Citat:
Ursprungligen postat av
2an
Nog väljer man räcket istället för att riskera frontalkrock, Min körskolelärare påpekade detta då jag tog kk på 80 talet att alltid svänga åt höger/diket just för att inte riskera råka göra som i detta fallet.
Funderar om det kan gått så fort, frontalkrock utan bälte behövs inte så hög fart för att alla skulle varit döda idag.
Helt rätt!
Basic kunskap man får när man tar körkort. Mycket mindre riskabelt att toucha en bil man kör om än att krocka med mötande.
Citat:
Ursprungligen postat av
blondiswe
Som sagt, lätt att säga vad man själv skulle göra när man sitter på sidan och läser vad som hänt.
Bra pucko! Du erkänner att du inte fått rådet att hålla dig till höger och köra i diket eller toucha bil i samma färdriktning gentemot att fronta en bil i motsatt riktning? I så fall har du inte körkort!
Det handlar fan inte om att
"läsa om vad som hänt" ditt olärda spån! Det handlar om vad man fått med sig från början och fått inlärt av normala bilförare som du inte verkar ha träffat.
Att väja åt vänster gör inte ens en idiot under katastrofal stress. Det är diket eller jämsides med bil i samma färdriktning!
Att du försöker få chicken race till att någon väjt åt vänster är så jävla idiotiskt att jag inser att du inte ens har körkort!
Jag har genomgått tre kurser i progressive driving och ett av momenten är ALLTID att man ställs inför en stillastående bil i ens eget körfält och då gäller det att stå på "hejdarn" och styra ner i höger dike!
Du kan gärna föreslå att väja vänster och inte se den långtradaren som möter dig efter några sekunder hehe
Att dessa skitungar får tillbringa sitt liv i permobil eller på långvården räddar ganska många liv, tack o lov.