2019-09-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdrew
Du undviker min fråga, vad ska du med namnet till?
Ska inte lägga ut texten om din förfärligt unkna kvinnosyn men undrar vad du har för agenda när du vill hänga ut en tjej som var under 15 år. Gäller det bara henne eller har du andra exempel på när minderåriga offer ska namnges?

Just i detta fall så har jag personligen aldrig varit intresserad av namn.. men offer och offer.. vet jag inte
absolut inte hänga ut nån 14 lr 90 åring.. det är ointressant...
läst förhör med dessa "offer".. nånting inte stämmer.. mycket som inte stämmer, därför påstår jag att mången av de är inte offer
Citera
2019-09-12, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Men kom igen nu! Enligt svenskt rättssystem har Göran Lindberg suttit av sitt straff fast han inte har deltagit i någon vård. Han kan absolut hyra ut stallplatser till unga flickor/hästägare, inga problem... Detta enligt Sveriges riksdags lagstiftning.

Frågan är om det är lämpligt att han har med unga flickor att göra?
Borde lagstiftningen skärpas?
Citera
2019-09-12, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
"onanerar halva dagarna i sin bil"?

Vilket avsnitt? När?

I andra avsnittet... Immi en av utredarna, hon blev ansvarig för avlyssningen av hans snusklur.. hursom.. det var hon som sa meningen
Citera
2019-09-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1

Lagen är ganska stel .. svårt att ta såna svängom alltså...
Men föräldrarna som vet vem han är och tycker: han är sååå trevlig och har tagit straffet.. nu är han helt grön och helt reko för min lilla ängel att vistas nära honom.. lagstiftning på såna, tack !
Jag personligen vill inte ens höra en enda mening fr dessa föräldrar om några år exempelvis: oh vi är offer
Citera
2019-09-12, 08:08
Medlem
Mycket bra dokumentär i tre delar på cmore och tv4 play.

En riktigt ruskig typ den där Lindberg. Sexualsadist.
Citera
2019-09-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Just i detta fall så har jag personligen aldrig varit intresserad av namn.. men offer och offer.. vet jag inte
absolut inte hänga ut nån 14 lr 90 åring.. det är ointressant...
läst förhör med dessa "offer".. nånting inte stämmer.. mycket som inte stämmer, därför påstår jag att mången av de är inte offer

Vet att man kan vara offer utan att helt inse det som ung flicka, kvinna. Som nyinflyttad från landet till Sthlm insåg jag inte, när den ena kändisen efter den andra började ringa, att nattklubbsägaren på klubben jag gick första helgen var kopplare. Löjligt nog blev jag smickrad. Var snarare tjugo än fjorton.
Citera
2019-09-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vet att man kan vara offer utan att helt inse det som ung flicka, kvinna. Som nyinflyttad från landet till Sthlm insåg jag inte, när den ena kändisen efter den andra började ringa, att nattklubbsägaren på klubben jag gick första helgen var kopplare. Löjligt nog blev jag smickrad. Var snarare tjugo än fjorton.

Jag vet.. Jag själv befann mig helt själv i ett främmande land.. ok jag kunde språket på ett internat.. livet var bokstavligen som i militären.. jag var 12.. men det förkom allt.. precis allt.. många hängde sina lakan och smet genom fönstret.. och ja prostitutuin förekom.. upptäckte mycket senare att de oskyldiga afghan-eleverna var just bra på det åt båda håll, alltså koppleri. Jag var många gånger helt pank och fick typ vänta på nån peng i 15 dagar.. men tanken slog aldrig mig.. att langa var det lättaste t ex.. men inte ens leka m tanken.. jag samlade mjölk glasflaskor, som alla vanligen slängde, och pantade dem då..
Samma när jag flyttade till Stockholm fr ett litet ort...
Jag tycker det är nåt fel på föräldragenerationerna .. där börjar alla konstigheter
Citera
2019-09-12, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1

Djurplågare kan få djurförbud men våldssadister tillåts umgås med småflickor. Olämpligt enligt mig men inte enligt lagstiftarna.
Citera
2019-09-12, 16:32
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nervkollaps007
Kompenseringsteorin tror jag inte så mycket på, han gick snarare igång på att vara den som skulle berätta om våld mot kvinnor och utsattheten många möter, för för honom låg det något mycket sexuellt i grunden och i berättelserna, och han kände sig förmodligen som mäktigast då.
Där var ju en kvinna som bevistat en av hans föreläsningar som påstod sig ha fått en
intuitiv känsla av att han själv var en förövare. Vilket framgick i den del som sändes denna
vecka.
Förmodligen sparade inte herr Lindberg på detaljerna i sina beskrivningar av det våld som
utövats, de skador som uppstått, i de fall som redogjordes för. Grep sig nog verket an med
stor inlevelse...så pass så att det kanske kändes aningen skumt...

Erinrar mig sen de smått farsartade scenerna som utspelades inne i polishögskolan när
Jonas Trolle med kolleger skulle försöka bereda sig tillträde till Lindbergs kontor.
Det beredde ju vissa svårigheter att få upp det där låset.
Och innan så äntligen skett hade man vid besked om att Lindberg satt sig i bilen och troligen
ämnade sig just till kontoret ängsligt tagit tillflykten till toaletten där man gömde sig
en bra stund. Lättnad infann sig när det visade sig att Lindberg bara skulle och handla.
Dock var det ju inte över där. Det blev att springa och gömma sig igen på toan för nu var det
en polisman med vovve som dök upp där utanför plötsligt.
Och schäfern hade fått vittring minsann.
Trolle var nere vid ytterdörren och spejade och fick i all hast huka sig när vovven skällande
tog plats på andra sidan. Förgäves försökte den övertyga matte om att det inte stod rätt till;
där var folk därinne. Ytterst frustrerad måste hundstackaren ha känt sig. "Vilken jäkla matte
man har, här anstränger man sig till max med skall och allt vad det är, och inte fan fattar
han nånting ändå. Där är obehöriga därinne, gör nåt åt det. Nej, då."
Jag tror vovven ville ha ny matte efter det här.
Senast redigerad av Grandioso 2019-09-12 kl. 17:13.
Citera
2019-09-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Djurplågare kan få djurförbud men våldssadister tillåts umgås med småflickor. Olämpligt enligt mig men inte enligt lagstiftarna.

Vilken bra jämförelse.. Hur många såna har varit o våldtagit under permis... löjligt att djur har typ mer värde.. och väldigt synd
Senast redigerad av Madonnita 2019-09-12 kl. 16:43.
Citera
2019-09-12, 16:53
Medlem
Alsenos avatar
Är det någon som vet vad han håller hus nu?
Citera
2019-09-12, 17:18
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkoholiste
S*********n 17, S*******o
Nej, det där är en annan gubbe. Vår Göran är född 25 april 1946.
GL bor i Småland tillsammans med en kvinna i 70-årsåldern enligt en ganska ny artikel i Nyheter 24.
https://nyheter24.se/nyheter/931780-...-lindberg-idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in