Florerar många förslag just nu på vilken mat vi ska äta för att värna och rädda klimatet.
Nyhetsbyrån BBC föreslår att vi ska äta insekter och/eller våra husdjur.
Andra relevanta nyhetsbyråer är också inne på att husdjur är lämpliga att äta, särskilt våra hundar(Dog meat).
Andra nyhetskällor menar att det är långt i från tillräckligt att bara äta insekter och husdjur, och att vi måste se över möjligheten att äta varandra, alltså att vi även bör välja till människokött på vår meny(kannibalism)
Det finns säkert trådar om de olika kostförslagen, men jag undrar vad in helst äter för att rädda klimatet.
För egen del blir det insekter. Inte för att jag är förtjust i det. Men hellre det än att äta mina husdjur eller familjemedlemmar.
Vad väljer ni?
Länk nedan med lite rubriker för kostråd.
https://mobile.twitter.com/DawnTJ90/status/1170816687567966214