2019-09-10, 16:40
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Han hade en älskarinna under äktenskapet och som han träffar nu som är affärsjurist.

Ja, jag har läst det ryktet men jag menar att HANS anseende skulle ha skadats mer om han varit affärsjurist än brottmålsadvokat. En viss skillnad på klientel...
Citera
2019-09-10, 16:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Problemet med detta ”återigen” är att det som påstods förra gången blev aldrig bevisat. Så vi kan inte med säkerhet säga att KL verkligen anlitade en torped. Lika lite som vi kan säga det nu.
Så att KL skulle ha tagit lagen i egna händer – återigen – är bara ett påstående som inte är bevisat.

Sen att Henrik inte har några domar på sig kan bero på att man ogärna anmäler sin make om man fortfarande är gift, bor ihop och båda dessutom jobbar inom rättsväsendet. För då skulle man ju a) vräka ut sitt privata liv till allmän beskådan inför sina kollegor b) sabotera makens karriär c) vara tvungen att skiljas för att själv behålla ansiktet utåt som en självständig, modern kvinna d) försvåra framtiden för sina barn e) eventuellt behöva flytta..

Man hoppas att han ändrar sig istället intresserar sig för en själv och ungarna, slutar supa och festa med sina kompisar och har inga fler älskarinnor vid sidan av.

Naturligtvis skulle KL ha kunnat välja en annan väg när föräldrarna dog och hon fick sin hjärnblödning och maken begärde skilsmässa. Hon skulle ha kunnat rehabilitera sig, kamma sig, begära ut sin del av boet direkt och gått vidare i sitt liv utan att titta tillbaka.

Men människor är ju inga robotar. När man drabbas av stora sorger kan man inte agera så konstruktivt man hade hoppats på, när man tittar på situationen i efterskott. Ett svek är också något väldigt få av oss kan ta med en nypa salt.

Jag anser inte att KL verkar vara en stabil person. Men inte heller HOL (eller hans kompis AL) verkar ha alla hästar hemma.

Med tanke på hur mycket det har daltats med andra talangfulla manliga missbrukare – låt oss säga Persbrandt, Torsten Flink etc. - låter det konstigt när man försöker belasta KL för att hon ”dök upp i skolan och ville ha kontakt med barnen”. Hade det varit en man hade man tyckt att det var ett tecken på att han verkligen älskade sina barn och ogärna bara glömde bort dem – som så många manliga suputer gör..

Ett till mycket, mycket bra och nyanserat inlägg, tack för det.
Citera
2019-09-10, 16:41
Medlem
cavemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag har inga bevis, det var nån som sa i tråden att HOON ärvt lägenheten av sina föräldrar, jag tror på det faktiskt,
hans aggressiva beteende efteråt tyder på det..Allt blev feel!
Så bevisligen har du inga bevis + att du tror på troll, forumtroll
Citera
2019-09-10, 16:43
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Polisen gick snabbt ut med att de de inte trodde att det hade med hans yrkesutövning att göra utan behandlade det som en isolerad händelse. Jag utgår då ifrån att de även kontrollerade upp den missnöjda klienten. Men allt faller nog på plats om man lyckas plocka in skytten.

Exakt polisen var nog liiite för snabb där att inte vara objektiv i utredningen. Han lär ju inte bara haft ett mål och klient i sin karriär.
Hur många klienter har han fått frikända el milda straff för tex?
Hur mår dessa brottsoffer med anhöriga?
El hur många mål har inte blivit till hans klienters fördel i rätten ?

De får nog gräva djupare än att fokusera på KL
Citera
2019-09-10, 16:43
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag har inga bevis, det var nån som sa i tråden att HOON ärvt lägenheten av sina föräldrar, jag tror på det faktiskt,
hans aggressiva beteende efteråt tyder på det..Allt blev feel!

Nej hon har inte ärvt lägenheten då de flyttade in 2005 och föräldrarna dog 2012, Däremot uppger en trovärdig skribent att det var föräldrarnas lägenhet tidigare så antingen har de/hon fått den i gåva eller köpt den. Är ju ganska lätt för den som har ork och lust och kolla med folkbokföringen om föräldrarna varit skrivna där.
Citera
2019-09-10, 16:44
Medlem
Jeez louise. Varit borta två dagar och det är typ 100+ sidor att gå igenom. Har backat lite i tråden. Har det framkommit någon bild på donnan förutom alla pixlade tidningsbilder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Kan du visa detta då de andra hävdar att det inte står något om kalsonger?

Det står i domen.

Fast det centrala för mitt inlägg är vad rättsläkaren sa under förhandlingarna om blåmärket. Det gick inte att se något tecken till bitmärke, utan endast en gul rest av ett blåmärke. Som alla känner till så genomgår blåmärken en färgförändring där gult är slutstadiet innan märket helt försvinner. Märket är då 10-14 dagar gammalt.

AL och hans fru hävdade att de fotograferat märket dagen efter AL hade blivit biten. De är alltså inte trovärdiga, vilket domstolen insåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prost
Vet att det varit uppe i tråden tidigare, men teorin drunknar lite i alla inlägg; vore det inte synnerligen raffinerat, i bästa kriminalromanstil, om HOL skulle ha iscensatt överfallet själv? Teorin är kittlande, med tanke på den svårt vägande indiciekedjan mot KL, faktumet att HOL verkar ha överlevt utan större åkommor och att han har mycket att vinna på att KL åker dit. Han får 20-miljonerslägenheten (som uppenbarligen HENNES föräldrar hade skänkt dem), samtliga människors medömkan, säkerställd fortsatt vårdnad om barnen etc. Hon åker dit och blir av med allt, samtidigt som hon får utstå en stor förnedring. Det vore väl högsta vinsten för HOL om han bär på agg mot henne och vill åstadkomma största möjliga skada, utan att själv hamna i dålig dager. Nästan för bra för att vara sant. Har svårt att tro att KL skulle vara så urbota korkad att hon endast tre dagar efter förlorad tvist lejer en mördare. Naturligtvis skulle allt peka mot henne och eventuella fördelar vid en dödsbouppdelning skulle inte väga upp en längre fängelsedom och hatet från barnen. Även om hon skulle ha drabbats av viss sinnessvaghet, så är hon knappast - med sin gedigna bakgrund - så uppenbart dum. Om hon ville få honom mördad, så hade hon väl dessutom säkerställt att han verkligen skulle bli det. Om hon å andra sidan är skyldig, så lär det kunna bevisas rätt snart. Är man så extremt desperat, som dådet tyder på, så borde hon när som helst bryta ihop helt och hållet och sanningen krypa fram, t.ex. genom de vänner som skyddar henne, eller i någon form av erkännande. Vi vet inte allt om de senaste årens händelseutveckling och hur kränkt hon redan har blivit av HOL. Det ska bli oerhört intressant att se hur denna process går vidare. Hoppas polisen gör sitt jobb ordentligt och ser över alla infallsvinklar.

Ja, jag tänker lite så också, såå heemskt om hon är totalt oskyldig och han, den "skjutne" visar sig vara en beräknande farlig person! You never know..
Citera
2019-09-10, 16:45
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacore84
Jeez louise. Varit borta två dagar och det är typ 100+ sidor att gå igenom. Har backat lite i tråden. Har det framkommit någon bild på donnan förutom alla pixlade tidningsbilder?
Ja, igår kväll dök det upp en bild, en från där hon och HOL gifte sig.
Citera
2019-09-10, 16:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Tvärtom, denna tråd är en studie i manshat och feministiskt hyckleri.

Jaså? Så du tycker inte många gått hårt åt KL? Jag tycker båda har fått sin beskärda del. Kan du definiera vad du menar med feministiskt hyckleri?
Citera
2019-09-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ja, igår kväll dök det upp en bild, en från där hon och HOL gifte sig.

Tack! Då ska jag leta mig bakåt lite till.
Citera
2019-09-10, 16:48
Medlem
Herregud vad den här tråden spårar just nu🙈. Nu är BO pengarkåt, kvinnomisshandlare,årets sämsta farsa, värdelös på sitt yrke, tveksam sexualitet,tjuv och allt mellan himmel och jord som är negativt. Få sanningar har presenterats om ens någon alls men vissa galningar fyller tråden med skit teorier bara för att svartmåla BO. Kom inte och säg att ni är nyanserade för det är bullshit och folk med normal intelligens ser igenom dom dåliga försöken att peka ut vita rika män som samhällets bottenskrap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in