• 1
  • 2
2019-09-10, 22:13
Medlem
Klarar mig inte på medicin pga biverkningarna, samtidigt klarar jag mig inte utan medicin.

Har någon här inne någonsin lyckats få tag på någon antidepressiv som inte ger dig några biverkningar alls?

Förstår att samma medicin som inte ger någon biverkningar, kan ändå ge mig biverkningar men undrar om någon här inne gått/går på antidepressiv som inte ger biverkningar? Existerar något sånt?

När jag frågat på andra ställen så har en minoritet ändå svarat att de inte upplever några biverkningar?

Hade gjort mig obeskrivligt glad och lättad om jag hade hittat en sån medicin
Citera
2019-09-10, 22:17
Medlem
Du ska väl inte gå från Voxra till Sertralin och ännu en inkörningsperiod med en ny SSRI.
Citera
2019-09-10, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Klarar mig inte på medicin pga biverkningarna, samtidigt klarar jag mig inte utan medicin.

Har någon här inne någonsin lyckats få tag på någon antidepressiv som inte ger dig några biverkningar alls?

Förstår att samma medicin som inte ger någon biverkningar, kan ändå ge mig biverkningar men undrar om någon här inne gått/går på antidepressiv som inte ger biverkningar? Existerar något sånt?

När jag frågat på andra ställen så har en minoritet ändå svarat att de inte upplever några biverkningar?

Hade gjort mig obeskrivligt glad och lättad om jag hade hittat en sån medicin

Motion är nog det receptet, det funkar bättre än man kan tro.

Mikael Hansen - Hjärnstark. Läs!
Citera
2019-09-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du ska väl inte gå från Voxra till Sertralin och ännu en inkörningsperiod med en ny SSRI.

Vad kan jag annars göra? Klarar mig inte utan medicin heller. Mer stressad, mer orolig, mer nedstämd, mer förvirrad, sämre koncentrationsförmåga, ännu mer fysiskt tung i kroppen och ännu mer utmattad
Citera
2019-09-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballefjongbert
Motion är nog det receptet, det funkar bättre än man kan tro.

Mikael Hansen - Hjärnstark. Läs!

Tror jag har den boken! Men lyckas aldrig läsa mina böcker pga koncentrationssvårighetererna som depressionen ger
Citera
2019-09-10, 22:22
Medlem
Tvinga dig ut 30 minuter 2 ggr om dagen
Citera
2019-09-10, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorraBotkyrka
Tror jag har den boken! Men lyckas aldrig läsa mina böcker pga koncentrationssvårighetererna som depressionen ger

Talbok?

Rör på dig, om du som postaren ovan säger, rör dig bara lite grann så kommer effekten att vara stor. Det är vad som står i boken. Du får mycket mer effekt än du tror!
Citera
2019-09-10, 22:24
Medlem
Citat:
Tvinga dig ut 30 minuter 2 ggr om dagen

Tänkte promenera minst 2 timmar varje dag så fort jag slutat med medicinen. Just nu är det svårt då jag är kokhet i kroppen och blir ännu varmare vid minsta ansträngning, pga medicinen. Samma sak var det på Voxra
Citera
2019-09-10, 22:25
Medlem
Men du tar 12,5mg Sertralin. Det kan knappast göra kroppen kokhet
Citera
2019-09-10, 22:26
Medlem
Citat:
Men du tar 12,5mg Sertralin. Det kan knappast göra kroppen kokhet

Jo, skillnaden från 50 mg är att värmen kommer och går i vågor, istället för att vara där ständigt. Har också bara tagit 12,5 mg i 2 veckor
Citera
2019-09-10, 22:27
Bannlyst
Rör dig lite. Det är bättre än att inte röra dig alls!
Citera
2019-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballefjongbert
Rör dig lite. Det är bättre än att inte röra dig alls!

Ja jo såklart! Går ut när jag kan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in