2019-09-09, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Ingen bryr sig om mord längre.
Två oskyldiga som återigen träffas av kulor avsedda för någon annan.

Media slentriantrapporterar och allmänheten har bryr sig knappt. Glidningen är total.
Vi har blivit vanna vid detta! skjutningar med AK47or varje söndag, 4 oskyldiga som blivit skjutna på 2 veckor, tyvärr så har detta blivit vardag därför bryr sig inte allmänheten nämnvärt längre, skjutandet har normaliserats
Citera
2019-09-09, 15:06
Medlem
JackSm1ths avatar
När polisen går ut i en presskonferens och ber om hjälp börjar jag fundera.
Och då med tanke på antalet oskyldiga som blivit skjutna den senaste tiden (Råcksta, Malmö och Nacka), dubbelmordet i Hallonbergen för en tid sedan, polisens oförmåga att lösa mord och politikernas handlingsförlamning så förstår jag att allmänheten inte berättar vad de vet/sett/hört. Vi (allmänheten) går inte säkra längre och vågar inte prata. Hade jag vetat något om morden hade jag också hållit tyst och låtsas som att det regnade.
Citera
2019-09-09, 15:07
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
På presskonferensen sa man att antal mord i Stockholm nu är uppe i 12 stycken, kan det ge någon ledtråd? Finns det någon som bar koll antalet dödade i gängrelaterat våld i Sthlm för 2019?
Ingen poliskår världen över är såhär kass. Vet inte om detta enskilda fall men polisen i Sverige är tyvärr köpt av kriminella gäng. Den låga polislönen kan inte konkurrera med alla pengar från den svarta marknaden, så enskilda poliser köps och sen levererar de information till gängen om var, när och hur insatser/spaningar görs. Tyvärr inte många som vågar erkänna det än men med tiden kommer folk inse att det tyvärr är så.
Citera
2019-09-09, 15:09
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyCasso
Tystnaden ang skadorna på de två oskyldiga offren är definitivt konstig. Annars har media alltid löpande uppgifter.
Skulle tippa på att 1 person är död och den andra allvarligt skadad med men för livet.

La också märke till att artikeln nästintill försvann från ab när det kom fram att det var två oskyldiga offer.

Vi lever i en diktatur vänner.
Men det kommer ju alltid fram till sist, det är ju inte så att det bara glöms bort med tiden.
De hade tjänat på att vara ärliga direkt även om det motarbetar deras politiska hållning.
Medierna har en ofantligt skuld till denna utveckling, i 30+ år har de dolt den negativa utvecklingen för svenska folket, helt tappat sitt uppdrag att bevaka våra regeringar och istället skyddat dem.
Citera
2019-09-09, 15:16
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyCasso
Tystnaden ang skadorna på de två oskyldiga offren är definitivt konstig. Annars har media alltid löpande uppgifter.
Skulle tippa på att 1 person är död och den andra allvarligt skadad med men för livet.

La också märke till att artikeln nästintill försvann från ab när det kom fram att det var två oskyldiga offer.

Vi lever i en diktatur vänner.

Tillvaron i Sverige blir bara mer och mer surrealistisk. Kartan och verkligheten glider mer och mer isär. I Aftonbladet skriver man bla ”De har skjutit som amatörer” jaha skall det vara någon tröst? Man får ju intrycket att det borde bättre om vi hade professionella yrkesmördare på våra gator.
Citera
2019-09-09, 15:22
Moderator
Meijis avatar
Sändes polisens presskonferens i sin helhet? På länken nedan finns bara ngn minut

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polisen-kallar-till-presstraff-efter-vag-av-valdsbrott

Trillfrågades polisen om skadeläget för de två skadade ?
Citera
2019-09-09, 15:25
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Hmm den bilen klingar bekant men det är ju många i kriminella umgängen som använder just en sån också.. men en silverfärgad RS modell.. skulle vilja veta om den hade några bucklor/skador. Något man kunnat se på filmen från Råcksta kanske? Nån som vet?

Nej, var INTE någon RS/S-modell utan av enklare slag. Filmen från Rocksta fanns på Aftonbladet osv. Den var dock i motljus så bilen var bara en siluett.

Det finns inga uppgifter om brända bilar heller, så de tänker väl använda den igen inför ”tredje gången gilt”...?!

Men nu har gärningsmännen begått så många misstag att polisen bara borde kunna håva in dem....eller?
Citera
2019-09-09, 15:42
Medlem
Låter lite för mycket BS över denna historian. Bara att de skottskadade i bilen själv kontaktade Polisen, men sedan inte vill prata med Polisen. Bra logik där.

Att vi sedan skulle tala om att det var ett gäng med kriminalitet så antar man väl att dessa bör ha någon form av kapacitet att hantera vapen? Eller? Men personen som går ut från Audin träffar allt annat än personen som klivit ut ur taxin. Denna person hinner samtidigt gå in i taxin utan att bli träffad och hinner köra iväg. Jag antar att killen med automatvapnet var för upptagen med att hantera rekylen när han stod med siktet mot stjärnorna.

Nä, för mycket som inte stämmer.
Citera
2019-09-09, 15:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sueht1emorp0
Låter lite för mycket BS över denna historian. Bara att de skottskadade i bilen själv kontaktade Polisen, men sedan inte vill prata med Polisen. Bra logik där.

Att vi sedan skulle tala om att det var ett gäng med kriminalitet så antar man väl att dessa bör ha någon form av kapacitet att hantera vapen? Eller? Men personen som går ut från Audin träffar allt annat än personen som klivit ut ur taxin. Denna person hinner samtidigt gå in i taxin utan att bli träffad och hinner köra iväg. Jag antar att killen med automatvapnet var för upptagen med att hantera rekylen när han stod med siktet mot stjärnorna.

Nä, för mycket som inte stämmer.

Det är självklart inte smart att ringa efter polisen, och sedan inte vilja berätta något för polisen. (Man kan i o f s tänka sig att de ville att polisen skulle sätta stopp för skjutandet, och inte tänkte längre än så.)

Och visst, skotten åkte lite hur som helst.

Men - vad är det som skulle vara BS? Skulle det inte ha inträffat, bara för att det inte var de vassaste knivarna i lådan som möttes?
Citera
2019-09-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det är självklart inte smart att ringa efter polisen, och sedan inte vilja berätta något för polisen. (Man kan i o f s tänka sig att de ville att polisen skulle sätta stopp för skjutandet, och inte tänkte längre än så.)

Och visst, skotten åkte lite hur som helst.

Men - vad är det som skulle vara BS? Skulle det inte ha inträffat, bara för att det inte var de vassaste knivarna i lådan som möttes?

De tre personerna som färdades i taxin var tydligen kända av polisen tidigare och tillhörde gängkriminalitet. Har svårt att se att personer inom de kretsarna vill ha polisen inblandade i något. Dem löser väl eventuella problem själva.

Just nu utesluter jag inte att det kan vara så att det inte har hänt eller att historien är hyfsad förvrängd. För det råder icke logik i de officiella uttalandena just nu. Ge mig mer bevis på att det här hänt och ge mig en mer sammanfattad historia. Tills det sitter jag på stängslet och försöker se saker objektivt innan jag hoppar till en slutsats.

Tro inte på allt läser eller hör.
Citera
2019-09-09, 16:03
Medlem
Lamin har tur. Det är två dumma gröngölingar som jagar honom, med noll förmåga att planera taktiska detaljer. De som har otur är alla oskyldiga som ovetandes befinner sig inom en hundrameters radie från Dibba.
Senast redigerad av DarkoAlexander 2019-09-09 kl. 16:06.
Citera
2019-09-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milovina
Tillvaron i Sverige blir bara mer och mer surrealistisk. Kartan och verkligheten glider mer och mer isär. I Aftonbladet skriver man bla ”De har skjutit som amatörer” jaha skall det vara någon tröst? Man får ju intrycket att det borde bättre om vi hade professionella yrkesmördare på våra gator.

Vi borde införa allmän värnplikt så dom idioterna lär sig att hantera vapen och lära sig träffa målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in