Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-10, 06:42
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om jag i hennes ålder hade varit så sent fysiskt utvecklad så hade jag haft stora problem och funderingar kring detta. Men Greta tycks inte ha det. Hur kommer det sig? Funderar hon aldrig på den saken? Söt tycker jag att hon är, men ändå.
Greta är ovanlig på flera sätt och hon är också ovanligt stark och målinriktad. För de flesta barn är puberteten en viktig händelse men för Greta verkar den vara helt underordnad klimatkrisen. Hon inser att hon mer fysiskt kommer att bli en kvinna om några år och sedan dröjer det inte länge innan ungdom är viktigare än mognad.
2019-09-10, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Allt fler företag och organisationer ansluter sig nu till Gretas kampanj!

-Ingmar Rentzhog kommenterar!

https://www.aktuellhallbarhet.se/foretag-uppmanar-anstallda-att-demonstrera-for-klimatet-2/
Du är väl medveten om att Greta™ är en produkt som är skapad av just Rentzhog?
2019-09-10, 06:56
Medlem
Citat:
Allt fler företag och organisationer ansluter sig nu till Gretas kampanj!

-Ingmar Rentzhog kommenterar!

https://www.aktuellhallbarhet.se/foretag-uppmanar-anstallda-att-demonstrera-for-klimatet-2/
På Scania planeras för ett en timma långt produktionsstopp då en hållbarhetsutbildning ska hållas för de anställda.
2019-09-10, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
På Scania planeras för ett en timma långt produktionsstopp då en hållbarhetsutbildning ska hållas för de anställda.

Dvs ingen strejk. Strejk är arbetsnedläggelse emot arbetsgivarens önskan, inte på dennes inititativ eller med dennes hjälp.
2019-09-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Artikeln i slate.com tar också upp sådant som man ofta ser i denna tråd:

Klimatskeptiker som tror att någon annan drar i trådarna och Greta bara är en nickedocka:

Klimatskeptiker som låtsas vara bekymrade över Gretas hälsa:

Artikelförfattaren har också en teori om varför vissa inom högern är så skrämda av Greta:

Om ingen tog Greta på allvar (vilket de hoppas) så skulle de inte vara bekymrade. Men nu ser de att folk tar Greta på allvar. Hon är en stor maktfaktor. Därför är de livrädda.

Och därför förbereder de nu också att gå till motattack mot Greta:
Låtsas vara bekymrade? Tycker du att det ser friskt ut/verkar vara att vara snart 17 år och se ut som 12 år? Att entonigt mala på om ett ämne konstant?
2019-09-10, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dvs ingen strejk. Strejk är arbetsnedläggelse emot arbetsgivarens önskan, inte på dennes inititativ eller med dennes hjälp.
Jag tror att Greta är rätt nöjd med att ha Scania på sin sida och att det blir en timmas obligatorisk undetvisning i hållbarhet. Greta blir snart utnämnd till hedersdoktor i just hållbarhet.
2019-09-10, 07:26
Medlem
Citat:
Jag tror att Greta är rätt nöjd med att ha Scania på sin sida och att det blir en timmas obligatorisk undetvisning i hållbarhet. Greta blir snart utnämnd till hedersdoktor i just hållbarhet.

"Allting kan säljas med mördande reklam.
Kom och köp konserverad gröt!"

2019-09-10, 07:28
Medlem
Här finns material och namn för er som tror att PR-folk styr Gretas steg och tal.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/b5obJB/facken-det-finns-inga-jobb-pa-en-dod-planet
2019-09-10, 07:34
Medlem
Citat:
The right to a future!

Dialogdebatten mellan Naomi Klein och Greta. Även andra klimat- och miljöaktivister medverkar och talar före och efter dialogdebatten!

https://youtu.be/Vw58ckJdDmI
Filterbubblan långt ut till vänster har sällan blivit mer tydliggjord.
Samma lilla klick i msm som gapar om bankskatter, reclaim the streets, islamisering, USA-hat och
Klimatstollerier.
Lilla Greta är buktalardockan.
2019-09-10, 07:37
Medlem
Citat:
Greta är ovanlig på flera sätt och hon är också ovanligt stark och målinriktad. För de flesta barn är puberteten en viktig händelse men för Greta verkar den vara helt underordnad klimatkrisen. Hon inser att hon mer fysiskt kommer att bli en kvinna om några år och sedan dröjer det inte länge innan ungdom är viktigare än mognad.
Det kommer hon aldrig att bli, har inte blivit kvinna vid 17 års ålder så blir hon det inte sedan heller. Hon kommer vara fast i sin barnkropp resten av livet. Däremot blir hela charaden omöjlig om 1,5 år när Greta blivit en myndig ung kvinna. Då blir det enbart sjukt och vridet att leka 12 år med pappa i släptåg.
2019-09-10, 07:51
Medlem
Picamagpies avatar
Verkar som hon inte vill bli vuxen. Tror att många fans inte heller vill att hon skall bli vuxen
2019-09-10, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Då blir det enbart sjukt och vridet att leka 12 år med pappa i släptåg.
Så det är inte sjukt och vridet nu då? När jag var lika gammal så åkte jag också till USA, men jag åkte som utbytesstudent. Utan mamma eller pappa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in