2019-09-11, 12:00
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Polisen får ej närma sig sådan kraft som AK-47 och insatsstyrkan skickas in istället.
Då gjorde med andra ord de 2 civilklädda poliserna helt fel som i Södertälje med sina tjänstepistoler konfronterade minst 4 stycken rånare, som var beväpnade med minst en AK, och sköt ihjäl en av rånarna.

Nu visade det sig efteråt att den ak:n var en softairgun, men det påstår ju poliserna i alla fall att dom inte visste när dom konfronterade rånarna mitt på en gågata där fullt med civila fanns närvarande.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1vLQJ/polisen-skot-man-efter-ran-i-sodertalje
Citera
2019-09-11, 12:16
Medlem
Någon som vet när begravningen börjar, och om den börjat, någon på plats som vet hur stämningen är ?.
Citera
2019-09-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Då gjorde med andra ord de 2 civilklädda poliserna helt fel som i Södertälje med sina tjänstepistoler konfronterade minst 4 stycken rånare, som var beväpnade med minst en AK, och sköt ihjäl en av rånarna.

Nu visade det sig efteråt att den ak:n var en softairgun, men det påstår ju poliserna i alla fall att dom inte visste när dom konfronterade rånarna mitt på en gågata där fullt med civila fanns närvarande.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1vLQJ/polisen-skot-man-efter-ran-i-sodertalje
Visade sig inte dom poliserna tillhöra NI?
Citera
2019-09-11, 13:28
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
Mycket möjligt, men det var pistoler dom använde sig av när dom började skjuta på rånarna, och dom var civilklädda utan tyngre skyddsutrustning på sig.
https://www.youtube.com/watch?v=OeYmsd-B4Ak
Citera
2019-09-11, 13:31
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog

Nej det gjorde dom inte. Påståendet om att vanliga poliser inte får ”närma sig” är direkt felaktigt. Nuvarande polistaktik är att vid sk pågående dödligt våld ska alla tillgängliga resurser snarast konfrontera gärningsmannen. Att vänta in insatsresurs har internationellt visat sig vara helt fel taktik. Titta tex på Trollhättan, Drottninggatan mfl. Vanlig ingripandepolis är först på plats och går in med det dom har. Insatsresurs ansluter så snart det går.
Citera
2019-09-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Frågan är väl om någon ens vill ha honom där. Det är ju på grund av honom flickan är död.
Han kom till slut!
Citat:
Polisen fruktade att Ndellas man, som också var måltavlan för skottlossningen i Alphyddan i söndags, skulle dra till sig fiender ännu en gång.

Han kom till sist, i svart kaftan, och stod länge kvar vid hennes grav efteråt.
https://www.nvp.se/Nacka/SaltsjobadenFisksatra/manga-foljde-ndellas-begravning?fbclid=IwAR1ooGGVg56PznowDR9lVU_TZVe9bM x0p5q0tqsmlhY9JtaWUsA750ra7zM
Citera
2019-09-11, 14:14
Medlem
Läste att många beväpnade poliser var på plats på begravningen. Någon som vet om L*Min va där?
Citera
2019-09-11, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han kom till slut! .

https://www.nvp.se/Nacka/SaltsjobadenFisksatra/manga-foljde-ndellas-begravning?fbclid=IwAR1ooGGVg56PznowDR9lVU_TZVe9bM x0p5q0tqsmlhY9JtaWUsA750ra7zM

Hur vet du att han kom?. Va du där?.
Må hon vila i frid. Mina tankar går till hennes nära och kära.
Så tragiskt att någon ska dö pga någons annans beteende.
Så sorgligt
Citera
2019-09-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deteden18
Hur vet du att han kom?. Va du där?.
Må hon vila i frid. Mina tankar går till hennes nära och kära.
Så tragiskt att någon ska dö pga någons annans beteende.
Så sorgligt
Men det står ju i artikeln från Nacka Värmdö Posten, som jag länkade till, samt att jag citerade även från artikeln!
Edit: Nacka Värmdö Posten har raderat det nu. Märkligt!
Senast redigerad av Regnflingan 2019-09-11 kl. 14:40.
Citera
2019-09-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men det står ju i artikeln från Nacka Värmdö Posten, som jag länkade till, samt att jag citerade även från artikeln!
Just den pikanta detaljen står inte längre i artikeln. Intressant.

Men det är bara att googla "Han kom till sist, i svart kaftan, och stod länge kvar vid hennes grav efteråt", så ser man att det faktiskt har stått så i artikeln. Så det är inget som Regnflingan hittat på.
Senast redigerad av ealdorman3 2019-09-11 kl. 14:40.
Citera
2019-09-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Just den pikanta detaljen står inte längre i artikeln. Intressant.
Märkligt, det är raderat nu. Tidigare stod det:
Citat:
Polisen fruktade att Ndellas man, som också var måltavlan för skottlossningen i Alphyddan i söndags, skulle dra till sig fiender ännu en gång.

Han kom till sist, i svart kaftan, och stod länge kvar vid hennes grav efteråt.
Citera
2019-09-11, 14:40
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic

Man kan inte alltid undvika att hamna i eld!
Ibland måste man besvara tillbaka elden om det uppfattas som en trängd situation.
Du måste förstå att före dom tillkallar insatsstyrkan som dom alltid gör innan dom besvarar eld så bedömer även poliserna om dom kan och bedömer vad för slags vapen det är dom har emot sig.
Och av gammal erfarenhet samt skola är det 9/10 gånger just automatgevär som använts vid bankrån.

Polisens pistol är inte dålig den heller den går igenom det mesta orkar inte gå in mer invecklat.
Det jag vill säga är att innan dom larmas till banken är det ofta för att hindra rånaren/rånarna att röra sig från brottsplatsen med sina liv som insats försöker dom göra sitt bästa för att få rånarna att stanna kvar på platsen.
Men man måste tänka på civila med man kan inte skjuta hej vilt runt omkring sig.

Lite info här då.
Kalasjnikov – billig, robust och lätt att hantera.
Fram till i dag har över 75 miljoner AK-47r tillverkats. Vapnet är det mest tillverkade handvapnet i världshistorien. Jämförelsevis har nummer två på listan – det amerikanska M16 – "bara" tillverkats i omkring 8 miljoner exemplar.

1. När en AK-47 avfyras, inträffar en kontrollerad gasexplosion, som skjuter fram projektilen genom loppet.

2. Gasen leds genom gasporten och pressar till*baka kolven.

3. Kolven trycker då tillbaka slut*stycket och en ny patron poppar automatiskt upp från magasinet och ligger redo att avfyras.

Det är ett mycket farligt vapen och ryss jävlarna tillsammans med dom kriminella dräggen har skapat det här helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in