Citat:
Ursprungligen postat av
izzisbell
Oerhört bra teorier och funderingar Marta och en synnerligen intressant frågeställning på slutet. Jag tror att du kan ha rätt i mycket. Jag tror oxå på det scenariot som du beskriver, att Lena tillslut insåg vem SD var och bröt sig fri, vilket han inte tålererade.
Hej izzibell, jag vet inte om hon behövde bryta sig fri känslomässigt, det blir snarare plötsligt en annan person man ser framför sig, fast från ett helt annat håll och känslorna försvinner hastigt i det läget. Insikt ger en klar utsikt!
Men jag tror dessvärre inte att hon först insåg hur illa det var, men när hon sa till sina vänner: ”ifall något hemskt händer mig”...så anade hon det absolut värsta tyvärr...och hon hade ju rätt!
Lena var dessutom, på gott som ont, en person som gick till botten med allt, envis och stark, då hon med sin övertygelse ansåg att allt kunde redas ut, det var nog snarare så att någon inte delade hennes tanke om det, någon hade för mycket att dölja, som inte alls skulle få komma fram i och med Lenas sanning och ljus...tänker jag
Tillägg: viktigt att alla förstår att jag absolut inte menar att Lena får skylla sig själv på något sätt. Lena var en god människa och förtjänade inte detta tragiska våld hon utsattes för av en ond och hämndlysten människa.