2019-09-12, 15:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Se där Ja.
Då kan vi nog förutsätta att bevisningen som Åkl har kan förmodas vara "ganska stark"
Skönt att höra.
Frågan kvarstår ju fortfarande hur Åkl skall lyckas peta in Kärringen i detta.
Fast jag tror att Åkl lyckas till slut.

Mja, säger inte så mycket om bevisningen egentligen, nålsögat är den första häktningen, lyckas åklagaren där så brukar det gälla hela vägen till rättegång.

Vi får se vid nästa förhandling hur det ser ut, en snabb förhandling bra läge för åklagaren, en längre mer tveksamt, det är ju bevisvärdering som står på tapeten.

MGM nekar ju i sten fortfarande.
Citera
2019-09-12, 15:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, säger inte så mycket om bevisningen egentligen, nålsögat är den första häktningen, lyckas åklagaren där så brukar det gälla hela vägen till rättegång.

Vi får se vid nästa förhandling hur det ser ut, en snabb förhandling bra läge för åklagaren, en längre mer tveksamt, det är ju bevisvärdering som står på tapeten.

MGM nekar ju i sten fortfarande.

SD lär aldrig erkänna. Jag undrar om det inte var en av anledningarna till att Hiding ville ta in HD snarast med förhoppning om att få någon slags erkännande därifrån istället.
Citera
2019-09-12, 15:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har varken påstått eller ens antytt att alla inblandade beslutsfattare skulle vara manshatare, men det är väl tydligt inte minst av inläggen här i tråden att vi alla är människor, med större eller mindre förmåga att lägga personliga och ideologiska föreställningar åt sidan när vi gör sådana här bedömningar.

Eftersom det uppenbarligen har varit en lång och slingrig väg hittills så kan det väl vara intressant att spekulera inte bara kring brottsoffer och misstänkta i den här processen, utan också kring ansvariga befattningshavare och deras förutsättningar att göra en objektiv bedömning av de misstänktas eventuella inblandning i brottet.

De som verkar styra skutan här är alltså två-tre personer. Åklagare är Ås* Hid*ng, och om henne vet vi inte mycket. Kanske hennes första mordutredning? Hid*ngs chef verkar vara en Sar*h Hajsl*nd Han*en som har engagerat sig hårt mot sk. våld i nära relation. Rådmannen som beslutade om häktning av SD på sannolika skäl heter Ul*a Gustavs*on, även kallad "Simpampen". Denna "Simpampen" verkar reagera jättestarkt när hon tycker sig kunna ana förtryck av kvinnor, och det är naturligtvis bra. Men hon verkar reagera så pass starkt (i ett helt annat ärende) att krönikören Oisin Cantwell på Aftonbladet nästan tycks oroa sig för hennes möjligheter att vara objektiv och opartisk som domare. Särskilt oroande är det att hon faktiskt jämförs med tokstollen Göran Lambertz:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nOaoQ/simpampens-uttalanden-om-slojor-skadar-fortroendet-for-domstolarna

Jag får väl kolla på denna personer lite närmare, jag vet inget om Simpampen.

Nu har även HR gett avslag på anökan om att SD vill bli släppt ur häktet.

"Mannen överklagade häktningsbeslutet – men även hovrätten anser att 45-åringen är på sannolika skäl misstänkt för mordet."

https://www.na.se/artikel/mordmisstankte-45-aringen-ville-bli-slappt-men-forsvaret-fick-nytt-bakslag

Det finns rötägg överallt. Kvinnor som män. Rik som fattig.
Citera
2019-09-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vi får verkligen hoppas att vi får se vem som är megasvekaren som kraschade äktenskapet och en familj.

OM SD befinns skyldig till mordet, då kommer vi att få läsa om hans otrohet i sex långa år när hans hustru mådde dåligt.

Även när de hade fått sitt andra barn (var det väl) skriver han öppet till en annan kvinna i dykarbloggen på ett sådant sätt att man kan förmoda otrohet. Andra otrevliga beteenden som inte bör kanta ett äktenskap är sms till sina barns mödrar som innehåller sexanspelningar/inviter eller fråga @engodisbit om oralsex. Detta är enbart det vi VET något om, säkert "finns mer".

Om SD befinns skyldig till mordet då vet vi vem som är megasvekaren som kraschade äktenskapet och en familj.

Han har inte bara varit otrogen.

Det är bara en viskning av det som skall komma....

Han har hotat, kränkt, misshandlat, stalkat enligt tråddeltagare.

Det är bara en viskning av det som skall komma...

Han har sedan dödat en person.

En viskning som steg till skrik....

Inte bara en familj har förstörts.

Han har släckt ett liv som kunde fortsatt att leva, känna kärlek till sina barn, finnas där för dom när de gråter av sorg och förtvivlan...
Allt det som L*ena kunde ha fått uppleva som barnen uppväxt, deras bröllop och nya barn som hon kunde ha känt kärlek till.

Resten ska vi inte prata om.
Hur mycket liv som han har förstört.

Det är övermäktigt att prata om.

Du pratar om att det är L*ena som har förstört...

Och du pratar som att någon är dömd. Sådant tycker jag är otäckt.

Bålet är tänt!
Citera
2019-09-12, 15:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jävlar vad sugen jag är att åka upp den 27:e
Hade varit jäkligt intressant.
Visserligen får vi nog gå ut under "själva förhandlingen" men ändå.
En liten fredagstripp, och få se vem han är den lille filuren.
Skall jag hämta upp dig....?? He he he

Är inte häktningsförhandlingarna bakom stängda dörrar? Inte så intressant.
Vi får åka och titta på rättegången sen istället 😀
Citera
2019-09-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Dina gissningar rimmar ganska illa med faktan. De faktum att SD hotade, trakasserade och tycktes tro att han ägde LW. I slutändan tror jag att LW ville lägga detta bakom sig och gå vidare men att SD inte tillät detta.

Anledningen till att folk har haft svårt att få in HD i ekvationen bygger väl främst på att hon först verkade vara avfärdad som GM. När man nu senare plockade in henne i ekvationen så skall det finnas utrymme för två personer eftersom SD är misstänkt i en högre grad. Sett utifrån från början tycker jag att HD har ett väl så starkt motiv som SD. Det som skiljer dem åt dock är att vi vet att SD har hotat och trakasserat LW.

Tycker inte det finns någonting som talar för att de (SD) velat läka såren. Han bröt omgående och utan eftertanke det löfte han gav HD om att sluta träffa LW.

Antagligen lever HD nu under stark psykisk press och jag antar att hon kommer berätta hur allt hänger ihop, för det vet hon alldeles säkert.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och du pratar som att någon är dömd. Sådant tycker jag är otäckt.

Bålet är tänt!

Citat direkt från mitt inlägg:
"Om SD befinns skyldig till mordet".

Men du kanske tycker som S-J, att det är L*ena som är megasvekaren.
Det är hon som har förstört en familj, även om han befinns skyldig för mordet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är inte häktningsförhandlingarna bakom stängda dörrar? Inte så intressant.
Vi får åka och titta på rättegången sen istället 😀

Fan vet om man inte skulle göra det... På riktigt.
Okey, min bil går från Göteborg när rättegången stundar.

Men, först skall vi se om han omhäktad den 27:e
Sen skall vi se om Åkl får med nån medskyldig
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag vet inte, men jag har fått för mig att hon ville få slut på alla lögner och allt spel. Jag tror att hon ville ha fram allt i ljuset för att omöjliggöra att det fortsatte som tidigare. Tror också att hon ville syna SD. Men nu spekulerar jag.

Hon ångrade sig inte? Skämdes?
Bad HD om ursäkt?
Citera
2019-09-12, 16:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har varken påstått eller ens antytt att alla inblandade beslutsfattare skulle vara manshatare, men det är väl tydligt inte minst av inläggen här i tråden att vi alla är människor, med större eller mindre förmåga att lägga personliga och ideologiska föreställningar åt sidan när vi gör sådana här bedömningar.

Eftersom det uppenbarligen har varit en lång och otymplig väg hittills så kan det väl vara intressant att spekulera inte bara kring brottsoffer och misstänkta i den här processen, utan också kring ansvariga befattningshavare och deras förutsättningar att göra en objektiv bedömning av de misstänktas eventuella inblandning i brottet.

De som verkar styra skutan här är alltså två-tre personer. Åklagare är Ås* Hid*ng, och om henne vet vi inte mycket. Kanske hennes första mordutredning? Hid*ngs chef verkar vara en Sar*h Hajsl*nd Han*en som engagerat sig hårt mot sk. våld i nära relation. Rådmannen som beslutade om häktning av SD på sannolika skäl heter Ul*a Gustavs*on, även kallad "Simpampen". Denna "Simpampen" verkar reagera jättestarkt när hon tycker sig kunna ana förtryck av kvinnor, och det är naturligtvis bra. Men hon verkar reagera så pass starkt (i ett helt annat ärende) att krönikören Oisin Cantwell på Aftonbladet nästan tycks oroa sig för hennes möjligheter att vara objektiv och opartisk som domare. Särskilt oroande är det att hon faktiskt jämförs med tokstollen Göran Lambertz:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nOaoQ/simpampens-uttalanden-om-slojor-skadar-fortroendet-for-domstolarna
Bra grävt Draifos.
Synnerligen intressant hur dom ska förhålla sig objektivt och opartiskt till HD i ekvationen.
Citera
2019-09-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det stämmer, det stod i dagboksbladet från Örebro tingsrätt idag också.
Nästa besked om omhäktning den 27/9.
Nä, då skall åtal ha lämnats in (men hon lär begära förlängning).
Citera
2019-09-12, 16:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då vet vi hur MGM ställer sig till de nya omständigheterna som åklagaren lagt fram, han bestrider allt fortfarande och lär så göra hela vägen.

Nästa hållpunkt blir ju då omhäktning den 27/9 och jag tror inte att MGM kommer att godta den sedvanliga slentrianmässiga förlängningen, det blir troligen en ny förhandling om saken.

Är det den häktade med sin försvarare som bestämmer om de vill avstå från häktningsförhandling eller ej?

Om det situationen och bevisläget inte har förändrats, och hovrätten nu dessutom sagt sitt, är det ens meningsfullt?

Fråga från en som inte är insatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in