2019-09-11, 20:42
Medlem
Det kanske var en man som fortfarande hade barnasinnet kvar hon stött på?
Citera
2019-09-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv

Kan du utveckla lite hur du menar?
Citera
2019-09-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan du utveckla lite hur du menar?

Pojkar är pojkar.
Citera
2019-09-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Du vet inte vad en knoggnuggning i skallen är?
Ja det är givetvis SD ord, men vet vi verkligen att hon vägrade kliva ur hans bil? Det är så mycket lögner sd hållts med hela tiden och ingen vet om LW tvingades släta över för hans skull?
Försök inte!

Försök inte? Vad tror du det här är för något?

Nej, jag bad ju dig förklara vad en ”knoggnuggning” är för något. Det låter nämligen kraftigt fånigt i mina öron.

Är du någon slags sanningsguru, som vet vad som är lögner och ej? Du framstår som lite rabiat och kraftigt partisk faktiskt.
Citera
2019-09-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske inte var en mindre olägenhet utifrån LWs agerande? Eller orden han inte ville säga? Hon kanske ville ha äktenskapslöfte genom utmattning? En del konflikter kanske inte finns "smidiga" lösningar på.

Finns ingen anledning till våld ändå. Han kunde sagt
- Jag föreslår att vi träffas till lunch och pratar då OK? Nu måste jag hem.
Citera
2019-09-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kanske inte var en mindre olägenhet utifrån LWs agerande? Eller orden han inte ville säga? Hon kanske ville ha äktenskapslöfte genom utmattning? En del konflikter kanske inte finns "smidiga" lösningar på.
Äktenskapslöftena måste varit klara, de hade pratat om framtiden och bröllop i många år. Det va ju Hd som klamrade sig fast. Du har ju fått allt om bakfoten som vanligt
Citera
2019-09-11, 20:53
Medlem
Citat:
Pojkar är pojkar.
Fast de mördar ju inte för det mesta. Menar du att han var omogen? Att han därför inte kunde se konsekvenser? Jag är inte övertygad. Kanske var det ngt pojkakrigt i honom som attraherade henne, men en vuxen karl måste ta ansvar för sitt agerande. Låta bli både otrohet och mord.
Citera
2019-09-11, 20:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Han har kränkt henne så många ggr enligt hennes vänner. Tror du att du kan ändra på något för att du vill ddt? Det fungerar inte så. Nu är hon död dessutom, mördad, så våldsam och du tar honom i försvar..du kämpar förgäves. Han sitter på sannolika skäl mex restriktioner för mord på Lw. Han är farlig, det kan man kalla stabilt enligt dig, va?

Hennes vänner uppger att LW berättat att han hotat och trakasserat henne. Hennes anmälan som rubricerades som ofredande kan iofs bestå av någon form av trakasserier. Men hot är ju märkligt att hon inte anmält, när hon anmäler en händelse som hon själv i någon mån orsakar.

Det fetade, det var du som försökte dra till med att hon inte skulle ha vägrat gå ur bilen. Tvärtemot vad hon själv uppgivit.

Jag har inte påstått att SD är stabil. Men det ger ju inte per automatik något equilibrium för hennes del. Desto märkligare att hon skulle vara envis och tvinga sig kvar i bilen.
Även om det är så att det visar sig att han är skyldig så är han måhända inte farlig för alla och en var. Väldigt många kan nog vara farliga under vissa betingelser utan att för densskull ha tendenser till att bli urskillningslösa massmördare. Pastorn föll ju för honom i romatiskt avseende i alla fall.
Citera
2019-09-11, 20:55
Medlem
Citat:
Du vet inte vad en knoggnuggning i skallen är?
Ja det är givetvis SD ord, men vet vi verkligen att hon vägrade kliva ur hans bil?
/..!

Men är "knoggnuggning" SD:s ordval?

Citat:
Pojkar är pojkar.

Okej, då förstår jag. Ev.
Citera
2019-09-11, 20:57
Medlem
Citat:

Knappast, snarast högst omoget och tror att lösningen finns via pojkmetoder på lågstadiet.
Citera
2019-09-11, 21:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Äktenskapslöftena måste varit klara, de hade pratat om framtiden och bröllop i många år. Det va ju Hd som klamrade sig fast. Du har ju fått allt om bakfoten som vanligt

Trollar du? Det har varit personer i tråden som uppger sig vara vänner till LW som säger att hon var besviken för att hon hade förväntat sig något mer seriöst. För övrigt kan man inte "klamra sig fast" i ett äktenskap i Sverige mot någons vilja i mer än sex månader som är obligatorisk betänketid om man har gemensamma barn.

Du kanske borde dra huvudet ur röven innan du gnölar om att någon har fått något om bakfoten?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-11 kl. 21:02.
Citera
2019-09-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
What?

Hur lyckades du tolka det jag skrev som att MGK inte skulle åtalas om det finns fog för ett åtal?

Vad jag invänder emot är att Hiding drog igång en djävla cirkus för att lansera MGK som misstänkt i dådet, dessutom misstänkt för mord, inget mjunigt som skyddande av brottsling utan pang på, mord och inget annat, stort väsen för ingenting blev det ju i och med att det inte ens försöktes med en förhandling om "sannolika skäl" i Tingsrätten, det enda som blev resultatet var att MGK finns numera med i fallet på misstanken "skäligen" vilket kommer att utnyttjas till max av MGM,s advokat.

MGK är en parameter i Hiding,s ekvation som försvårar väldeliga att få MGM fälld, MGK kan inte sväva i luften som hon gör just nu då kan inte Hiding gå till åtal vilket gör att fallet kommer att fördröjas ytterligare.

Enligt mig så förhastade Hiding sig, hon kunde lätt tagit in MGK senare om det fanns fog för misstankar.

Jag funderar på om ÅH har någon teknisk baktanke (strategi) med att hålla HD som fortsatt Skäligen misstänkt för att hon inte ska komma undan vittnesplikt p g a nära relation med SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in