2019-09-09, 20:10
Medlem
AnthonyCassos avatar
Fortsatt ingenting om statusen på de skadade. Orkar inte citera men det va någon som svarade på mitt inlägg med att allt alltid kommer ut till slut. Och varför ska media mörka, det är inte som detta kommer glömmas bort.

Jag tror faktiskt att det är precis ligger till. Tror polisen hoppas på att något annat ska hända så fokus skiftar. Och jag tror helt ärligt att medierna hoppas att den "svenska psykosen" fortsätter.
Räcker med en galen skjutning i t.ex. Malmö imorgon, då kommer folk prata om den skjutningen på sina jobb och sen en ny 3 dagar senare. Sakta men säkert faller denna i glömska.

Väldigt skrämmande att det nästan gått ett dygn och är helt knäpptyst ang status.

Det finns inga anhöriga som läser här?

Full respekt för om ni inte vill dela något men detta börjar stinka.
Citera
2019-09-09, 20:11
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitiminoritet
Vad har Dibba gjort för att få alla efter sig? Två mordförsök på honom på en vecka har resulterat i en persons död och två skottskadade. Vad gör han förresten i Sverige, det är väl inte krig i Gambia?

Undrar också hur han hamnat i Sverige?
Citera
2019-09-09, 20:18
Medlem
788578s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nu för tiden är afghaner stora inom rökheroin också

Haha nej.
Citera
2019-09-09, 20:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyCasso
Fortsatt ingenting om statusen på de skadade. Orkar inte citera men det va någon som svarade på mitt inlägg med att allt alltid kommer ut till slut. Och varför ska media mörka, det är inte som detta kommer glömmas bort.

Jag tror faktiskt att det är precis ligger till. Tror polisen hoppas på att något annat ska hända så fokus skiftar. Och jag tror helt ärligt att medierna hoppas att den "svenska psykosen" fortsätter.
Räcker med en galen skjutning i t.ex. Malmö imorgon, då kommer folk prata om den skjutningen på sina jobb och sen en ny 3 dagar senare. Sakta men säkert faller denna i glömska.

Väldigt skrämmande att det nästan gått ett dygn och är helt knäpptyst ang status.

Det finns inga anhöriga som läser här?

Full respekt för om ni inte vill dela något men detta börjar stinka.

Jag kan inte erinra mig ngt annat fall, där det varit knäpptyst om skadestatus. Spontant framstår tystnaden i detta fall som avvikande. Eller förekommer det, att media ibland lägger locket på skadestatus?
Citera
2019-09-09, 20:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar också hur han hamnat i Sverige?

Samma här, och varför han överhuvudtaget får stanna kvar med det digra brottsregistret.

Redan 2015 förekom mannen i belastningsregistret under 32 avsnitt. Jösses, denna kåkfarare borde fått enkel biljett hem till Gambia för länge sedan!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/han-tros-vara-maltavla-for-flera-skjutningar
Citera
2019-09-09, 20:27
Medlem
AnthonyCassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag kan inte erinra mig ngt annat fall, där det varit knäpptyst om skadestatus. Spontant framstår tystnaden i detta fall som avvikande. Eller förekommer det, att media ibland lägger locket på skadestatus?

Precis det jag känner, status på skadade brukar väl komma under natten alternativt morgonen efter. Känns extra konstigt då skjutningen var så pass uppmärksammad.
Citera
2019-09-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Samma här, och varför han överhuvudtaget får stanna kvar med det digra brottsregistret.

Redan 2015 förekom mannen i belastningsregistret under 32 avsnitt. Jösses, denna kåkfarare borde fått enkel biljett hem till Gambia för länge sedan!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/han-tros-vara-maltavla-for-flera-skjutningar
Ur Aftonbladet:

”Tiden i fängelse präglades också av våld och hot. Bråken blev så många att han fick hållas isolerad och flyttas gång efter annan. Han har enligt Kriminalvården suttit på samtliga sju anstalter i säkerhetsklass 1.
På grund av misskötsamhet flyttades hans villkorliga frigivning fram 23 dagar.”

Detta. Det går alltså inte, hur mycket man än försöker och jävlas, att inte få villkorlig frigivning. Man ska ut i förtid, punkt. I det här fallet fanns det alltså ”synnerliga skäl” att skjuta upp den lagstadgade rätten till förtida frigivning hela 23 dagar.
Senast redigerad av ealdorman3 2019-09-09 kl. 20:29.
Citera
2019-09-09, 20:28
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Afrikanerna är de absolut lägsta i de kriminella organisationerna. De är dumma och oberäkneliga men saknar helt empati och kan ta liv utan att tveka varför de är effektiva att använda. De är många till antal varför de också är helt betydelselösa och offerbara för organisationerna. Afrikanerna gillar inte ens varandra så det är ingen som saknar om någon afrikan "försvinner".

Afrikanerna får stå i gathörnen och langa men de är som sagt på absoluta botten i organisationerna. De som sitter högre i organisationerna är knappast afrikaner.

Afrikaner har ett oslagbart mentalt våldskapital men de är knappast några talanger som de tydligt visar prov på. Men som sagt, de är offerbara och felar en så skickar de en annan.
Bullshit, kolla dp och shottas tex!
Citera
2019-09-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Var väl han som dödade tjejen?
Eller så är de det vanliga, nån har knullat fel tjej/heder, eller så har knark försvunnit.
Vilken tjej skulle han ha dödat? De var hans tjej som blev skjuten härom veckan om du syftar på de
Citera
2019-09-09, 20:32
Medlem
Vad är oddsen på att polisen har span på "måltavlan" 24/7 nu?
Citera
2019-09-09, 20:33
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms

Måste vara svensk medborgare med tanke på registret.

Citat:
2008 fick polisen upp ögonen för den då 22-årige mannen. Han fanns med under ett 20-tal avsnitt i belastningsregistret och var dömd för bland annat misshandel, narkotikabrott, olaga hot och upprepade rattfyllerier.
2008 dömd till två år och sex månader. Brotten: misshandel, rån vid två tillfällen, häleri, våld mot tjänsteman vid två tillfällen samt narkotikabrott.
År 2010 dömdes han för försök till dråp och fick fyra år, juli 2015, fängelse i fyra år och sex månader.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRq3Jr/han-har-overlevt-tva-mordforsok-andra-dodats-och-skadats
Citera
2019-09-09, 20:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Något avviker i detta fall är flyktbilen. Polisen har väl inte hittat någon utbrunnen Audi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in