2019-09-11, 20:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ojoj vad du bagatelliserar, du får kränka lw genom att svara på andrad kommentarer hädanefter å. För nu vet jag att du bara skriver såhär för att provocera, elker så gillar du våld.

Nej, jag försöker hålla mig till vad som faktiskt visats. Jag tror inte åklagare som avskrev fallet har fantiserat om vad LW uppgivit i förhör: att SD bad henne gå ur bilen ett par gånger men hon inte gjorde det för hon ville prata. Men du försöker få det till att hon inte vägrat gå ur. I så fall må hon ha ljugit i förhör (som hölls ca två veckor innan SD ens fick veta om anmälan).

Varför tror du hon skulle ha ljugit om händelseförloppet, på ett sätt som inte är till hennes fördel dessutom?

Och om du inte tror hon ljög, varför tror du hon ville tvinga sig kvar i en bil mitt i natten med en som hon tre månader innan anmält för ofredande? Det verkar inte särskilt stabilt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-11 kl. 20:21.
Citera
2019-09-11, 20:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Naturligtvis är det ingen fördel att trassla till med ytterligare en misstänkt.
Däremot handlar det om att de som är skyldiga till mordet ska utredas så bra det går.
Att det är trassligt under förundersökningen betyder inte att detta trassel kvarstår när åtal väcks.

Det låter på dig som om du underförstått tycker att HD ska klara sig från åtal om det gör åtalet mot SD starkare.

What?

Hur lyckades du tolka det jag skrev som att MGK inte skulle åtalas om det finns fog för ett åtal?

Vad jag invänder emot är att Hiding drog igång en djävla cirkus för att lansera MGK som misstänkt i dådet, dessutom misstänkt för mord, inget mjunigt som skyddande av brottsling utan pang på, mord och inget annat, stort väsen för ingenting blev det ju i och med att det inte ens försöktes med en förhandling om "sannolika skäl" i Tingsrätten, det enda som blev resultatet var att MGK finns numera med i fallet på misstanken "skäligen" vilket kommer att utnyttjas till max av MGM,s advokat.

MGK är en parameter i Hiding,s ekvation som försvårar väldeliga att få MGM fälld, MGK kan inte sväva i luften som hon gör just nu då kan inte Hiding gå till åtal vilket gör att fallet kommer att fördröjas ytterligare.

Enligt mig så förhastade Hiding sig, hon kunde lätt tagit in MGK senare om det fanns fog för misstankar.
Citera
2019-09-11, 20:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han tryckte med våld ned både hennes huvud och överkropp mot golvet i framsätet och höll fast för att knoggnugga henne hårt ovanpå huvudsvålen.

Synnerligen märkligt sätt att få henne lämna bilen. Eftersom det var prata klart hon ville hade de räckt att han klev ut utom hörhåll ...då hade hon gjort likaledes.

Nej, han var förbannad, såg en ursäkt för våld .....tog den.
Kvinnomisshandel och till slut kvinnomord i nära relationer brukar börja med våld som inte är jätteallvarligt, även om gnoggnuggning är nog så illa.

Kvinnan vänjer sig vid mer och mer våld som hela tiden trappas upp tills det blir dödligt.

Hon kanske ansåg att hon kunde hantera hans förföljelse, smygfotografering, hotfullhet och allmänt obehagligt beteende.

Men när han tog till våld så hade han definitivt passerat en gräns och hon var tvungen att få stopp på honom innan våldet eskalerade.
Citera
2019-09-11, 20:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Analyser av svar kan även ha gett "okänt kvinnligt DNA" och det kan därför ha föranlett ett anhållande av HD för att få möjlighet att topsa henne, för att sen matcha det okända DNA:t med hennes. Se mitt inlägg ovan; det kan alltså vara detta analyssvar som ÅK väntar på och som hon aldrig fick svar på innan anhållandetiden löpt ut.

Hmm, och ingen masstopsning av kvinnor i LW,s bekantskapskrets under femton månader, tillåt mig att vara lite skeptisk till din teori.

Något fick Hiding att överreagera tycker jag, frågan är vad?
Citera
2019-09-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På vilket sätt menar du att skulle det vara bättre för JG? Tror du han är åtalbar om han inte vill ha en vän som han kanske uppfattat som känslomässigt labil och irrationell?

Då behöver han inte känna ångest och må dåligt över sitt val i efterhand.
Citera
2019-09-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kvinnomisshandel och till slut kvinnomord i nära relationer brukar börja med våld som inte är jätteallvarligt, även om gnoggnuggning är nog så illa.

Kvinnan vänjer sig vid mer och mer våld som hela tiden trappas upp tills det blir dödligt.

Hon kanske ansåg att hon kunde hantera hans förföljelse, smygfotografering, hotfullhet och allmänt obehagligt beteende.

Men när han tog till våld så hade han definitivt passerat en gräns och hon var tvungen att få stopp på honom innan våldet eskalerade .

Fast det påstådda våldet uppstod ju efter hon passerat en gräns som människor i allmänhet har att respektera?
Citera
2019-09-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Då behöver han inte känna ångest och må dåligt över sitt val i efterhand.

Men menar du att människor ska må bättre av att behålla vänskap och umgänge med personer de kanske finner obehagliga, man vet ju inte om någon mördar dem i nära eller avlägsen framtid?
Citera
2019-09-11, 20:32
Medlem
Hur var SDs och LWs förhållande? Vem gjorde slut med vem? Ville den andre fortsätta?

Kan vi vara säkra på att LW inte blev attackerad av en älg?
Citera
2019-09-11, 20:34
Medlem
Citat:
Hon lämnade dock bilen och han kunde ge sig hem. Han hade ingen anledning eller skyldighet att lämna sin egen bil. Åklagaren påpekade i avskrivningsbeslutet att visst fysiskt tvång är befogat för att avlägsna någon ur ett utrymme där de inte har rätt att vara. Hon var inte i någon akut nödsituation som gav henne rätt att vara i någons bil utan ägarens tillstånd.

Det handlar om hur man smidigt löser en mindre olägenhet. Det var Orden han inte ville höra så han ville .... smita direkt.
Citera
2019-09-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det handlar om hur man smidigt löser en mindre olägenhet. Det var Orden han inte ville höra så han ville .... smita direkt.

Det kanske inte var en mindre olägenhet utifrån LWs agerande? Eller orden han inte ville säga? Hon kanske ville ha äktenskapslöfte genom utmattning? En del konflikter kanske inte finns "smidiga" lösningar på.
Citera
2019-09-11, 20:39
Medlem
Citat:
Nej, jag försöker hålla mig till vad som faktiskt visats. Jag tror inte åklagare som avskrev fallet har fantiserat om vad LW uppgivit i förhör: att SD bad henne gå ur bilen ett par gånger men hon inte gjorde det för hon ville prata. Men du försöker få det till att hon inte vägrat gå ur. I så fall må hon ha ljugit i förhör (som hölls ca två veckor innan SD ens fick veta om anmälan).

Varför tror du hon skulle ha ljugit om händelseförloppet, på ett sätt som inte är till hennes fördel dessutom?

Och om du inte tror hon ljög, varför tror du hon ville tvinga sig kvar i en bil mitt i natten med en som hon tre månader innan anmält för ofredande? Det verkar inte särskilt stabilt.
Han har kränkt henne så många ggr enligt hennes vänner. Tror du att du kan ändra på något för att du vill det? Det fungerar inte så. Nu är hon död dessutom, mördad, så våldsam och du tar honom i försvar..du kämpar förgäves. Han sitter på sannolika skäl med restriktioner för mord på Lw. Han är farlig, det kan man kalla stabilt enligt dig, va?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-11 kl. 20:43.
Citera
2019-09-11, 20:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad består den kraftiga reaktionen av?

Jag har bara sett något om ”unfrienda” på något s.k socialt media.

Han nonchalerade henne totalt på GC-tillställningar/event. IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in