Kvällens diskussion om våldet och skriket:
Personligen har jag haft svårt från början att tro att det är LW som skriker, som jag berört tidigare. Det som nu beskrivits vet vi väldigt lite om (huvud kontra kropp). Oavsett hur det gick till så har skrik uppfattats under en relativt lång period.
Som jag tolkade det mellan raderna så verkar det vara i omgångar, men fortfarande "dödsskrik", eller som vittnet först tolkade det som, våldtäkt.
Håller man på ta ihjäl en människa, så är det väl ganska naturligt att relativt snabbt få tyst på skrikandet.
Så det finns det två viktiga parametrar för att det inte är LW som skriker: Mördaren vill få tyst på sitt offer och en skadad/döende klarar inte att skrika i den omfattningen (hävdar jag). Eskalerande eller avtagande kan jag möjligen köpa lite mer.
Tror ni allvarligt att mördaren låter sitt offer skrika under så pass lång tid och att hen fortsätter mata slag/sparkar eller dylikt medan offret skriker?
Att tysta en människa går fort, att ha ihjäl en kräver lite mer tid, säg 3-5 minuter...
När HD greps och häktades för just mord samtidigt som SD häktas för just mord, då fick jag ihop fler pusselbitar.
Jag tror att LW tystades relativt snabbt och det vet åklagaren självklart. Men då passar inte skrikvittnet in i förloppet, utan en till måste in i ekvationen.
Att HD först grips och sedan släpps, kan ju ha med det alibi som nämnts.