2019-09-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaSkinnarmo
Jag har personligen inget namn utan fick höra det på jobbet idag av en person som hört det från källan. Det bor ju drygt 4000 i kommunen så är nog bara en tidsfråga innan filmen är antingen ute eller hos länsman.
Fått höra att dom enda som var närvarande när krashen hände var en bekant till T och en gubbe som stod och tankade. Gubben som tankade är maken till min mammas arbetskamrat.
Citera
2019-09-11, 18:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Uppenbarligen någon som T inte har berättat om för sin mamma

Citat:
Ursprungligen postat av blondiswe
Misstänker att T inte sagt något alls till sin mamma då han ligger i Uppsala och inte har vaknat och eller inte kunde prata?

Det är S vars mamma uttalat sig i tidningen.

S körde golfen.
Citera
2019-09-11, 18:17
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Mamman dementerar Flashback för sonen säger att det inte var något chickenrace. Internetpöbeln ska inte döma det är rättsväsendet.

Majoriteten av gångerna brukar däremot Flashback på ett eller annat sätt ha rätt.

För alla inblandade blir det nog lugnaste om det visar sig vara en "ickeplanerad"krock. Då det säkert redan är tufft för familjer och anhöriga. Inte kul att ha en annan människas liv på sitt samvete.
Så mamman var med i någon av bilarna?????? Då vet hon ju hehe...

Eller tror hon kanske blint på sin son?

Hur bekanta skitungar lyckas frontalkrocka är lite underligt, eller?
Citera
2019-09-11, 18:31
Medlem
OlaSkinnarmos avatar
Citat:
Fått höra att dom enda som var närvarande när krashen hände var en bekant till T och en gubbe som stod och tankade. Gubben som tankade är maken till min mammas arbetskamrat.

Ja tiden får utvisa vad som är rätt och inte.
Citera
2019-09-11, 18:38
Medlem
Citat:
Om han svänger höger så kör han in i vägräcket. Det ville han ju så klart undvika, han kunde inte förutspå i den situationen att det skulle bli en kollision.
Tycker så klart att det låter självklart att det skulle bli krock och tycker även att det var självklart att volvon skulle svänga tillbaka på sitt körfält. Men det är vad jag tänker från sidan, kan ju bara föreställa sig hur skraj han (i golfen) blev innan han vejjade till vänster.

Nog väljer man räcket istället för att riskera frontalkrock, Min körskolelärare påpekade detta då jag tog kk på 80 talet att alltid svänga åt höger/diket just för att inte riskera råka göra som i detta fallet.

Funderar om det kan gått så fort, frontalkrock utan bälte behövs inte så hög fart för att alla skulle varit döda idag.
Citera
2019-09-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nog väljer man räcket istället för att riskera frontalkrock, Min körskolelärare påpekade detta då jag tog kk på 80 talet att alltid svänga åt höger/diket just för att inte riskera råka göra som i detta fallet.

Funderar om det kan gått så fort, frontalkrock utan bälte behövs inte så hög fart för att alla skulle varit döda idag.
Som sagt, lätt att säga vad man själv skulle göra när man sitter på sidan och läser vad som hänt.
Citera
2019-09-11, 18:47
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Ok. Du kanske sitter inne på någon film eller annat som bevisar din tes eftersom du verkar väldigt säker på din sak? För jag tycker inte det är bevisat exakt hur detta gick till, även om det finns indicier som tyder på någon form av chicken race.

Sitter inte på någon film utan citerar polisen och de tidningsartiklar som gått in på olika detaljer och där av gör även en egen bedömning.

Däremot så råder det inga tvivel om att de har var vårdlösa i trafiken.
Citera
2019-09-11, 18:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlaSkinnarmo
Enligt väldigt trovärdiga källor i kommunen så är det en man i övre 25års åldern (25-30) som har initierat detta och hetsat ungdomarna. Han skall även ha det på film.

Hetsat till chickenrace eller vad har han hetsat till?
Citera
2019-09-11, 18:49
Medlem
Är det nån som vet hur det går med flickan som är livshotande skadad?
Citera
2019-09-11, 18:52
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Helt rätt!
Basic kunskap man får när man tar körkort. Mycket mindre riskabelt att toucha en bil man kör om än att krocka med mötande.

Citat:
Som sagt, lätt att säga vad man själv skulle göra när man sitter på sidan och läser vad som hänt.
Bra pucko! Du erkänner att du inte fått rådet att hålla dig till höger och köra i diket eller toucha bil i samma färdriktning gentemot att fronta en bil i motsatt riktning? I så fall har du inte körkort!

Det handlar fan inte om att "läsa om vad som hänt" ditt olärda spån! Det handlar om vad man fått med sig från början och fått inlärt av normala bilförare som du inte verkar ha träffat.

Att väja åt vänster gör inte ens en idiot under katastrofal stress. Det är diket eller jämsides med bil i samma färdriktning!

Att du försöker få chicken race till att någon väjt åt vänster är så jävla idiotiskt att jag inser att du inte ens har körkort!

Jag har genomgått tre kurser i progressive driving och ett av momenten är ALLTID att man ställs inför en stillastående bil i ens eget körfält och då gäller det att stå på "hejdarn" och styra ner i höger dike!

Du kan gärna föreslå att väja vänster och inte se den långtradaren som möter dig efter några sekunder hehe

Att dessa skitungar får tillbringa sitt liv i permobil eller på långvården räddar ganska många liv, tack o lov.
Senast redigerad av Bennybrandslang 2019-09-11 kl. 18:56.
Citera
2019-09-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Helt rätt!
Basic kunskap man får när man tar körkort. Mycket mindre riskabelt att toucha en bil man kör om än att krocka med mötande.

Bra pucko! Du erkänner att du inte fått rådet att hålla dig till höger och köra i diket eller toucha bil i samma färdriktning gentemot att fronta en bil i motsatt riktning? I så fall har du inte körkort!

Det handlar fan inte om att "läsa om vad som hänt" ditt olärda spån! Det handlar om vad man fått med sig från början och fått inlärt av normala bilförare som du inte verkar ha träffat.

Att väja åt vänster gör inte ens en idiot under katastrofal stress. Det är diket eller jämsides med bil i samma färdriktning!

Att du försöker få chicken race till att någon väjt åt vänster är så jävla idiotiskt att jag inser att du inte ens har körkort!

Jag har genomgått tre kurser i progressive driving och ett av momenten är ALLTID att man ställs inför en stillastående bil i ens eget körfält och då gäller det att stå på "hejdarn" och styra ner i höger dike!

Du kan gärna föreslå att väja vänster och inte se den långtradaren som möter dig efter några sekunder hehe

Att dessa skitungar får tillbringa sitt liv i permobil eller på långvården räddar ganska många liv, tack o lov.
Bara du gått på körskolan så har du fått rådet att väja till höger och styra ner i diket. Har jag fri sikt och ser att ingen är på vänster körfält så kommer jag väja vänster alla dagar i veckan dock. Har dock varit ner i diket och vänt bra många gånger pga att folk i trafiken är idioter som gör omkörningar där dom inte borde.

Men vi tar det igen då: Det han berättat (S, föraren i golfen) är att dom skulle köra på SITT körfält så nära mittlinjen som möjligt, men att v70 vek över på S körfält vilket är varför han väjt vänster.
Jag tvivlar starkt på att du med dina progressive driving kurser kommer ha det i tanke om du hamnar i samma situation. (inte chicken race utan någon som viker ut och kör mot dig i full fart)

Du bör inse att jag inte tycker synd om han på något sätt utan att jag endast försöker förstå hur det gått till. Killarna är idioter som valt att köra "chicken race" och dom förtjänar sina skador. Det kan jag inte säga emot. Har sagt exakt samma sak till alla jag pratat med detta om. Även dom som är närmare kompis med dom inblandade och dom håller med mig.
Citera
2019-09-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang

Vänsterhända verkar göra det av reflex.

https://www.vk.se/2018-08-13/hart-provade-vansterhanta-uppmarksammas

Citat:
När man till exempel kör bil och är på väg att krocka väjer man som vänsterhänt automatiskt åt vänster i stället för höger och riskerar därmed att köra över i fel fil i stället för ner i ett dike.

ingen aning om det är nån orsak till just den här olyckan men värt att nämna iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in