2019-09-09, 21:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
LW har brutalt misshandlats till döds! Nog tror jag rättsmedicin vet vad dom pratar om. Att sedan värme, ev djur, kryp förvärrat en del är givet men då var hon redan avliden. Skadorna fanns, som jag förstått, på övre del av framsida kropp (huvud). Att slå ihjäl en människa kräver en del, tillhygge har inte nämnts.

EDIT. Lotta som utsattes och mördades av brutalt våld. Dog av svåra hjärnskador. Att en GM ofta väljer att, efter brott, dölja ansiktet på den skadade är sant däremot.

De har väl varit väldigt kortfattade, de har väl inte sagt mycket mer än grovt eller kraftigt våld. Men de har inte sagt något om tillhygge, vilket förstås inte utesluter att något tillhygge använts.
Citera
2019-09-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hjälp mig lite här. Ofredandet, är det 1 av de 2 gångerna som hon har polisanmält honom? Då den andra är ”knoggnuggningen”.

Vad handlade ofredandet om?

1) Ja.
2) Har ej dryftats. Okänt. Denna anmälning drog LW tillbaka dock så där finns väl inget beslut. Kanske påverkar att just det inte setts "lämpligt" att dryfta. Eller så kanske SD svarat med något fult tillmäle efter hon messat och ringt 145 ggr för att "prata ut". Rubriceringen på misstänkt brott var dock ofredande, inte olaga hot. Det är inte känt om hon anmält honom för olagahot, hon har dock inför bekantskapskretsen uttalat att SD hotat henne.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-09 kl. 21:33.
Citera
2019-09-09, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kraftigt våld mot kroppen, det sa ÅK.

Kraftigt våld mot kroppen.....
Då bör förövaren i så fall ha använt exempelvis en kniv, yxa, machete eller liknande,fast då borde nån info om det ha kommit ut, så det kan vi nog lägga åt sidan.

Jag tror att det är ganska så jobbigt att slå ihjäl nån genom att slå personen på kroppen.
Visst, det går säkert men det tar nog en stund.
Jag kan inte minnas att jag läst nånstans att personen blev ihjälslagen genom slag mot kroppen.
Om man letar kan man nog hitta nåt fall.

Jag köper nog @Jokermannens inlägg om att grovt våld mot ansikte och huvud dödade Lena.

Men, jag är ingen rättsläkare, så vad fan vet jag.
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-09 kl. 21:39.
Citera
2019-09-09, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
1) Ja.
2) Har ej dryftats. Okänt. Denna anmälning drog LW tillbaka dock så där finns väl inget beslut. Kanske påverkar att just det inte setts "lämpligt" att dryfta. Eller så kanske SD svarat med något fult tillmäle efter hon messat och ringt 145 ggr för att "prata ut". Rubriceringen på misstänkt brott var dock ofredande, inte olaga hot. Det är inte känt om hon anmält honom för olagahot, hon har dock inför bekantskapskretsen uttalat att SD hotat henne.

Jag tror att SD "fönstertittade"
Han hade nog ingen nyckel på den tiden.
Citera
2019-09-09, 21:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hjälp mig lite här. Ofredandet, är det 1 av de 2 gångerna som hon har polisanmält honom? Då den andra är ”knoggnuggningen”.
Ja, det stämmer.
Citat:
Vad handlade ofredandet om?
Vet ej. - Utredningen lades ned 17 nov då LW tog tillbaka sin åtalsangivelse. - Ofredandet bör inte ha skett på allmän plats eftersom detta faller under allmänt åtal.

Det fanns uppgifter i pressen om att det handlat om ett stort antal meddelanden som skickats:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
...kanske med samme tungomålstalande avsändare som här:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/644fda7f-1149-4e03-96ba-1c7f01768bef.png
Senast redigerad av letsdoit 2019-09-09 kl. 22:04.
Citera
2019-09-09, 21:44
Medlem
Citat:
1) Ja.

Ok! Tack!

Lite skumt...rubriceringen, tänker jag på då. Om det nu ligger till på något liknande vis som du beskriver.

Men hon har alltså anmält honom 2 ggr. I misshandel som lagts ned, och ett ofredande som anmälaren själv dragit tillbaka. Ok.
Citera
2019-09-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Då bör förövaren i så fall ha använt exempelvis en kniv, yxa, machete eller liknande,fast då borde npn info om det ha kommit ut, så det kan vi nog lägga åt sidan.

Jag tror att det är ganska så jobbigt att slå ihjäl nån genom att slå personen på kroppen.
Jag kan inte minnas att jag läst nånstans att personen blev ihjälslagen genom slag mot kroppen.

Jag köper nog @Jokermannens inlägg om att grovt våld mot ansikte och huvud dödade Lena.

Brutit nacken? Man kan nog ha ihjäl någon med att exempelvis sparka mot kroppen, om. man skadar inre organ allvarligt. Men huvudet är nog känsligast. Teoretiskt borde det krävas mindre våld mot huvudet jämfört mot kroppen för att någon ska dö. Men upprepade sparkar mot kroppen, om revbenen trycks in?
De är väl medvetet fåordiga, klokt nog.
Citera
2019-09-09, 21:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kraftigt våld mot kroppen, det sa ÅK.
Precis tack CJ.
Citera
2019-09-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns uppgifter att hon hade tidigare (em eller kväll? ) setts i en rosa träningsoverall. Något eller några plagg hittades bredvid kroppen men har inte beskrivits närmare. Kanske är det så att djur slitit av plaggen från kroppen.

Plagg som ev hittats vid FP behöver inte heller ha med gärningen (vare sig GM eller BO) om det är ett slags tillhåll för ungdomar. Någon kan ha glömt en tröja man suttit på och druckit öl eller alkopops.
Citera
2019-09-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Då bör förövaren i så fall ha använt exempelvis en kniv, yxa, machete eller liknande,fast då borde nån info om det ha kommit ut, så det kan vi nog lägga åt sidan.

Njae, har du fällt dit offer, så kan jag tänka mig att det är fullt möjligt att i raseri hoppa sönder vitala delar på kroppen. Dock låter det lite ovanligt. Våld brukar väl oftast fokuseras på ansikte/huvud. Om det är en kamp/fight. Eller....? Men har rättsläkarna uttalat det så...

Hmm...undrar om det går att finna några skillnader på manliga/kvinnliga våldsutövare, när det kommer till den biten. Skulle en kvinna generellt hellre sparka/slå/hoppa på kroppen eller huvudet....?
Citera
2019-09-09, 21:55
Medlem
Citat:
De har väl varit väldigt kortfattade, de har väl inte sagt mycket mer än grovt eller kraftigt våld. Men de har inte sagt något om tillhygge, vilket förstås inte utesluter att något tillhygge använts.

Nej, sådana specifika detaljer håller dom tätt till bröstet. Dom har bara sagt det som krävts. Naturligtvis har dom ganska bra uppfattning om hur det gått till.

Hur mycket en död kropp kan berätta såg man vid det hemska ubåtsmordet i Danmark. Dessutom en styckad kropp, kroppsdelar, som legat länge i vattnet.
Senast redigerad av Remark 2019-09-09 kl. 21:57.
Citera
2019-09-09, 21:58
Medlem
Citat:
Njae, har du fällt dit offer, så kan jag tänka mig att det är fullt möjligt att i raseri hoppa sönder vitala delar på kroppen. Dock låter det lite ovanligt. Våld brukar väl oftast fokuseras på ansikte/huvud. Om det är en kamp/fight. Eller....? Men har rättsläkarna uttalat det så...

Hmm...undrar om det går att finna några skillnader på manliga/kvinnliga våldsutövare, när det kommer till den biten. Skulle en kvinna generellt hellre sparka/slå/hoppa på kroppen eller huvudet....?

Eller om hon slås så illa att hon drabbas av inre blödningar, hjärtstillestånd? Huvudet är förvisso en del av kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in