2019-09-10, 01:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Men hen var det inte.

Hen ?

Ja du menar GM. Nä GM:ar skriker väl inte en måndagkväll i ett stilla bostadsområde. Illa nog att BO gör det.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-10 kl. 01:07.
Citera
2019-09-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hen ? 😀

SD. Han. Den häktade på sannolika skäl för mordet.

Nöjd?
Citera
2019-09-10, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW var nog tränad i andra vapenslag som logisk argumentation än brutalt våld. Men hon var även fysisk vältränad. Det kan vi vara eniga om.
Kvinnor tränas sällan för fysiskt våld dock.
Som män tycks börja med i sandlådan .

GM var nog bestämd i vad hen ville uppnå. LW ville helst inte gå ut alls. Mer än till gatan. Hen måste lurat henne på en längre promenad än vad som var tänkt ...

Ja LW hade ju vit krage, inte svart bälte.

Sen vet man inte vad man skall tro: hade GM bestämt sig för dådet på förhand eller var det ett plötsligt oplanerat förlopp?
Och hur/varför tog sig LW till planket?
Frågorna får kanske aldrig några svar.
Citera
2019-09-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja LW hade ju vit krage, inte svart bälte.

Sen vet man inte vad man skall tro: hade GM bestämt sig för dådet på förhand eller var det ett plötsligt oplanerat förlopp?
Och hur/varför tog sig LW till planket?
Frågorna får kanske aldrig några svar.

Jag har tidigt ansett att det är ett planerat brott. En möjlig utväg i tanke snarare än på papper. Som legat där. Ju mer pressen ökat både från LW och HD men också i bara tappad kontroll, desto mer bekväm var den att vila i.

Allt skulle lösa sig.

Han flyr det egna ansvaret desperat. När konsekvenserna knackar på dörren.
Citera
2019-09-10, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det är märkliga ordval tycker jag också. Precis som du nämner varför inte bara skriva ” Jag vet att jag är oskyldig”. Tänker han att han vet att han är skyldig men har lurat alla som tror han är skyldig.
Detta skrevs om jag minns rätt sent (natten?) då han var iväg på något och la ut ett foto på någon anstalt (tror jag). Kanske var han dragen när han skrev det?

Skrev han det alltså på natten till den 17e nov? LWs begravning hölls den 16e!
Dagen efter då han känner sig dagen efter orkar han bara ta en cache med namnet "TMW - N3 Police Headquarters" och bifogar en bild på "Aphusets" entré.
http://coord.info/GLXGRRAJ

Av alla cacher på Kungsholmen väljer han just den cachen.
Sugen på att ge ledtrådar och med tankar som "snart sitter jag"?
Citera
2019-09-10, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kvällens diskussion om våldet och skriket:
Personligen har jag haft svårt från början att tro att det är LW som skriker, som jag berört tidigare. Det som nu beskrivits vet vi väldigt lite om (huvud kontra kropp). Oavsett hur det gick till så har skrik uppfattats under en relativt lång period.
Som jag tolkade det mellan raderna så verkar det vara i omgångar, men fortfarande "dödsskrik", eller som vittnet först tolkade det som, våldtäkt.

Håller man på ta ihjäl en människa, så är det väl ganska naturligt att relativt snabbt få tyst på skrikandet.

Så det finns det två viktiga parametrar för att det inte är LW som skriker: Mördaren vill få tyst på sitt offer och en skadad/döende klarar inte att skrika i den omfattningen (hävdar jag). Eskalerande eller avtagande kan jag möjligen köpa lite mer.

Tror ni allvarligt att mördaren låter sitt offer skrika under så pass lång tid och att hen fortsätter mata slag/sparkar eller dylikt medan offret skriker?
Att tysta en människa går fort, att ha ihjäl en kräver lite mer tid, säg 3-5 minuter...

När HD greps och häktades för just mord samtidigt som SD häktas för just mord, då fick jag ihop fler pusselbitar.
Jag tror att LW tystades relativt snabbt och det vet åklagaren självklart. Men då passar inte skrikvittnet in i förloppet, utan en till måste in i ekvationen.
Att HD först grips och sedan släpps, kan ju ha med det alibi som nämnts.

Här ligger en hund begraven.

@dalaan har tidigare angivit följande tider inom tråden, vilka i sin tur var,

Approximativt klockan 🕚23:28 och även klockan 🕚23:29 samt därtill även från och med klockan 🕚23:30

@dalaan lät tidigare framföra inom tråden, att ifrågavarande hade upplevt människo-skrik enligt de då aktuella tidsangivelserna här ovan deklarerade och att vederbörande genom sitt sovrumsfönster upplevt emanerande människo-skrik, och då, komna från någon, för vederbörande okänd person. Skriken som då sådana upplevda av @dalaan, var emanerande i intervaller under en tidsperiod av fem minuter, från och med klockan 🕚23:30 och fram till klockan 🕚23:35

Efter det att @dalaan väckt sin sambo, begav dem sig sedan ut till sin bil för att sålunda bege sig ut för att leta efter den platsen var människo-skriken kunde tänkas emanerat ifrån. Vid denna tidpunkten då @dalaan's hade placerat sig i sin bil, hade skriken tystnat och upphört, klockan sades då vara 🕚23:40

@dalaan's sambo kontaktade sedan klockan 🕚23:47:18 till 🕚23:47:48 SOS Larmcentralen Sverige AB Örebro, och kopplades sedan därnäst vidare till operatör.

Till observandum, frågan kvarstår ifrån min sida konnekterat till det ovan sagda, var det verkligen Lena Wesström's skrik som emanerade klockan 🕚23:30 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj och år 2018 ?

Ligger det en hund begraven i detta enligt ovan skrivet ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 05:30
Medlem
Citat:
Går det göra mycket annat än att stampa därinne bland träd och buskar? Svårt få till svingen i alla händelser...

Vad som är mycket viktigt inom detta mordfallet att ta till sig är följande sagt och beträffande den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket, det är nämligen,

att inom den dåvarande och gjorda kriminal-tekniska undersökningen, gallrades flera mindre träd och grenar av en speciell orsak.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller om hon slås så illa att hon drabbas av inre blödningar, hjärtstillestånd? Huvudet är förvisso en del av kroppen.

Då flertalet kraftfulla slag med hjälp av ett brukat tillhygge [Módus Operándi] och som i sin tur inriktats mot offret's sårbara kroppsytor av Gärningsperson, resulterar förr eller senare till att inre blödningar uppstår, vilket i sin tur oftast leder fram till att offret sedan avlider på grund av sådan orsak.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns uppgifter att hon hade tidigare (em eller kväll? ) setts i en rosa träningsoverall. Något eller några plagg hittades bredvid kroppen men har inte beskrivits närmare. Kanske är det så att djur slitit av plaggen från kroppen.

Lena Wesström kunde under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ... observeras bland annat av en granne, vilket i sin tur då hade ägt rum approximativt klockan 🕣20:50 ... då, iklädd bland annat en neon-rosa tränings-jacka, dekorerad med gula axel-ränder samt joggingskor och med då uppsatt hästsvans.

Till observandum, inget vittne fanns beträffande när Lena Wesstöm vid det då aktuella tillfället hade [återvänt] återkommit till sin bostadsrätt, efter den då tidigare av henne gjorda joggingturen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Krossat huvud är det väl diktaren Jokermannen som lurat i tråden?
Minns inte exakt ordalydelse från Åkl men det var nåt med att BO hade utsatts för grovt våld. Ansiktet berördes öht inte så det har nog JM lagt till. Kroppen låg vad jag förstår på magen med ansiktet ner.

GW menade att är GM/K någon som stått offret nära så undviks ansiktet. Att ansiktet var illa åtgången får också om det haft åverkan från GM/K tillskrivas 4 dygn i värmen och dom talrika djur som lever på trafikdödat efter våra vägar.

Jag har aldrig skildrat om vad som anbelangat Lena Wesström's kropps-skador som då utsatt offer av Gärningsperson, däremot framförde jag olika exempel inom tråden om vad som inom en verklig situation kan hända och uppstå när en Gärningsperson brukar sig av ett sorts tillhygge för att sålunda skada eller döda sitt offer.

Jag skrev som exempel bland annat om så kallade kross-skador med bildade vävnadsbryggor och som uppstår då en Gärningsperson genom sitt Módus Operándi brukar ett tillhygge som ifrågavarande inriktat mot offret's huvud och tinningar med kraftiga slag.

Jag deklarerade också om gällande grovt våld med hjälp av brukat tillhygge och som inriktats av Gärningsperson mot offret's sårbara kroppsytor, vilket oftast leder fram till att inre blödningar uppstår och sedan därnäst leder fram till döden för offret.

Jag upptog även exempel gällande skallfrakturer så som även ansiktsfrakturer.

Jag skall inte varken föreslå eller rekommendera dig att du tar tid på dig i lugn och ro när du läser in vad jag tidigare skrivit, utan du får givit vis skapa de missförstånd du gör genom att ögna igenom en skriven text på tio röda sekunder, för att därnäst glömma bort vad du tidigare läste.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-10, 06:50
Medlem
Citat:
SD kan ha gripit ngt på vägen.
Jag får den olustiga känslan att det kan vara HD istället... men SD är ju bevisligen ute och rör sig.

SD känns lurig... han kan ju efteråt ha förstått att det gynnar hans sak att HD teoretiskt kan vara skyldig...
Planerat? Om sd var hos Lw och tex Hd eller JG skrek för att få ut dom? Sd tar med basebollträt ut, de går ut för att titta vad som ”händer” (tror Lw)?
De mördar henne istället?
Citera
2019-09-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Planerat? Om sd var hos Lw och tex Hd eller JG skrek för att få ut dom? Sd tar med basebollträt ut, de går ut för att titta vad som ”händer” (tror Lw)?
De mördar henne istället?

Jag föreslår dig att du riktar in dina tankar lite så där försiktigt åt ett annat håll, och försöker att se saker och ting ur ett nytt perspektiv än vad du tidigare gjort.

Det högst troligaste var, att ett tillhygge redan var utplacerat och gömt i förväg [detta] någon stans inom själva vegetations-området nära angränsande till Rättarevägen därstädes och den då aktuella mordplatsen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in