Citat:
Ursprungligen postat av
Mind.hunter
Jag har en liten omogen teori - vi har ju konstaterat att skytten, GM var kass. Om nu ex-frun verkligen ville ha han död, tror jag knappast hon lejer amatör. Det har tidigare uppkommit anklagelser mot henne om att hon velat röja honom. Perfekt att utnyttja för skuld! En annan observation var att någon här i tråden var väldigt snabb med att komma ut med ”fakta” - alltså någon närstående till Henrik. Mycket av informationen personen kom ut med var till Henriks favör och definitivt negativt för ex-frun. Varför ens bry sig om Flashback om det inte fanns ett syfte?? Någon som tänkt i banorna på att Henrik själv kanske iscensatte allt för att röja undan henne? Kanske far fetched..
Vem som skjutit eller anstiftat mordförsöket vågar jag inte gissar. Men jag delar definitivt din mening om hur tråden styrdes från början. Det var ju en som uppgav sig vara (ingift) släkting som ville säkra vad som kom ut i tråden och framförallt vad som absolut inte fick komma fram.
Det reagerade jag väldigt på var när denne person påstod att det var Henriks pappa som var i bostaden vid tillfället för den påstådda bithistorien, när det var fullständigt fel. Då fattade man väldigt snabbt vad som var viktigt för familjen att dölja.
Smutskastningen av Karin kan ju bero på att om hon påpekar det som skett i äktenskapet så kommer det från en "galen" kvinna...