2019-09-10, 22:42
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller verkligen med.

Det vore bra med lite bakgrundsgranskning av HOL också.

Vad hade han för uppväxt?

Varför fick han gå på dagen hos Ahltins? Dör han tydligen jobbat i flera år. Var han även delägare?

Enligt uppgift i tråden så starade han sin firma år 2018, ändå lär den ha tillgångar på en ca 15 miljoner kronor. Är det så jäkla lätt att dra ihop pengar i en nystartad firma? Även om man är advokat?

r.

Han har minst två AB.
Citera
2019-09-10, 22:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det där är ju ett meddelande rakt åt torpeden hon lejde. Och hon vet att torpeden läser artiklarna.

Japp! Det är väl enda sättet för henne nu att sända ut ett meddelande till torpeden. Bara det att hon verkar övertygad om att någon lejt en torped är suspekt. Det är väl inte det första man tänker på vanligtvis?
Citera
2019-09-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja nog är hon sjuk alltid
Jag tvivlar inte för ett ögonblick på att hon ligger bakom alltihop.
Kan man ge sig på sina egna barn när dom är 10 och 12 år gamla då är man kapabel till vad som helst.

Från domen:
Under julen 2014 hade han och barnen varit på en gemensam resa utomlands. Efter hemkomsten träffade barnen Karin den 6-7 januari 2015. Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari och flydde hem till honom påföljande dag.
Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.

OÚps, ja, där ser man. Barnen hade det ok fram tills i veckan, utan sin mor.
Citera
2019-09-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Haha, du är ute och cyklar.... Har inte skrivit ngt om att jag tror att HOL ligger bakom detta, vilket han förvisso kanske har även om sannolikheten är låg.
Nu svarar jag inte mer på dina påhopp/invektiv så om du vill ha sista ordet får du gärna det.

Det är inga påhopp på din person, men på ditt tankesätt.

Med vänlig hälsning,
Nykter
Citera
2019-09-10, 22:45
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja nog är hon sjuk alltid
Jag tvivlar inte för ett ögonblick på att hon ligger bakom alltihop.
Kan man ge sig på sina egna barn när dom är 10 och 12 år gamla då är man kapabel till vad som helst.

Från domen:
Under julen 2014 hade han och barnen varit på en gemensam resa utomlands. Efter hemkomsten träffade barnen Karin den 6-7 januari 2015. Under vistelsen med Karin angreps barnen fysiskt av Karin på kvällen den 6 januari och flydde hem till honom påföljande dag.
Händelsen polisanmäldes och utreddes. Förundersökningen lades ner, men åklagaren noterade i beslutet att det varit en dramatisk händelse för barnen.

Okej. Det var bidragande till att hon tappade vårdnaden.
Citera
2019-09-10, 22:45
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
”Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Alltså, detta uttalande ger mig rysningar. Det är nåt fel på henne, den saken är klar. Hon tror att hon säger "rätt" sak men hon är som en robot.

Det är så konstigt sagt. Hon verkar liksom njuta av situationen och kan inte låta bli att vara lite väl storslagen...

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ringfingret nagel ser också konstig ut. Som om den satt lös..

Ja den ser död ut liksom? Huden ser också konstig ut (kan förstås vara bildredigeringen). Är ju bara en arm men det ser inte ut som en frisk människa alls.
Citera
2019-09-10, 22:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ringfingret nagel ser också konstig ut. Som om den satt lös..
Det har ju berättats av tidigare postare att det syns väl att Karin är alkad trots en massa smink och vid ett tillfälle träffade hen Karin när hon hade ett rejält jack i ansiktet.
Men trots att alla visste att hon och Henrik inte umgicks så insinuerade hon att det var Henrik som låg bakom det.

Är man på fyllan och ramlar så blir man skadad så inget förvånar mig i skadeväg när det gäller henne.
Citera
2019-09-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Japp! Det är väl enda sättet för henne nu att sända ut ett meddelande till torpeden. Bara det att hon verkar övertygad om att någon lejt en torped är suspekt. Det är väl inte det första man tänker på vanligtvis?

Där gör hon bort sig igen.
Undrar om hon inte är lite dragen när hon intervjuas. Framförallt nu på kvällen med Expressen, hon fnissar till på märkliga ställen (precis som Alm i Efterlysts intervju).
Citera
2019-09-10, 22:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Okej. Det var bidragande till att hon tappade vårdnaden.
Det hade hon gjort innan dess på grund av sitt supande.
I en par perioder fick hon bara umgås med barnen i närvaro av umgängesstöd under tre timmar varannan helg.
Sen sprack det helt då barnen inte ville träffa henne alls.
Citera
2019-09-10, 22:55
Medlem
Larasofts avatar
Nu är hon åter "toppjurist" och vägleder polis och åklagare.
Citera
2019-09-10, 22:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mind.hunter
Jag har en liten omogen teori - vi har ju konstaterat att skytten, GM var kass. Om nu ex-frun verkligen ville ha han död, tror jag knappast hon lejer amatör. Det har tidigare uppkommit anklagelser mot henne om att hon velat röja honom. Perfekt att utnyttja för skuld! En annan observation var att någon här i tråden var väldigt snabb med att komma ut med ”fakta” - alltså någon närstående till Henrik. Mycket av informationen personen kom ut med var till Henriks favör och definitivt negativt för ex-frun. Varför ens bry sig om Flashback om det inte fanns ett syfte?? Någon som tänkt i banorna på att Henrik själv kanske iscensatte allt för att röja undan henne? Kanske far fetched..

Vem som skjutit eller anstiftat mordförsöket vågar jag inte gissar. Men jag delar definitivt din mening om hur tråden styrdes från början. Det var ju en som uppgav sig vara (ingift) släkting som ville säkra vad som kom ut i tråden och framförallt vad som absolut inte fick komma fram.

Det reagerade jag väldigt på var när denne person påstod att det var Henriks pappa som var i bostaden vid tillfället för den påstådda bithistorien, när det var fullständigt fel. Då fattade man väldigt snabbt vad som var viktigt för familjen att dölja.

Smutskastningen av Karin kan ju bero på att om hon påpekar det som skett i äktenskapet så kommer det från en "galen" kvinna...
Citera
2019-09-10, 22:58
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Har säkert pratats om tidigare i tråden, men om jag förstår det hela rätt så är Karin 50 år.
Meeeen... i afrobladets reportage är människan klädd och ter sig som en 25-åring.
Och ska samtidigt vara en ”stjärnjurist”.
Det går liksom inte ihop.

Det framgår av artiklarna att hon kastade sig iväg i en taxi, därav klädseln. Sen välkommen till 2019, man kan faktiskt vara klädd så och vara FEMTIO (!) år. Hon har ju inte arbetat på ett antal år så hon går väl knappast omkring i dräkt hemma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in