2019-09-10, 15:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med att göra sig sv med ett par skor eller liknande kan väl inte vara så svårt. Lägg de i en soppåse, lägg i jobbryggsäcken, släpp i en papperskorg på macken eller vid en busshållsplats inne i stan? Han kan väl knappast ha varit dygnetruntbevakad i 15 månader? Att gräva ned något i trädgården eller mura över det i källaren verkar mycket krångligare och mer riskabelt, eller?
För mig är det ofattbart dom skulle förvarat (nergrävt eller ej) något i 15 månader som knyter någon av dom till mordet.. Det måste vara något mer subtilt som kommit fram genom analys. Hundsöket bedrevs med en inlånad hund tränad på blod, sperma och lik.. Vill man sätta en peng på något av det sätter jag min slant på att söket avsåg blod.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-10 kl. 15:48.
Citera
2019-09-10, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Åkl har "sannolika skäl" på honom, absolut.
Men det måste höjas ytterligare ett snäpp innan SD kan bli dömd för mordet.
Åkl måste bevisa att det INTE finns några "rimliga tvivel" för att kunna döma SD för mordet.

Du förstår, en person behöver inte BEVISA sin oskuld i en rättegång, utan det är Åkl som skall lägga fram bevisningen att personen ÄR skyldig bortom "rimligt tvivel". Lyckas inte Åkl göra det så frias personen från just den gärningen.

Bevisbördan ligger helt och hållet hos Åklagaren.

Draifos vet allt detta.
Han är inte dum.
Det är inte där problemet sitter.
Så att säga...
Citera
2019-09-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Rävar och grävlingar men även rovfåglar kommer fram i gryningen och äter av trafikdödade djur, säkert också människor. Ett köttätande djur bryr sig inte det minsta om ifall det är en människa eller djur de äter av.

Varför välja den energifattigaste delen, ansiktet? Knappast rationellt beteende.
Jag är storkonsument av naturdokumentärer och aldrig lyckats se dylikt beteende. Med tiden blir allt rensat, förstås. Men hon låg inte ute på savannen direkt utan i ett tättbebott bostadsområde.
Citera
2019-09-10, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack Fixa81.
Varför jag frågade om just dom orden var för att jag ville visa på hur orden via varje steg i viskingsleken ändrar innebörd vilket du nu bekräftade.

Att LW utsattes för grovt våld och blev brutalt misshandlad är inte tu tal om men att det grova våldet särskilt tillfogats ansiktet är vad jag är tveksam till. Visar det dig att min tvekan är obefogad säger det lite mer om det mentala statusen på den som utfört dådet.

Jag undrar också om vi från någon annan i tråden förutom från JM, har hört om skador i just ansiktet?

Jag har verkligen missat många inlägg de där dagarna när SD och HD häktades. Läsningen gick inte i kronologisk ordning, utan det blev upphackat.

Jag upptäckte minst två viktiga inlägg mitt i gyttret, varav ett var @Netherworlds och ett från EGT.
Jag kan ha missat ett sådant viktigt inlägg kanske om skador i ansiktet.
Citera
2019-09-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det är inte lätt att veta sånt här....
När Fru Åkl har bevis för att någon är på "sannorlika skäl" en mördare, så måste man vara försiktig.
Personen har då tydligt visat vad han/hon är kapabel till.
I detta fallet har mördaren krossat ansiktet och huvudet på offret, vilket helt klart tyder på besinningslöst våld.
En kallblodig mördare, pratar vi om.
Ingen vet hur en sån person reagerar vid ett gripande, med lagstöd för att på sannolika skäl vara en gärningsman.
Personen kan gå fullständigt bananas, för personen har redan visat det vid utförandet av mordet.
Då chansar man inte, då kör man inte med silkesvantar, utan nu har Fru Åkl bevis på att personen är livsfarlig, och personen SKALL gripas.
Då är överrasknings-momentet det viktigaste.
Man vill helt enkelt ta personen när han/hon är som mest sårbar.
Grannar, höga ljud, avspärrningar spelar ingen roll, för personen klassas som farlig och skall helt enkelt bara gripas. Punkt Slut.

Det är en kallblodig mördare polisen har att göra med, och vem fan vet vad han kan göra om han blir stressad.

I detta fallet gick allt perfekt.
Ingen är skadad, och polisen kunde gripa SD.

Perfekt, bra jobb av Fru Åkl och Polisens Regionala Insattsstyrka.

Men varför ingen instormande insatsstyrka förra gången SD greps?
Då tyckte ju också Hiding att det fanns sannolika skäl på SD.
Hur kan SD ses så mycket farligare 15 mån senare?🤔
Citera
2019-09-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kraftigt våld mot kroppen enligt åklagaren i NA:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kroppen svårt sargad enligt Radio P4 Örebro:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7090809

Lena Wesström utsattes för A = Kraftigt och
B = Dödligt ... våld mot kroppen.

Detta enligt ovan skrivet är tidigare deklarerat av KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding.

Till observandum, våldet var kraftigt och därför dödligt.

Avled av inre blödningar på grund av kraftigt våld som av Gärningspersonen inriktats mot offret's sårbar kroppsytor, vilka i sin tur orsakat att kvinnan's kropp inte längre därefter kunnat upprätthålla livsfunktionen.
Citera
2019-09-10, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Nej, LW var varken rädd eller obekväm. Men det är egentligen inte det som framgår av loggarna, utan skillnaden är hur de olika personerna utåt uppskattar varandras närvaro. Jag har redan kommenterat TRÄ serien en gång och den cache de möttes vid, men vi kan läsa bonus cachen också.

SD: När vi har 5 burkar kvar kommer vi i fatt SP som börjat mitt i serien. Efter en tag får vi även sällskap av M*rkman12.

KRAM och TACK Zo*k9 för hela serien.

LW: Tack Zo*k9 för en trevlig och välfungerande runda och tack Team Davidsson för samarbete i skogen!

Den småtråkiga analysen är LW försöker förbättra realationen vid denna tidpunkt, medan SD ställer sig mer avvaktande och inte öppet tackar för samarbetet i skogen. Om vi däremot ska överanalysera så kan vi läsa den tredje loggen för att se vem som fick tack och kram från vem och vem som blev utan kram?

M12: Väl på plats stiger herren i TD och hälsar på mig och uppmanar mig att ta fram burken. En timma hade de tydligen letat. Damen TD kommer fram och ger mig en kram och fortsätter och letar och omgående vill SP också ha en kram. Då vrålar damen TD att burken är hittad.

En dum fråga, men syftar M12 på LW när han skriver damen TD? För HD är väl inte med?

Jag känner att M12 ger en känga till SD genom att beskriva det hela som h*n gör?
Ta fram burken, skojar SD?
Medan de andra två kramas och letar OCH hittar.

SD kommenterar också (surt?) att de andra kommer in när det bara är 5 burkar kvar? Han känns allmänt ogin och grinig.

Medan LW verkar iaf utåt mer generös och bjussar på det som de gjort tillsammans.

Försöker hänga med i geocachsvängarna som är för mig svårt att hänga med i. Min analys blir därefter.
Citera
2019-09-10, 16:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En dum fråga, men syftar M12 på LW när han skriver damen TD? För HD är väl inte med?

Jag känner att M12 ger en känga till SD genom att beskriva det hela som h*n gör?
Ta fram burken, skojar SD?
Medan de andra två kramas och letar OCH hittar.

SD kommenterar också (surt?) att de andra kommer in när det bara är 5 burkar kvar? Han känns allmänt ogin och grinig.

Medan LW verkar iaf utåt mer generös och bjussar på det som de gjort tillsammans.

Försöker hänga med i geocachsvängarna som är för mig svårt att hänga med i. Min analys blir därefter.

Nej, SP är nog LW. SoftPocahontas.
Citera
2019-09-10, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet ej om det är bekräftat i tråden att det rörde ansiktet? Men har svårt att tro att personer med insyn i utredningen skulle ta så illa vid sig om det ”bara” var kroppen som var misshandlad. Jag gjorde en tolkning att det rörde ansiktet. Men vi får se när FUP:en kommer. Blir nog ingen trevlig läsning alls.
Jag tror inte alls att en närstående har svårt att slå mot ansiktet. Se bara fallet med Lotta Rydholm. Hela hon var sönderslagen, även ansiktet.

Varning för känsliga:

Jag läste att den polis som först kom till plats berättade att det var fruktansvärt. Det gick inte att se att det var en människas ansikte. Det var bara som en stor blodig boll och det gick inte att se vad som var vad. Inga anletsdrag var urskiljningsbara.

Det var ett besinningslöst våld mot huvudet.
Citera
2019-09-10, 16:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med att göra sig sv med ett par skor eller liknande kan väl inte vara så svårt. Lägg de i en soppåse, lägg i jobbryggsäcken, släpp i en papperskorg på macken eller vid en busshållsplats inne i stan? Han kan väl knappast ha varit dygnetruntbevakad i 15 månader? Att gräva ned något i trädgården eller mura över det i källaren verkar mycket krångligare och mer riskabelt, eller?

Lätt att säga för oss, haha.

Jag tänker att mitt upp i allt, kanske man inte kan tänka på skorna.
Det blir att göra sig av med ev vapen/tillhygge, inte synas efter skriken, ta sig hem, kanske göra sig a med en mobil som man velat få förstörd och ren, vad göra med blodig kläder.

Så kommer man hem och, oj. Kan man gå in med dom?
Av med dom på tomten?
Gömma dom i komposten tillfälligt?

Inte kul att slänga dom i diket vid gång/cykelbron, springa hem barfota.
Tänk om någon granne får syn på en. Blodig och barfota.

Vet inte hur han gjort.
Men naken har han inte sprungit.

Soptunna hos någon boende i Gamla Hjärsta eller sopbehållare i någon park?
Undrar var de letat?
När har tömning skett?
Citera
2019-09-10, 16:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Tråden blev som vanligt full av en massa svammel om geopittning eller vad det heter så fort SD och HD blev häktade. Någon som kommer ihåg när det är omhäktning på SD? Är det på fredag?
Citera
2019-09-10, 16:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Undrade bara vad hans uppgifter har sin grund och det är väl ur denna post:

Aha jag missförstod. Ja JM tar sina uppgifter från andra inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in