2019-09-10, 09:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag kan inte annat än att hålla med dig, Lonnrot.

Blir inte klok på den där kärringen, och på nåt sätt får jag inte in henne på ett vettigt sätt i händelsen.
I mina ögon så ÄR hon inblandad, men hur?
Ibland ploppar just den känslan upp hos mig med "Fan, det kanske är kärringen i alla fall".
Nu är jag väl ganska övertygad om att SD sitter där han sitter på goda grunder.... Men i alla fall, kärringen lurar där i vassen.

Som sagt så är ju inte SD korkat..... Om han själv känner att det går åt helvete, så tror jag absolut att han försöker lägga del av skulden på nån annan.

MGK är mitt stora bekymmer också, vad fan skulle Hiding komplicera fallet med henne för?

Dessutom med "skäligen misstänkt" för mord, inte anstiftan eller skyddande av brottsling, nej pang på med det kraftigaste som går att uppbringa i anklagelse, hur får Hiding in henne i mordet det är ju frågan?

Hiding får jobba lite för att antingen utesluta MGK eller så få in henne på riktigt, nu är det ju öppet mål för försvararen för att kunna få in rimligt tvivel i en rättegång.
Citera
2019-09-10, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag vill minnas att han vid andra tillfällen gärna postade bilder av sina blessyrer, som han erdragit sig i kamp mot moder natur. Vill minnas att det var under sommaren.

Lite skademinimering månne? Ifall någon måhända hade sett rispor på honom efter 15 maj...?

Precis det jag också slogs av , minns att han visade sina ben bl a, kort efter mordet - för mig är det solklart misstänkt
Citera
2019-09-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Så Sd trodde att Lw relation med Jh och även hennes andra relationer bara var på vänskaplig basis, trots att sd visste om att hon tidigare haft en en sexuell relation med en annan man, samtidigt som honom?
Vet du vilket år som sd och den andre mannen turades om att dela på Lw, eller kan Sd ljugit om detta för att inte avslöja att han var svartsjuk? När berättade han om den andre mannen?
Ver inte om han verkligen trodde det, innerst inne. Detta stämmer ju inte med att han vetat om andra relationer.
Der är just denna tvetydighet som jag reagerade på och höll kvar honom som en tänkbar GM.

I tid är jag osäker, men tror att det kan vara ML verkar vara konstaterat, som övergick i vänskap. Som jag tolkat andra så var det just ML som hade en relation med LW och SD samtidigt.
Till detta sa SD att ML och LW bara var vänner. Förnekelse, svartsjuka eller fakta?
Citera
2019-09-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tja, visst. Men att åka iväg mitt i natten kan ju kanske verka lite misstänkt: grannar som råkar notera när han åker/kommer tillbaka. Natten då LW försvann.
Vad skall han svara på det då polisen frågar. Kanske köper de inte att han skulle jaga cache.
Och han blev ju gripen inom kort. Kanske hade han planerat att dumpa bevis långt bort men fick inte tid. Och efter att han släpptes så vågade han kanske inte befatta sig med blodiga skor etc.

Och sedan är ju frågan hur klart man tänker efter att ha mördat någon. Oavsett allt så talar vi ju inte om någon yrkesmördare.

Jo, men han hade väl några dagar på sig att göra sig av med prylar, och vid behov hitta på en story till lilla frugan. Hur många dagar gick innan de hittade kroppen? Hur många dagar innan han blev anhållen?

Men han kanske tycker det är spännande att gömma saker....?
Citera
2019-09-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
MGK är mitt stora bekymmer också, vad fan skulle Hiding komplicera fallet med henne för?

Dessutom med "skäligen misstänkt" för mord, inte anstiftan eller skyddande av brottsling, nej pang på med det kraftigaste som går att uppbringa i anklagelse, hur får Hiding in henne i mordet det är ju frågan?

Hiding får jobba lite för att antingen utesluta MGK eller så få in henne på riktigt, nu är det ju öppet mål för försvararen för att kunna få in rimligt tvivel i en rättegång.

När åtal nu väcks mot SD så kommer ju försvaret bara peka med hela handen ”Rimligt tvivel” mot HD, som åklagaren själv dragit fram.

Innan hon ens jan lämna in åtal så måste HD friskrivas helt eller båda stå i samma rättegång.
Citera
2019-09-10, 09:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När åtal nu väcks mot SD så kommer ju försvaret bara peka med hela handen ”Rimligt tvivel” mot HD, som åklagaren själv dragit fram.

Innan hon ens kan lämna in åtal så måste HD friskrivas helt eller båda stå i samma rättegång.

Jepp, det är ju det som är min poäng, åklagaren har komplicerat fallet rejält med att ta till med storsläggan mot MGK i det här läget, hon kunde ha väntat lite, avvaktat några veckor för att se hur fallet mot MGM utvecklas.

Så, vad var/är Hidings plan egentligen med MGK?
Citera
2019-09-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Här ligger en hund begraven.

@dalaan har tidigare angivit följande tider inom tråden, vilka i sin tur var,

Approximativt klockan 🕚23:28 och även klockan 🕚23:29 samt därtill även från och med klockan 🕚23:30

@dalaan lät tidigare framföra inom tråden, att ifrågavarande hade upplevt människo-skrik enligt de då aktuella tidsangivelserna här ovan deklarerade och att vederbörande genom sitt sovrumsfönster upplevt emanerande människo-skrik, och då, komna från någon, för vederbörande okänd person. Skriken som då sådana upplevda av @dalaan, var emanerande i intervaller under en tidsperiod av fem minuter, från och med klockan 🕚23:30 och fram till klockan 🕚23:35

Efter det att @dalaan väckt sin sambo, begav dem sig sedan ut till sin bil för att sålunda bege sig ut för att leta efter den platsen var människo-skriken kunde tänkas emanerat ifrån. Vid denna tidpunkten då @dalaan's hade placerat sig i sin bil, hade skriken tystnat och upphört, klockan sades då vara 🕚23:40

@dalaan's sambo kontaktade sedan klockan 🕚23:47:18 till 🕚23:47:48 SOS Larmcentralen Sverige AB Örebro, och kopplades sedan därnäst vidare till operatör.

Till observandum, frågan kvarstår ifrån min sida konnekterat till det ovan sagda, var det verkligen Lena Wesström's skrik som emanerade klockan 🕚23:30 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj och år 2018 ?

Ligger det en hund begraven i detta enligt ovan skrivet ?

Mvh/ @JokerMannen

Om det var planerat kan det vara HD som fallit från planket och ner. Hon skrek för hon föll så illa och kanske för att lura ut LW tillsammans med SD. De ville få det att se ut som en fallolycka? Nu har kanske svaren kommit från NFC att det var HD dna på dessa grenar.
Har det ändå med en catch att göra fast att paret ligger bakom mordet?
Ett misslyckat försök att få det att se ut som en olyckshändelse.
Citera
2019-09-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Även LimeTime lämnade uppgift på att LW var brutalt misshandlad i ansiktet och hen är ytterst trovärdig i tråden.

Hej @flixa81

Nu kan jag inte fördjupa mig inom detta området för mycket beträffande hur Lena Wesström's ansikte såg ut när först polisen, därnäst kriminal-teknikerna, och slutligen RättsLäkarna kom till den då aktuella mordplatsen för att därstädes göra en okulär-besiktning av den avlidna kvinnokroppen, men en sak skall jag berätta för dig och det är följande sagt, att flera poliser inom Örebro Län och som har kommit i kontakt med detta mordfallet har yttrat sig på följande sätt - "Vi har aldrig tidigare upplevt en så brutalt och hänsynslöst misshandlad person" ... vilket i sin tur borde säga en hel del i detta fallet, förutom att @hoppsann givit vis tycker att det abundant gallimatias.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Till mitt 1:a svar:
När åtalet lämnas in måste ju åklagaren lämna över all bevisning, både det som talar mot och för SD. Alltså även den bevisning som gjorde att HD greps.

TR ansåg ju att det fanns tillräckliga skäl för skäligen misstänkt för mord, SAMTIDIGT som SD vart häktad dagen innan för samma brott.

Om dom inte anser att båda var på BP, hur är det ens möjligt? Åklagaren måste ju jobba efter principen bevisövervikt.
Citera
2019-09-10, 09:22
Medlem
Någon som kan uppdatera mig om när nästa viktiga datum infinner sig?
Citera
2019-09-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Här blir det lite konstigt. Varför skulle SD bli arg för denna resa? LW har varit iväg på tu man hand med flera andra, och JH bode hon ju hos några helger innan. Till Norge var dom ju inte ens på tu man hand.

Men SD trodde inte att LW hade någon relation annat än vänskap med JH (och andra), så det kan ju ha kommit honom till känna då. Därav reaktionen i så fall.

Om uppgiften stämmer, så hade LW en sexuell relation med en annan man och samtidigt träffade SD. Var var svartsjukan då?

Givetvis är det så att känslor är färskvara och förändras i tiden, men nått känns konstigt.
Deras relation påbörjades som bara sex, sen vart det känslor, men efter bilen så var SD måttligt road av LW och hennes sätt, men dom fortsatte ha sex, utan att han kände något djupare för henne.

Stora delar återberättat av honom själv.

Direkt jag läser detta så slås jag av att "såklart han säger så" - tänker du inte själv att SD säger det som ligger i eget intresse? Speciellt med hänvisning till den mejl/messagekonversation vi fått ta del av som uppenbart är en efterhandskonstruktion från SDs sida.
Citera
2019-09-10, 09:36
Medlem
Draifoss avatar
Om man vill försöka förstå vad som kan ha hänt LW kanske man inte skall lägga så stor vikt vid vad polis och åklagare säger om det här fallet. Först koncentrerades alla sökinsatser till Vivallaskogen där man trodde att LW fanns, sedan hittade ett par privatpersoner kroppen i rakt motsatt riktning, vid motorvägen. Man verkar också först ha varit säkra på att det bara var en gärningsman, och då trodde nästan alla här på det. Nu misstänker man att det kan ha varit fler än en, och då följer spekulationerna i tråden efter. Man har också gått ut med att man tror att LW dödades där hon hittades, det är vår bedömning sade åklagaren. Även det här tas då som en sanning här i tråden, och spekulationerna om andra möjliga brottsplatser upphör.

Ingen som funderar på varför man t.ex. nu tog dit likhund från Stockholm för att undersöka bostäderna? Kan polisen vara inne på en ny(gammal) teori igen, t.ex. att man tror att LW dödades i SD:s bostad. Och kanske man tror att HD sedan gick ner till motorvägen och skrek för att lägga ut villospår åt polisen? Jag har inte så livlig fantasi själv, men jag förundras ibland över att många som tycks ha en mycket bra föreställningsförmåga samtidigt verkar vara ganska begränsade av de tankar och teorier som polis och åklagare går ut med officiellt.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-10 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in