2019-09-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är väl bra att en ljusare bild av K kommer fram ibland. Bättre sidor vilket hon naturligtvis har, precis som HOL.

Det måste krävas rejäla logiska kullerbyttor för att komma fram till slutsatsen att det där beskriver en ”ljusare bild”.

Hur tänkte du där?
Citera
2019-09-09, 19:45
Medlem
Tror nog damen ifråga klarar sig undan. Fortsätter hon bara med "inga kommentarer" kör polisen fast....
Citera
2019-09-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, kanske det. Slutsatsen är väl korrekt i media att där sattes sista klubbslaget och matchen om bostadsrätten är över. HOL har beviljats bostadsrätten i bodelningen och måste därför köpa ut KL. Det vill han tydligen inte om jag förstått tidigare inlägg rätt här. Och KL har då kämpat för att få behålla sitt hem, men HD har nu sagt nej.

a
Att det står i tråden att han inte vill, betyder inte att det är sant. Tvärtom skulle jag vilja säga. Han kan ha velat göra det hela tiden, men att hon ville ha lägenheten och köpa ut HONOM. Det kommer nog bli så att han köper ut henne nu, när hennes överklagan inte gick igenom.
Citera
2019-09-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, kanske det. Slutsatsen är väl korrekt i media att där sattes sista klubbslaget och matchen om bostadsrätten är över. HOL har beviljats bostadsrätten i bodelningen och måste därför köpa ut KL. Det vill han tydligen inte om jag förstått tidigare inlägg rätt här. Och KL har då kämpat för att få behålla sitt hem, men HD har nu sagt nej.

Med nu skottskadad HOL så kanske bostaden och hemmet inte är det viktigaste, men tydligen väldigt viktig. HOL vill inte värdera bostaden och sälja den för att frigöra kapital för att ha råd att skiljas. KL verkar ha pengar för att lösa ut honom. Det är i sig ovanligt, då en del som planerat sin skilsmässa och övertagande av företag, egendom och liknande ofta har försatt partnern i ett konkursliknande läge. Så är det tydligen inte i det här fallet.

Drama drama

Har du bevis för det fetade?
Eller är dina påståenden endast i linje med vad KL:s tillskyndare vill sprida här i tråden?
Citera
2019-09-09, 19:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Orden "ingen kommentar".

Citat:
Ursprungligen postat av Schavott
Tror nog damen ifråga klarar sig undan. Fortsätter hon bara med "inga kommentarer" kör polisen fast....

Ja håller hon fast vid orden "ingen kommentar" så tror jag också att hon kommer att klara sig.
Citera
2019-09-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Hmm… en nyreggad med enda uppgift att smutskasta HOL. Varför i hela fridens namn tror du vi ska ta dig som ett sanningsvittne? Flashback är full av sådana nyreggade. Det är lika dant i alla trådar där någon vill räta ut frågetecken. Nädu, ta inte oss alla för givna för din smutskastning. När du skriver svinet HOL liknar du på pricken de nyreggade som kommer hit med sin egen agenda.

Förlåt mig, jag har följt tråden från början och jag har följt rapporteringen i media. Jag noterar att det finns både sakliga, respektfulla och mindre respektfulla kommentarer. Jag har naturligtvis min egen åsikt om händelseförloppet. Men det känns irrelevant att dela här som ny nyreggad för det är ju jag också. Man blir bara påhoppad och får höra skällsord som sopa och värre saker. Men det jag faktiskt just nu reagerar på är påhoppet att någon som är nyreggad på FB.....inte får säga sin mening. När alla med flera tusen inlägg får göra det. Är man mer "seriös" då? Därför vågar jag inte säga vad jag tror eller tänker eftersom jag, utan att känna HOL eller KL alls, känner igen mig väldigt mycket i det som beskrivs. Men dock på emfas på icke-våld. En separation kan vara väldigt uppslitande ffa när den ena parten "tar" besittning över alla pengarna som gemensamt sparats och intjänats.

P.S. Jag avundas alla de som håller sitt privatliv inkl. foton borta från nätet. I min bekantskapskrets är det många som gör det så i min värld är det inte alls konstigt.
Citera
2019-09-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Eftersom det var en närstrid borde han ju känt igen klienten.

GM hade något på huvudet.
Senast redigerad av Loxxa 2019-09-09 kl. 20:07.
Citera
2019-09-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Jag tänkte på det, om det visar sig att hon varit kliniskt galen i årtionden. Måste alla rättegångar som hon dömt i tas om nu?

Alla rättegångar skall tas om.
Citera
2019-09-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Justitiemord att ens gripa henne utan att torpeden åkt fast. Nu återstår bara att spana intensivt på henne och hoppas att hon gör ett misstag. Annars får BO själv leja en torped som knäpper henne (och gör ett bättre jobb).
Ja, det fanns nog inte fog att gripa henne. Som jag förstått så greps hon bara för att BO sa att hon kunde ligga bakom brottet. Det var verkligen tunt, särskilt med tanke på att BO verkar hata henne. Iofs verkar även hon hata BO. Så kanske hade hon lejt en torped för att bli av med BO för gott. Det var en dålig torped i så fall.
Citera
2019-09-09, 20:04
Medlem
Tydligen känner alltid så objektiva SVT-nyheterna till saker som lagts mgm till last eftersom de går ut med att det var "överraskande" att hon försattes på fri fot.😐
Citera
2019-09-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Har du bevis för det fetade?
Eller är dina påståenden endast i linje med vad KL:s tillskyndare vill sprida här i tråden?

Det är nog så illa att ingen kan bevisa något i det här fallet . Inga "KL:s tillskyndare" eller några HOLs tillskyndare heller. Polisen och åklagaren har inte ens på tre dygn lyckats skrapa fram bevis upp till skälig nivå till häktningen. Så det är tveksamt om något skulle komma fram här på FB i bevisväg. Och nu är det då brottmål istället för en tvist.
Citera
2019-09-09, 20:10
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tydligen känner alltid så objektiva SVT-nyheterna till saker som lagts mgm till last eftersom de går ut med att det var "överraskande" att hon försattes på fri fot.😐

Ett djävligt konstigt uttalande av SVT med tanke på att åklagaren inte ens fick till"skäligen misstänkt" på KL, lyckas man inte ens med det så har man nog väldigt dåligt på fötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in