Citat:
Ursprungligen postat av
Qulturpersonlighet
Du tror själv att KL ligger bakom anstiftan till det mordförsök som HOL utsatts för, ändå undrar du vad jag menar med att "placera skulden där den hör hemma"?!
Vi har alltså en vårdnads- och lägenhetstvist där du själv tror att den ena parten anlitat en torped för att mörda motparten. För mig framstår mord som en fullständigt oproportionerlig åtgärd i det sammanhanget och visar att KL är en person som det är fullt möjligt även för en högst sansad och resonabel person att hamna i en långvarig och svårlöst konflikt med.
Du tycker inte KL verkar "ha haft det lätt". Hur många mördare och grova brottslingar tycker du verkar ha haft det?
Ja, det undrar jag eftersom skulden för mordförsöket naturligtvis är anstiftarens oavsett om det är KL eller någon annan. Där är vi ju helt överens. Sen har vi förmodligen en moralisk skuld hos HOL också. Därmed inte sagt att hon skulle ha rätten att ta livet av honom - det är väl ganska självklart.
Vi har inte "bara" en vårdnads- och lägenhetstvist. Jag TROR att KL anser att HOL har en stor del i hur hennes liv blivit. Han verkar inte riktigt ha varit en god make direkt. Fast det är ju bara min gissning.
Din sista fråga lämnar jag utan åtgärd. I detta fall pratar vi om KL och hur illa brottsoffret verkar ha behandlat henne.