Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Naturligtvis är det ingen fördel att trassla till med ytterligare en misstänkt.
Däremot handlar det om att de som är skyldiga till mordet ska utredas så bra det går.
Att det är trassligt under förundersökningen betyder inte att detta trassel kvarstår när åtal väcks.
Det låter på dig som om du underförstått tycker att HD ska klara sig från åtal om det gör åtalet mot SD starkare.
What?
Hur lyckades du tolka det jag skrev som att MGK inte skulle åtalas om det finns fog för ett åtal?
Vad jag invänder emot är att Hiding drog igång en djävla cirkus för att lansera MGK som misstänkt i dådet, dessutom misstänkt för mord, inget mjunigt som skyddande av brottsling utan pang på, mord och inget annat, stort väsen för ingenting blev det ju i och med att det inte ens försöktes med en förhandling om "sannolika skäl" i Tingsrätten, det enda som blev resultatet var att MGK finns numera med i fallet på misstanken "skäligen" vilket kommer att utnyttjas till max av MGM,s advokat.
MGK är en parameter i Hiding,s ekvation som försvårar väldeliga att få MGM fälld, MGK kan inte sväva i luften som hon gör just nu då kan inte Hiding gå till åtal vilket gör att fallet kommer att fördröjas ytterligare.
Enligt mig så förhastade Hiding sig, hon kunde lätt tagit in MGK senare om det fanns fog för misstankar.