2019-09-09, 23:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Inte för att skydda utan för att spana så man kan sätta kräket bakom lås och bom!

Kontinuerlig spaning på en person kräver väldigt mycket resurser. Ska du följa efter någon som åker bil genom Stocholm utan att det märks måste du ha flera bilar beredda som avlöser varandra. Det är inte relistiskt att polisen ska lägga så mycket tid och pengar på att skugga en gangster bara därför att någon annan gangster är ute efter honom.
Citera
2019-09-09, 23:08
Medlem
En fråga till den som känner LD.
Hur tänkte han när han åkte ut för en träff?!
T.o.m om en familjemedlem skulle ringa så skulle jag vara J Ä V L I G T försiktig. Snubben åker ut..och nu är en tredje skjuten pga honom och idioter som inte kunnat skjuta. Vilken jävla voodoo förbannelse någon måste ha lagt på han..helt jävla sjukt värden dör me parasiten lever.
Citera
2019-09-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuliusCaesar
Enligt rykten på nätet kommer han och de andra gambianerna inte att ställa till problem i Sverige särskilt länge. BlackAxe från Nigeria är dom på spåren och kommer att fimpa dom allesammans. Dom vill inte ens ha dom som springpojkar. Det påstås till och med att gambianer i Nigeria kallas för Afrikas "niggrer" för att dom är så illa omtyckta.

vart har du hört dessa rykten eller hur kan det bekräftas?
Citera
2019-09-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Exakt så är det. Fast livskvalité har man ju med alkohol, droger, sexiga brudar, snabba bilar och fina vapen. Men när helvetet brakar loss, då är det bara stress. Döda eller bli dödad och det finns liksom inget slut på detta för alltid finns det en kusin eller en bror eller en son som vill hämnas.

Nja, relativ livskvälitet kanske. Folk i drogkretsar brukar inte direkt ha så hög status i det "vanliga" samhället, inte något man varken avundas eller ser upp till, tvärtom. Och vad är det för kvalitet på såna tjejer egentligen, som söker sig till den typen av killar som inte har åstadkommit något vettigt i hela sitt men som för tillfället har fått lite pengar. Och de som är lite högre "rang" brukar väl inte ens använda sina vapen, det överlåter de till sina små springpojkar.

Ja jag vet inte, kanske kan verka lite häftigt om man är i tonåren men någon egentlig livskvalitet skulle jag inte kalla det. Dessutom att hela tiden vara på sin vakt, inte ens kunna lita på sina vänner som kan sälja ut en när som helst. Känns som en väldigt överskattad livsstil som låter bra i ens fantasi, men inte i verkligheten. Poängen är väl att de inte inser det förrän det är för sent att ångra sig.
Citera
2019-09-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runstensvikiking
Jo!
Som tur är, så e han ingen gängledare bara en dåre det gått snett för!
Men du kanske menade rent generellt?
Håller med!

Ja det är generellt också. Men trodde han hade en hög position i och med att så många så gärna vill få bort honom.
Citera
2019-09-09, 23:30
Medlem
GuliusCaesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blytungt
vart har du hört dessa rykten eller hur kan det bekräftas?
Det kan absolut inte bekräftas. Det rör sig om skitsnack på olika chattar och trådar jag läst. Tror jag har läst att dom är hatade av alla maffior, av sina egna konkurrenter, av araber, av ryssar av mc-gäng, nigerianer etc etc. Antar att polisen kommer med mer tillförlitlig info så småningom.
Citera
2019-09-10, 00:28
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Har man ett pris på huvudet så får man ha en gun för själv försvar, hände en bekant och inte fick han två år. Endast villkorligt vilket de flesta får
Vilken bullshitsmörja.. nej du får inte glida runt beväpnad oavsett om du är hotad. Tror du dessutom tattarna går runt med licensierade vapen?! Jeezz..
Citera
2019-09-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Har man ett pris på huvudet så får man ha en gun för själv försvar, hände en bekant och inte fick han två år. Endast villkorligt vilket de flesta får

Sluta trolla
Citera
2019-09-10, 01:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runstensvikiking
Där kom ett relevant och mycket intelligent inlägg!!
Frågan är varför?

Eller så var det precis det som polisen gjorde men att ringen bröts igenom.

Jag tänker att har man automatvapen och bara lite tid på sig, hur svårt är det att ta sig snabbt mot objektet och slutföra jobbet?

Polisen kom ju till i princip på tre röda vilket kan förklara den stress som förövarna verkar ha stått under.
Dom fick till ett kort ögonblick, tömde vapnen mot objektet och så kvickt iväg.
Citera
2019-09-10, 02:09
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamlosaGranatapple
Sluta trolla

Han trollar inte, alla grova kriminella har vapen nära till hands och att polisen är deras minsta bekymmer.
Svenne är kollad det räcker att nån ringer polisen om ett vapen och jag lovar att polisen kommer och att det bedöms som allvarligt.

En grov kriminell förvarar vapen så som andra har sina chipspåsar och det minsta som han är rädd för det är polisen, en känd gubbe får inget straff han blir av med vapnet och inget mer.

Det har alltid varit status hos grova kriminella att ha vapen att visa upp.
Citera
2019-09-10, 02:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Spekulation: de tre som åkte till mötet kom i taxi, vilket låter lite ovanligt. Min gissning är att de fått besked om att komma i taxi till mötet för att de inte skulle kunna ta med sig tung beväpning.

En normalbegåvad borde väl blivit lite misstänksam då. Men inte dessa herrar.
Citera
2019-09-10, 07:13
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finatorsken
Det tar emot att skriva detta men mörkandet av läget på båda offren tyder på att de avlidit. Men vi hoppas att så inte är fallet
Som tidigare nämnt de hoppas att de ska hända något nytt så detta glöms.

Skulle de dö blir det en nyhet direkt. Troligare är att de ligger på sjukhus med massiv polisbevakning då de kanske är de enda vittnen som kan berätta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in