Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bra påpekande! Jag har svårt att tänka mig ett sämre val en hyperexklusiv kappseglingsbåt.
Resan visar också på något annat, nämligen att Greta som person och hennes turné i Nord- och Sydamerika har blivit det viktigaste, inte klimatfrågan per se. Jag skriver "har blivit" eftersom jag inte tror att det var syftet från början, varken för Greta eller de som backar upp henne. Men successivt har detta förändrats.
Gretas mamma säger ju att Greta är lycklig så onekligen trivs Greta som fisken i vattnet med att vara upphöjd och hyllad var hon än visar sig. Greta vill helt enkelt inte gå miste om talet i FN och det väntade triumftåget på andra sidan Atlanten. Hon vill till varje pris inte återgå till att bli gamla vanliga Greta igen.

Det kanske stämmer in på Greta (trorinte det själv).

Och typ resten av världen. Skådespelare, sångare, diverse artister, politiker, modeskapare, samt självaste Löfven njuter av blickarna.
2019-08-02, 20:34
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon kanske åker till Asien sen. Vem vet?

Indiens premiärminister har hon redan läxat upp i klimatfrågan:

Tomma ord från hon. Hon måste åka dit och visa med hela handen vad hon menar. Går inte att sitta här och tro att hon kan bestämma vad världen ska göra. Hon är kanske rädd för att bli våldtagen?
2019-08-02, 20:36
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
När jag gick i plugget hade ställt upp och strejkat för precis vad som helst, svält, krig, miljö, fred, sälar, aliens, för invandring, mot invandring mm, om det inneburit lediga fredagar. Men som du skriver, strejkerna verkar ha upphört under sommarlovet.

Ja visst är det förjävligt... Att barnen tar semester från sitt gigantiska ansvar - att vända klimathotet och rädda världen från undergång? Vill de ha en framtid så ska de fan jobba för den! Helst dygnet runt, alla årstider, utan moderna bekvämligheter såsom elektricitet, byxor eller busskort. De måste lära sig att veta hut!

Att vi vuxna behöver semester är en självklarhet. Vi är gamla och trötta nu, efter att ha lagt nästan all vår vakna tid på att konsumera och förgifta planeten i decennier.... Och så tror de små snorungarna att de kan springa runt och bada, käka glass och njuta av sommaren och den stekande värmen som vi har fixat åt dem??? Nänänä, ut på myntorget och jobba för helvete. Ni ska inte ha nåt jävla sommarlov. Semester är för vuxna.

(OBS! Ren sarkasm. Jag tycker självklart att alla barn borde få njuta av sitt sommarlov, utan att behöva bli hatade av idioter för att de tar en vilopaus från klimatkrisen. Den är ju egentligen de vuxnas ansvar. Kanske därför folk blir så provocerade av Greta?)
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2019-08-02 kl. 20:48.
2019-08-02, 20:50
Medlem
Citat:
Hon kanske åker till Asien sen. Vem vet?

Indiens premiärminister har hon redan läxat upp i klimatfrågan:
Och den reella effekten av Greta™:s "uppläxning" förväntas vara exakt vad? Utveckla gärna ditt svar, så att vi andra förstår. Själv är jag så obegåvad, så jag har inte en susning om hur Greta™:s "uppläxning" kommer att påverka planetens framtid. Förklara gärna. Jag må vara mindre upplyst än en flicka som just gått ut grundskolan, men jag vill gärna lära. I ren ödmjukhet. Jag menar, vad betyder min forskningskarriär i jämförelse med kunskapen från en skolflicka som är dotter till en misslyckad operasångerska? Jag har ju aldrig varit i TV, så mina argument kan man ju bortse från, inte sant?
2019-08-02, 21:17
Medlem
Så skönt att slippa jäntan i ett år till att börja med. Ska bli kul att se hur hon ser ut när hon kommer tillbaka. Nu liknar hon en ond docka. Mamsen borde leta upp en ensamkommande afghan som kan väcka Gretas hormoner?
2019-08-02, 21:33
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Jag hoppas och jag ber att båten sjunker.
2019-08-02, 22:28
Medlem
Jag undrar om Greta fattar vad hon dragit in sin pappa i? En ung frisk person kan nog leva på typ en skakig attraktion på Liseberg i två veckor, men en otränad vuxen med giftavlagringar i kroppens fettvävnad..? Hoppas att han är stålmannen.
2019-08-02, 22:54
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag undrar om Greta fattar vad hon dragit in sin pappa i? En ung frisk person kan nog leva på typ en skakig attraktion på Liseberg i två veckor, men en otränad vuxen med giftavlagringar i kroppens fettvävnad..? Hoppas att han är stålmannen.
Räknar du Greta som frisk när hon behöver mediciner för att funka?
2019-08-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Japp det hon gjort är att öppnat munnen, något många fler borde göra i flera olika frågor. Det är så man kan påverka till förändring.

Lilla Greta kommer bli intressant att följa, skulle bli mycket förvånad om hon faktiskt inte påbörjat något som kommer påverka miljön positivt. Hon har faktiskt lyckats gå från skolstrejk till träffa världens ledare, hålla tal inför dem, fått utmärkelser mm.

Gissar att Greta redan innan hon fyllt 20 har något toppjobb någonstans i världen med riktigt hög lön. Det kommer gå bra för Greta i livet.
Då önskar jag Greta lycka till.
2019-08-02, 23:09
Medlem
Vad fan är meningen med hennes seglingsjippo? Att alla ska börja segla till jobbet eller?
2019-08-02, 23:21
Medlem
Citat:
Det finns en motor ombord. Men den är inlåst och används endast i nödfall:
Förstår att Greta tycker att allt är spännande som händer i sitt liv nu. Åka segelbåt, prata med kända människor lite här och där. Har hon gjort ngt konkret för miljön? Svar nej. Låt lilla dockan plocka skräp i ett dike längst en landsväg en vecka så tycker hon nog det är tråkigt Jag vill också ha en ren miljö men höja denna lilla TJEJ som hon vore en profet är patetiskt.
2019-08-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Förstår att Greta tycker att allt är spännande som händer i sitt liv nu. Åka segelbåt, prata med kända människor lite här och där. Har hon gjort ngt konkret för miljön? Svar nej. Låt lilla dockan plocka skräp i ett dike längst en landsväg en vecka så tycker hon nog det är tråkigt Jag vill också ha en ren miljö men höja denna lilla TJEJ som hon vore en profet är patetiskt.
Greta brukar plocka skräp när hon är ute och går med hundarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in