2019-09-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Osannolikt eller inte/rimligt eller inte tar jag inte ställning till eftersom sådana här situationer med otrevliga följder inte är helt ovanliga. Intressant dock att det som man diskuterade redan på de första sidorna - nu när vi har mer kunskap - mycket väl kan passa in i hund-tänket som Jenvén pratade om. Och inte var väl TS så mycket äldre än Helena?
Läste de första sidorna igen. Den personen som jag tror att du hänvisar till - läs gärna inläggen igen och kanske andra inlägg personen har gjort. Känns inte så seriöst..
Men det spelar ingen roll, Ugglan - det är bra att det vänds upp och ner på saker och ting, ifrågasätts och undersöks.
Vem vet, TS kanske sitter på massor med info eller så är det just bara skvaller då säkert folk visste att de gick på hundpromenader ihop.
Jag tror han flyttade till M-stad då han träffade tjej och fick jobb som idrottslärare.
Har alltid fått för mig att han var på Stadt, därför han kallades till förhör. Han hade alibi. De flesta som var på Stadt den kvällen blev kallade på förhör.
Citera
2019-09-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hon var 22 år och han skulle fylla 30 år i slutet av -92. Det är väl olika vad man tycker, om det är mycket eller inte.

Varför flyttade han till Mariestad? Var det för jobb? Flickvän? Ska han inte ha haft ett förhållande tidigt 90-tal? Osäker på om han var sambo då, för jag har för mig att han verkat ha flyttat runt under dessa år.

Vad jag har hört, så ska han ha haft alibi för den aktuella natten (efter Stadt). Uppgiften kommer från samma person som sa att syster U:s då nye pojkvän ska ha funnits i villan på Ekudden den aktuella natten; en person med sådan en position att denne borde ha koll.

Enligt uppgift ska TS varit ihop med ASP då. ASP ska dock inte varit i M-stad den aktuella kvällen/natten.

Behöver inte betyda mer än vad som står..
Citera
2019-09-11, 21:33
Medlem
Citat:
Angående Helenas eventuella affär med TS: Några användare i tråden är ganska tydliga med att Helena hade varit tillsammans med TS, men detta möts med en sorts "diskret skepsis" från ett par användare - man får känslan av att man vill göra kopplingen mellan Helena och TS typ ointressant eller aldrig existerande.

Denne TS verkar skapa lite nerv i tråden, i alla fall är det min uppfattning. MRö är inte sugen på att svara på mina frågor om vad som faktiskt låg till grund för att TS tog bort honom från vänlistan på Facebook. Att TS hade flyttat är sannerligen ingen trovärdig förklaring till att börja rensa vitt och brett i vänlistan. Det ligger något djupare bakom det beslutet.

Sedan funderar jag på det som Jenvén sa: "Tänk hund, tänk häst" och så vidare. TS ska ju ha varit en av Helenas hundkompisar, så i det avseendet passar ju TS som hand i handsken på Jenvéns resonemang. Någon i tråden har skrivit att PW har dementerat TS som "mannen med pilotglasögon", men jag kan inte minnas det. Har PW dementerat TS "specifikt" eller bara genom att hon ska ha svarat ett par användare i tråden att "mannen med pilotglasögon" inte har nämnts i tråden och så vidare? Vilket är det exakt som gäller? Men oavsett detta så kan TS faktiskt vara inblandad på ett annat sätt än som just "mannen med pilotglasögon". Var han på Stadt den aktuella kvällen? Vet vi det?

En annan sak som gör TS intressant är ju hans umgänge med riksdagens före detta talman Urb*n Ahl*n (som dessutom har anklagats för sexuella trakasserier), vars förehavanden den aktuella kvällen också efterfrågas. Dessutom påstås ju Urb*n Ahl*n vara kusin med KM, som av några användare har pekats ut som "mannen med pilotglasögon".

TS skapar lite nerv i tråden, likaså PU:s förnekande om kännedom om BW. MRö duckar för ingående frågor om TS.

Jag vill minnas att PW via TS ex (som hon är kompis med) dementerade TS ganska explicit, men borde jaga rätt på det som skrevs då (kanske PW bara ville skydda fam S). Jag är ambivalent. Det finns fler som talar om TS i samband med förhör i mstad (en annan kusin till KM intressant nog jag hört det ifrån) och det här med gravidrykten har kommit från ganska intressanta håll. Kopplingen till UrA och KM är också intressant, och att KM och UrA är kusiner är inget som bara påstås utan lätt att kolla upp som fakta, så är det. UrA:s föräldrar bor dessutom granne med KM.
Citera
2019-09-11, 21:35
Medlem
Citat:
Osannolikt eller inte/rimligt eller inte tar jag inte ställning till eftersom sådana här situationer med otrevliga följder inte är helt ovanliga. Intressant dock att det som man diskuterade redan på de första sidorna - nu när vi har mer kunskap - mycket väl kan passa in i hund-tänket som Jenvén pratade om. Och inte var väl TS så mycket äldre än Helena?

Men läraren som det talas om i början skulle väl ha varit betydligt äldre och även han hetat Ur*ban, var det inte så? Hundtänket nära TS, hästtänket nära KM (KB red på Säby med HA).
Citera
2019-09-11, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men läraren som det talas om i början skulle väl ha varit betydligt äldre och även han hetat Ur*ban, var det inte så? Hundtänket nära TS, hästtänket nära KM (KB red på Säby med HA).
Okej så vi har två lärare....?
Citera
2019-09-11, 21:48
Medlem
Citat:

Kul att spåna på osannolikheter. Tänk om den gemensamma nämnaren i allt det här är UrA, och att det därför det är så hemligt och oerhört svårt att få info. Det om något skulle vara en osannolik story.
Citera
2019-09-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel

Ja, och det lustiga är att även UrA var lärare, därför han och TS blev vänner. Måste nog lusläsa storyn om läraren igen.
Citera
2019-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Tänk om den gemensamma nämnaren i allt det här är UrA, och att det därför det är så hemligt och oerhört svårt att få info.

Finns det någon uppgift på om UrA var på stadt?
Citera
2019-09-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Finns det någon uppgift på om UrA var på stadt?

Inte vad jag vet.
Citera
2019-09-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel

Det var tydligen en Uno, inte en Urban se t.ex. inlägg 13967.
Citera
2019-09-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
VIKTIGT!

Jag fick ett mail för en stund sedan från en trovärdig och tillförlitlig källa (med insyn).

I mailet framkommer det att en anhörig till TS på förfrågan till Pernilla W har fått till svar att mannen med pilotglasögonen varken är TS eller RT.

Därmed bör detta vara klarlagt.

Kan man lita på detta från 2017-07-08 så har PW dementerat TS som pilot iaf.
Citera
2019-09-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Varför var Monica (BW'S mor) orolig....
Att inte hon skulle känna till ett alibi känns långsökt, mer troligt att hon inte litade på detta eventuella alibi eller att han helt enkelt inte hade något....

Hur går dina tankar kring syster UAs vänskap och relation till BW genom åren, inkluderat hans syster?
Får inte ihop det om det är frågetecken kring BWs alibi samt övrigt som kommit fram.
Tänker att efter så lång tid av lidande och kamp så finns ingen så nära vänskap som hindrar att man vänder runt på även det bara för att få fram vad som hänt Helena. Annars ser jag ingen större vits med sådant intensivt engagemang genom åren för att samtidigt blunda pga dåtida vänskap. Går inte ihop där. Men jag är inte tillräckligt upplyst kring vad som skett i kretsen, det är kanske därför jag inte förstår.
Tror du att PW och UA, GA mfl nära vet mer kring BWs förehavanden den aktuella tiden och därför är säkra på att han inte är inblandad? Finner ingen annan förklaring på deras förhållningssätt..........till frågetecknen kring honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in