Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-12, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En mycket bra ny artikel om Greta, om hennes arbete, och om de starka spänningar som uppstår, genom hennes klarsynta uttalanden!

https://slate.com/technology/2019/09/greta-thunberg-climate-activism-scares-the-right-and-the-left.amp

Publicerat i en blaska som heter Slate. Ska kolla upp vilka som ligger bakom Slategroup. Verkar inte vara direkt seriös. Gretas reklamgrupp jobbar stenhårt med att koppla upp klimatmesias med USA. Likt kim i Korea lyckas det inte riktigt med tåfisarna. Kommer reklamgruppen upp med finalen snart. En handskakning med Obama vore en jackpott. Mer än detta borde reklamgruppen ha i byxan innan de satt Greta att lida på en båt.
Senast redigerad av Tegin 2019-09-12 kl. 04:08.
2019-09-12, 04:17
Medlem
Läs hela den utmärkta artikeln om Greta i Slate, innan du uttalar dej!
2019-09-12, 04:24
Medlem
Citat:
Läs hela den utmärkta artikeln om Greta i Slate, innan du uttalar dej!

Jag har läst den. Jag kallar det klimatproppaganda. I samma ,i mitt tycke, oseriösa blaska finns en artikel här som belyser personer med downs syndrom rätt att vara transvestiter med egen dragshow. Bilder finns.
https://slate.com/human-interest/2019/09/drag-syndrome-performance-republican-controversy.html

Slate är sponsade av Amazon.
2019-09-12, 04:35
Medlem
Om du och likasinnade skriver sådär, tror jag att Greta snart kommer att glatt offentligt vifta med sin Prideflagga igen!! Hon gillar inte fördomar!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-09-12 kl. 04:37.
2019-09-12, 04:43
Medlem
Citat:
Om du skriver sådär, tror jag att Greta snart kommer att glatt offentligt vifta med sin Prideflagga igen!! Hon gillar inte fördomar!

Greta viftar bara med flaggan när hon blir tillsagd. Jag har inte skrivit något om fördomar utan det är en artikel i Slate som för fram frågan i denna som jag redan visat.
https://slate.com/human-interest/2019/09/drag-syndrome-performance-republican-controversy.html

Om Gretas reklamgrupp bryr sig kanske vi får se en icke fördomsfull Greta vifta med flaggan igen. Reklamgruppen jobbar inte för att bekämpa fördomar utan med klimatfrågor så Greta får nog bara vifta med flaggan när det gäller.
2019-09-12, 05:01
Medlem
Jag tror att Greta helt själv avgör, när hon vill vifta med sin Prideflagga! Hon har uttryckligen sagt, att hon även vill bekämpa fördomar, så klimatfrågor är långt ifrån det enda som den skärpta tjejen tänker på, även om dessa är viktigast för henne! Greta är så självständig och envis, att jag EJ tror att någon kan styra över henne! Greta går faktiskt sin egen väg!
2019-09-12, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det hade inte kunnat ske utan en freakshow menar du eller vad?
Det verkar ju inte så. Hon var väl inte särskild nöjd när hon bara satt i skolbänken bland dom andra barnen. Nu har hon ju iallafall fått stå för underhållningen ett tag.
2019-09-12, 05:41
Medlem
Citat:
Jag tror att Greta helt själv avgör, när hon vill vifta med sin Prideflagga! Hon har uttryckligen sagt, att hon även vill bekämpa fördomar, så klimatfrågor är långt ifrån det enda som den skärpta tjejen tänker på, även om dessa är viktigast för henne! Greta är så självständig och envis, att jag EJ tror att någon kan styra över henne! Greta går faktiskt sin egen väg!

Keep on dreaming.
2019-09-12, 06:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Här kommer en till intervju med Greta, denna är längre och mera utförlig än de två andra.

Textad på engelska.

Greta talar en utmärkt välformulerad engelska, men stammar lite några gånger, vilket är lätt hänt, när man är stressad och nervös!

Greta vet om, att miljoner lyssnar på henne och hon tar därför sin uppgift med stort allvar!

Hon betonar igen, att hon läst ännu mer, sedan hon påbörjade sina klimatstrejker!

https://youtu.be/tEChhzDbLdo
Alla människor med någorlunda fungerande fattningsförmågor lär sig mer saker med stigande ålder.
Det vore en sensation om Greta retarderat under det senaste året.
Det intressanta blir när Greta skall börja plugga igen, skall hon då sitta och mala om CO2-fantasier under hela skoldagen?
2019-09-12, 06:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Gretas agenda styrs av Ingemars gäng, det man gör nu är att preparera för nästa event som skall ge uppmärksamhet.
Greta har redan talking points som hon skall dra.
Det finns ingen spontanitet alls i Gretacirkusen. Det här kommer efter bästa förmåga att rulla på tills nästa höst.
2019-09-12, 07:15
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Om du och likasinnade skriver sådär, tror jag att Greta snart kommer att glatt offentligt vifta med sin Prideflagga igen!! Hon gillar inte fördomar!
Läser Greta Flashback?
2019-09-12, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Läser Greta Flashback?
Troligen inte personligen flickkraken är nog ytterst begränsad i vilka medier hon har tillgång till men skulle förvåna mig mycket om ingen i oranisationen bakom Greta läser detta.
Senast redigerad av SkogsSaab 2019-09-12 kl. 07:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in