2019-09-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Vilket agerande? Vad jag kan se är jag den enda postaren som försvarar Karins rätt att döda Henrik Olsson och jag är inte feminist. Jag är bara en person som försvarar det som är mitt med våld och accepterar andra människors rätt att göra samna sak.

Du tycker alltså att det var rätt att han blev skjuten i huvudet bara för att han ville skiljas, sjukt.
Citera
2019-09-10, 14:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Båda parter har del i bråket.

Det är inte enbart den enes fel när två parter bråkar.

Det f. d. gifta paret har båda del i att det nu har gått så långt som det nu har gjort.
Citera
2019-09-10, 14:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Många feminister här som verkar sitta och försvara exfruns agerande, skrämmande.

Är hon anstiftaren försvarar jag definitivt inte hennes handling. Däremot verkar hon ha haft det jäkligt svårt, är det så svårt att begripa?

Feminister? Anser du inte att män och kvinnor har lika stort värde? Att kvinnor ska ha samma ekonomiska, politiska och sociala rättigheter som män?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån som har målnumret till den stora tvisten som avgjordes förra veckan?
Never mind - hittade det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är klart att HOL vill på kvar på Norr Mälarstarnd.

Ett lummigt och vackert område nära till vattnet. En oas. Misstänkte redan från början att den här lägenheten spelade en central roll i bråket mellan HOL och KL. Inte enbart men till stor del. Ingen av parterna vill förstås förlora den.
Jag har faktiskt börjat tycka lite synd om Karin, den skjutne mannen verkar ha ett kraftigt övertag och stark negativ inverkan i hennes liv på många sätt och att HAN anser sig ha rätt till lägenheten som Karins föräldrar skänkte HENNE.
Jag anser att han med flit försvagat henne, manipulerat hennes känslor, för att få henne arg, m.m, han vill få henne att visa upp sin dåliga sida OCH han vill bo kvar i den fiina lägenheten till varje pris verkar det som.
Citera
2019-09-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Och vad menar du med det? HOL är ett brottsoffer och förtjänar inte att bli utsatt för mordförsök, men han verkar inte vara utan skuld i hela den här relationshistorian. Jag tror nog fortfarande på att KL ligger bakom anstiftan, men hon verkar inte ha haft det lätt.
Du tror själv att KL ligger bakom anstiftan till det mordförsök som HOL utsatts för, ändå undrar du vad jag menar med att "placera skulden där den hör hemma"?!
Vi har alltså en vårdnads- och lägenhetstvist där du själv tror att den ena parten anlitat en torped för att mörda motparten. För mig framstår mord som en fullständigt oproportionerlig åtgärd i det sammanhanget och visar att KL är en person som det är fullt möjligt även för en högst sansad och resonabel person att hamna i en långvarig och svårlöst konflikt med.
Du tycker inte KL verkar "ha haft det lätt". Hur många mördare och grova brottslingar tycker du verkar ha haft det?
Citera
2019-09-10, 14:33
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I Man kan ju tänka sig att några i deras närhet faktiskt läst tråden här. Och ingen rök utan eld. Även om mycket lögner har spridits så ligger det ofta små sanningar bakom det hela. Blir inte lätt för någon av dom att gå med rak rygg på ett tag. Att en skilsmässa drar med sig så otroligt mycket skit visste jag faktiskt inte. Att man blir ovänner är en sak - men det här paret har tagit det till en riktigt hög nivå.

Ja, garanterat är det både släkt, vänner, grannar, kollegor och ytligt bekanta som läser här, även om de aldrig hört talas om forumet tidigare. Klart det sprider sig som en löpeld. Inte så ofta sånt här händer i övre medelklass.
Citera
2019-09-10, 14:36
Medlem
Hur kan det komma sig att Tingsrätt släpper Karin Lilja, när

a) Henrik har pekat ut henne som ansvarig
b) Hon har tidigare försökt leja folk till att döda Henrik

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-foll-livet-samman-for-misstankta-domaren/

Citat:
Det är ett känt polisärende som går tio år tillbaka. Hon har tidigare försökt leja folk för att skjuta honom, det är känt hos polisen. Första gången var 2015, tror jag. Men hon fick aldrig tag i någon, har GW Persson berättat.

WHAT THE FUCK!!!!!!
Citera
2019-09-10, 14:36
Medlem
Citat:
Är hon anstiftaren försvarar jag definitivt inte hennes handling. Däremot verkar hon ha haft det jäkligt svårt, är det så svårt att begripa?

Feminister? Anser du inte att män och kvinnor har lika stort värde? Att kvinnor ska ha samma ekonomiska, politiska och sociala rättigheter som män?

Det finns många i samhället som har det svårt, feminister anser tydligen inte att män har ett lika stort värde som kvinnor.
Citera
2019-09-10, 14:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Och vad menar du med det? HOL är ett brottsoffer och förtjänar inte att bli utsatt för mordförsök, men han verkar inte vara utan skuld i hela den här relationshistorian. Jag tror nog fortfarande på att KL ligger bakom anstiftan, men hon verkar inte ha haft det lätt.

Sanningen ligger förmodligen någonstans mittemellan.
Citera
2019-09-10, 14:37
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är inte enbart den enes fel när två parter bråkar.

Det f. d. gifta paret har båda del i att det nu har gått så långt som det nu har gjort.

Ja, men inte alltid 50/50 skuld.
Citera
2019-09-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jag har faktiskt börjat tycka lite synd om Karin, den skjutne mannen verkar ha ett kraftigt övertag och stark negativ inverkan i hennes liv på många sätt och att HAN anser sig ha rätt till lägenheten som Karins föräldrar skänkte HENNE.
Jag anser att han med flit försvagat henne, manipulerat hennes känslor, för att få henne arg, m.m, han vill få henne att visa upp sin dåliga sida OCH han vill bo kvar i den fiina lägenheten till varje pris verkar det som.
Det som är svårt i hennes försvar är hennes uppträdande. Hon biter AL i armen, hon blir vid två tillfällen hämtad av polis, hon slår en polis i ansiktet, hon gör våldsamt motstånd på stationen och inne i arresten (där man blir tvungen att lägga henne ner). Detta kan antingen ha med hennes hjärnskada att göra, eller så har hon det i sig. Få vuxna kvinnor beter sig så. Inte ens med alkohol i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in