2019-09-12, 15:58
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
PH-värdet på grödor och kött listas i den här bilden:
https://i.pinimg.com/originals/5f/7e/12/5f7e1210c17b3d0292cc16e06c368ed1.jpg

Jämförelse av anatomi mellan fruktätare, växtätare, allätare och köttätare:
https://i.pinimg.com/originals/63/90/15/639015250928db7ec25332b22261a975.jpg

Den första bilden ger dig all info om köttets ph-värde.
I svart på vitt kan du se där att köttet är cancerframkallande.

I andra bilden kan du se beviset för gudarna och hur dom designat djur och människor för att vi ska kunna äta det som vi är menade för att äta.. i vårat fall så är det odlande med hjärnan och skalandet med naglarna som var meningen med våran kroppsdesign.

Vad spelar pH-värdet för olika livsmedel för roll när jag visade att det är helt oväsentligt eftersom det är omöjligt att ändra pH-värdet i kroppen? Det går bara att ändra i laboratoriemiljö, vilket studiet på faktiska försökspersoner visade.

Och hur visar bilden att en Gud varit inblandad?

Och, som sagt, var finns de vetenskapliga beläggen för att människan INTE är en allätare?
Påhittat strunt räknas inte.
Citera
2019-09-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Som väntat. Du har inte ett enda belägg för dina påståenden.
Vi diskuterar inte religion? Vad gör du då här?

Bara tomma ord. Bla, bla, bla ...

Lika tom i skallen som dina ord, eller ska du i alla fall försöka ge belägg för vad du påstod om att det bara finns en gud även om det finns flera religioner?

(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)

Du skiljer alltså inte på religion och Gudsbevis. Vad mer behöver jag skriva? Du fattar fortfarande inte att tråden inte behandlar religioner utan tråden behandlar Gudsbevis. Religion är inte synonymt med Gudsbevis. Vad behöver skrivas för att du ska inse detta`?

Judendomen kan ha fel men det skulle inte påverka Gudsbeviset.

Kristendomen och alla andra religioner kan ha fel men det skulle inte påverka Gudsbeviset. Inser du inte detta? Du blir ledsen över att bli kallad för dumskalle. Du borde bli ledsen över att inte kunna inse fakta.
Citera
2019-09-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Trovärdighet. Du förlorade all trovärdighet för mig, när det visade sig att dina bevis, som du dyrt och heligt lovade att du hade, visade sig vara din tro.
Du betyder inget för mig. Du är icke-troende. Du är inte min vän och jag struntar totalt i dig. Bara troende är mina vänner. Ditt förtroende struntar jag starkt i.
Citera
2019-09-12, 16:01
Medlem
Citat:
Respekt. Trovärdighet. Egen integritet.
Dessa har du förlorat för längesedan.
Citera
2019-09-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så du förstår fortfarande inte vad belägg eller bevis är? Starkt.

Jo jag förstår vad belägg och bevis är. Du förstår inte det och det är svagt av dig.
Citera
2019-09-12, 16:05
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Ungefär som Gud, eller?

Ja, just det. Samma som Harry Potter och jultomten.
Såvida ingen kan visa annorlunda ...
Citera
2019-09-12, 16:06
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Som sagt, du är inte kapabel att inse fakta.

Du har inte presenterat några fakta, vilket inte bara jag har påpekat upprepade gånger.
Citera
2019-09-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ett annat sätt att beskriva det du skriver ovan är att du på sju års tid inte lyckats komma med ett enda vettigt belägg för det du påstår och vi ställer samma frågor av dig eftersom du inte lyckats komma med någonting påtagligt på all den tiden.
Vidare så är det ju uppenbart att du måste föreställa dig och fantisera om hur våra liv är för att rationalisera din position trots att du inte vet ett dugg om våra liv. Är inte det fantastiskt, så säg? Du måste ljuga och berätta historier för dig själv för att må bra. Men det är klart, det är ju vad troende gjort sedan tidernas begynnelse, så ingen borde ju vara förvånad. Ändå verkar du inte ta till dig när jag säger att du är oärlig. Se på mitt föregående inlägg som hade faktiska invändningar mot varje av dina påståenden. Du har inte bemött EN ENDA. Det enda du gjort är fantisera om mig eller oss som personer. Hur kan du då ens tänka att du är intellektuellt hederlig på något sätt?

Som sagt, ni är en handfull individer som har hängt här sedan 2012. Historiken finns kvar. Ni är vilsna och förlorade. Jag är ärlig och du är oärlig. Ni sitter här så gott som varje dag. Jag däremot har haft långa uppehåll. Det är skillnaden mellan mig och er. När vi troende kommer och hänger på Flashback så är det sporadiskt men ni tar tag i varenda en av de troende som ställer samma förvirrande frågor. De troende lämnar tråden eller som jag återvänder sporadiskt medan ni är kvar varje dag.

Allt jag skriver om er är sant och det vet du också innerst inne. Du har varit föremål för samhällets försorg. Så säg om det inte är sant och svär på heder och samvete om du har något heder och samvete.
Citera
2019-09-12, 16:11
Medlem
Citat:
Kristendomen är baserad på judendomen. Det är fakta. Lustigt att du lever i förnekelse av verkligheten.

Det finns gott om andra gudar som fantiserades fram låååååångt före jahweh på berget föreställdes av sandtrampare i mellanöstern.
Gudar som inte har någonting alls gemensamt med din "enda" gud och Abrahamitiska monoteistiska föreställningar.
Falskt! Kristendomen påminner om judendomen men baseras inte på den. Kristendomen har inte judendomen som bas. Du har en felaktig uppfattning om detta. Både religionerna är från samma källa och har liknande budskap. Du skulle kunna säga att judendomen baseras på kristendomen om det inte skulle vara för tidsföljden att den ena kom före den andra.

Nej, det finns inte andra gudar lååååååångt före den enda Guden. Den enda Guden är äldre än mänskligheten själv. Adam kom före Abraham och Adams söner före Abraham. Dock har det funnits avgudadyrkare redan i paradiset. Adam löd ju satan. så nej, du har fel uppfattning om det hela, Förkovra dig.
Citera
2019-09-12, 16:12
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Dessa har du förlorat för längesedan.

Kul att höra ett sådant påstående från dig. Du har ju inte ens visat att du förstår de begreppen så som du struntar i dem och trampar på dem i praktiskt taget alla inlägg du gör.
Citera
2019-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Du har inte presenterat några fakta, vilket inte bara jag har påpekat upprepade gånger.
Vilka har påpekat det? jo dina gelikar. Du som inte skiljer på religion och Gudsbevis. Det är såna som dig som inte förstår.
Citera
2019-09-12, 16:14
Medlem
Citat:
Kul att höra ett sådant påstående från dig. Du har ju inte ens visat att du förstår de begreppen så som du struntar i dem och trampar på dem i praktiskt taget alla inlägg du gör.
Jag förstår dessa begrepp bättre än vad du nånsin kan göra. Jag har varken respekt eller förtroende för er förnekare. Sanningen kommer jag att presentera oavsett vad du och dina gelikar anser om den saken. Sanningen är för dig förhatlig men du kommer inte undan den så länge du hänger i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in