2019-02-17, 19:13
Bannlyst
skulle aldrig ta självmord vad som en hände. för jag älskar mig själv så mycket.
Citera
2019-02-17, 19:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
När jag är någorlunda frisk så är jag inte intresserad av självmord - men för tre år sen när jag var psykotiskt så trodde jag att grannarna skulle bryta sig in i lägenheten, lägga mig i en låda, stuva in lådan i ett flygplan och flyga mig till ett u-land där jag skulle vara slav på en bondgård eller bordell resten av livet... Jag var så sjuk att jag verkligen trodde på allt detta tokiga - och såg jag självmord som ett bra och vettigt alternativ - men som sagt aldrig när jag är frisk, tack och lov...
Citera
2019-02-18, 06:01
Medlem
XGPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Jag lever redan i den ''hypotetiska'' situationen. Jag är självmordsbenägen. Varför då? Jo, jag skulle säga att det beror på dessa grejer:
* Jag har haft LPT/ÖPT(öppen psykiatrisk tvångsvård), i snart tre år. Och gud vet hur länge jag ska ha det. Varför är det jobbigt med detta? Jo, pågrund av att jag måste bo i en gruppbostad mot min vilja.
* Jag har förvaltare, vilket jag tycker är jättejobbigt
* Lång tid mellan gymnasiet och högre utbildning. Jag tog studenten 2013, men har ännu inte avslutat en utbildning. Visst, jag läste en utbildnig, men jag hoppade av.

Alla dessa tre skäl ligger till grund varför jag är självmordsbenägen. Visst, nu kommer någon tycka jag är fjantig, men saken är den att jag mår jättedåligt.
Mitt råd till dig är att bestämma dig för vad det är du vill förändra i din situation. Planera sedan hur du ska gå tillväga och beta av stegen gradvis. I början kanske det känns övermäktigt med så stora förändringar. Men när du väl genomfört en förändring bör det bli enklare med nästa. Framgång föder framgång. Boka exempelvis ett möte med studievägledare på komvux i din kommun. Med studievägledaren kan du planera dina studier för att bli högskolebehörig.
Citera
2019-02-18, 06:03
Bannlyst
Dagen då min hamster dör.
DÅ FAN.

Skämtar inte ens
Citera
2019-02-18, 10:23
Medlem
CharlieRs avatar
Det som skulle putta mig närmast gränsen vore om mitt barn dog. Jag skulle nog inte medvetet begå självmord men jag skulle nog riskera att dö av rent ointresse av att överleva. Typ sluta se mig för när jag går över vägen och sådant.
Citera
2019-02-21, 15:43
Medlem
skulle kanske göra det om jag var säker på att jag skulle dö en hemsk död annars
Citera
2019-02-21, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smievil
skulle kanske göra det om jag var säker på att jag skulle dö en hemsk död annars

ja samma här jag tror det är den enda gången då jag skulle överväga självmord
Citera
2019-07-25, 12:11
Medlem
Jag känner ett ansvar gentemot mina föräldrar. Om de inte fanns och om jag vågat och hittat något bra sätt så skulle jag kunna tänka mig att avsluta. Egentligen är jag en grundpositiv person och har mycket att leva för, men just nu är jag i kris och det finns inget annat sätt att slippa undan situationen. Alla når väl vägs ände någon gång. Men eftersom jag inte kan ta livet av mig, för anhörigas skull, så måste jag gå rakt igenom elden igen. Jag vill bara ha lite frid och ro i en trygg miljö. Min dröm just nu skulle vara att aldrig behöva gå ut ur lägenheten igen. Människor har blivit monster därute, de är helt utan empati och man blir attackerad utan anledning hela jävla tiden. Det är nog nu. Vill ha frid.
Citera
2019-07-25, 12:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
Vad i livet måste ha gått fel för att du ska välja självmord som din sista utväg?

varför?

Ju äldre jag blir desto svårare blir det att hitta anledningar, men i nuläget kan jag tänka mig självmord som en möjlig utväg/avslut om jag skulle åka fast för pedofili i USA eftersom det i USA inte finns någon väg tillbaks till samhället efter en sådan grej.
Citera
2019-07-25, 12:19
Medlem
ghostedbymes avatar
obotlig smärta , då skulle det vara över fort
Citera
2019-07-25, 20:43
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostedbyme
obotlig smärta , då skulle det vara över fort
Hur går det för dig föresten? Blir det nån utflykt snart?
Citera
2019-07-27, 13:21
Medlem
Jag har förlorat hela min framtid pga schizofreni diagnos men vågar fortfarande inte ta självmord, även om det känns som att livet inte kunde blivit värre än det är nu så tror jag ändå att ngnstans kan man väll fortfarande vara lycklig... hoppas det iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in