock har det funnits avgudadyrkare redan i paradiset. Adam löd ju satan. så nej, du har fel uppfattning om det hela, Förkovra dig.
Åh, jag har förkovrat mig. Dock har jag läst annat än sagoböcker.
Den enda guden uppfanns av mänskligheten. Innan han uppfanns fanns andra gudar som inte har något gemensamt med honom.
Citera
2019-09-12, 16:34
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Vad finns det att vinna eller förlora i det här fallet?
Trovärdigheten.
Citera
2019-09-12, 16:47
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Det är ju det som är problemet med dig och dina gelikar. Ni har noll intelligens verkligen noll intelligens.
Nonsens. De vetenskapliga data är korrekta och teorierna står på stadig grund. Förkovra dig.

Citat:
Du skickar en forskning som säger att ateister är smartare än religiösa.

Vilka har gjort undersökningen? Religiösa eller ateister?

Vad var syftet med undersökningen?

Hur många personer undersökte dem?

I vilka ämnen undersöktes dem? matematik? fysik? kemi? psykologi? bild? memorering? naturkunskap? konst? bilkörning?

Vilka var de religiösa? Var det blandade religiösa människor? Judar, Muslimer, kristna, buddister osv mot ateismen?

Fanns det skillnader i ålder, kön, utbildning, kultur, etnicitet, bakgrund mellan deltagarna?

Kan fortsätta ge dig variabler som du i din enfald inte tänkt på och jag tror inte att du kommer förstå det heller. Men läs detta och låt det få dig att undra lite. Du exponerar din dumhet som skickar en så kallad forskning utan att ställa dig dessa ovanstående frågor.
Det får du själv klura ut ;-)
https://link.springer.com/article/10.1007/s40806-017-0101-0
Citera
2019-09-12, 16:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Vem har sagt att saker måste ske i kronologisk ordning?

Inte jag i alla fall.
Citera
2019-09-12, 16:51
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Du skulle kunna säga att judendomen baseras på kristendomen om det inte skulle vara för tidsföljden att den ena kom före den andra.

Vem har sagt att saker måste ske i kronologisk ordning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in