Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Tack för det.
Jag håller nog med om JM.
Tror att han är extremt noga och påläst, kryddad med erfarenhet och en del smarthet. Om man arbetar med det material som finns, och får lite inside information från tråddeltagare som har "något", så kan man lista ut en hel del. Det krävs nog ett mycket noggrant förarbete och sammanställning.
Men tiden kommer att utvisa (kanske?) om han har rätt.
Jag stänger inga dörrar...än.
Jag låter honom gaffla på. Allteftersom lyssnar nog allt färre på honom. Självsanering.
När man i flera inlägg benhårt framfört exakt ”1 nytt vittne och 3 nya bevis”. Och sedan drar tillbaka detta så förlorar man ju den lilla - eventuella - trovärdighet man har. Och sedan påstår att tillbakadragandet endast beror på att:
1. det är för att postaren Snor-Johan ska bli nöjd.
Citat:
”Gällande de tre nya bevisen samt ett nytt vittne, så tar jag tillbaka detta, och detta sagt med anledning av att du skall få något att känna dig tillfredsställande över”,
2. det är för ”trådharmonins” skull (som ett svar på mitt inlägg)
Citat:
”Angående de tre nya bevisen samt ett nytt tillkommet vittne, har jag i min tur sedan återtagit, vilket i sin tur inte betyder att det handlade om desinformation, utanför att inte skapa en massa onödigt bråk och tjafs kring just detta. ”
Jaja...
Vi lär ju få veta. Antingen släpps mer info från ÅK om dom närmar sig åtal, dvs omhäktningar sker utan problem. Eller så får vi vänta tlll åtal väcks och har en FUP som ger oss facit avseende JMs påståenden.
Med detta sagt menar jag inte att man inte ska dela med sig av icke 100% belagd information av typen skvaller, rykten eller spekulationer. Det är ju det som är Flashback. Men det är ju milsvid skillnad mellan att påstå, i meningen klart konstatera något, jämfört med att man ”tror” eller ”spekulerar” eller ”misstänker” eller ”har hört”. Etc
Ps (OT) skriver det här då det tyvärr inte går att pm:a dig: hade du rensat i din Inbox så hade du kunnat få lite fler godbitar av mej ;-)