2019-09-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Jag vet hur alla dessa 7 låtar (Bright Lights v1 och v2, No Pleasing A Woman, Crocodile Tears, Give Up The Ghost, Promises Of Tears och Forever Yours (Kygo edit)) läcktes ut. Det är på grund av såkallade "Groupbuys" där flera personer har delat på priset säljaren har gett gruppen, Forever Yours såldes för 1200USD för ca. två veckor sedan, där flera personer i en grupp betalade 80 USD var för att få sången. Dom här group buysen har föregått ganska indirekt och aktivt i en discord server till den här sub-redditen (https://www.reddit.com/r/avicii/). Personen som inviterade några personer för att köpa Forever Yours med han, sitter också på "Ease The Pressure" själv i nu läget. Jag har själv varit medlem i den serveren men drog mig ur för att modsen på serveren var ganska ostabila. Om det är någon Universal ska rapportera är det Fan Community sidorna.

Helt sjukt hur 7 osläppta låtar kan läcka ut på två veckor-..... låtar som kunde använda som inkomst för Tim Bergling Foundation

Var det inte Sandro Cavazza som skrev Forever yours?
Citera
2019-09-09, 00:21
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Var det inte Sandro Cavazza som skrev Forever yours?
Precis. låten står skriven under hans namn, Avicii framförde två remixer live, Sandro skrev på hans Instagram att han skulle ge låten til en producent som kan göra klart låt så som Tim ville, och det blev Kygo som blev valet. Den låten versionen som har läckt ut är producerad av Kygo. https://www.youtube.com/watch?v=35EGt3BEg9M
Citera
2019-09-09, 00:27
Medlem
Citat:
Jag vet hur alla dessa 7 låtar (Bright Lights v1 och v2, No Pleasing A Woman, Crocodile Tears, Give Up The Ghost, Promises Of Tears och Forever Yours (Kygo edit)) läcktes ut. Det är på grund av såkallade "Groupbuys" där flera personer har delat på priset säljaren har gett gruppen, Forever Yours såldes för 1200USD för ca. två veckor sedan, där flera personer i en grupp betalade 80 USD var för att få sången. Dom här group buysen har föregått ganska indirekt och aktivt i en discord server till den här sub-redditen (https://www.reddit.com/r/avicii/). Personen som inviterade några personer för att köpa Forever Yours med han, sitter också på "Ease The Pressure" själv i nu läget. Jag har själv varit medlem i den serveren men drog mig ur för att modsen på serveren var ganska ostabila. Om det är någon Universal ska rapportera är det Fan Community sidorna.

Helt sjukt hur 7 osläppta låtar kan läcka ut på två veckor-..... låtar som kunde använda som inkomst för Tim Bergling Foundation

Tack för infon. Jag har själv inte laddat ner eller lyssnat på låtarna, det känns inte rätt att göra då andra tjänar på det men många verkar skita fullständigt i det.
Citera
2019-09-09, 00:45
Medlem
Citat:
Precis. låten står skriven under hans namn, Avicii framförde två remixer live, Sandro skrev på hans Instagram att han skulle ge låten til en producent som kan göra klart låt så som Tim ville, och det blev Kygo som blev valet. Den låten versionen som har läckt ut är producerad av Kygo. https://www.youtube.com/watch?v=35EGt3BEg9M

Seg som tuggummi. (tråkig. ) Hade Tim velat ha låten så så hade hans remix låtit såhär från början.
Kommer att lyssna på versionerna som finns.
Citera
2019-09-09, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exotell
Hmm vem har lagt upp allt och varför? Hur mkt som helst där..

Ingen aning, men länkarna till sidan kommer från rebby.fox-instan. Jag själv är inte inblandad på något sätt så vet ingenting om hur de hamnat där.
Citera
2019-09-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAbigail
Vad är riskerna med att öppna länken menar du?

Finns antagligen mycket skit på den där sidan, så man ska akta sig för att ladda ner fel grejer. Just de grejerna som kommer från rebby.fox är safe dock men ändå lika bra att påpeka att mycket av det som återfinns på samma sida som också är "avicii"-stämplat är skräp.
Citera
2019-09-09, 09:10
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamor
Ingen aning, men länkarna till sidan kommer från rebby.fox-instan. Jag själv är inte inblandad på något sätt så vet ingenting om hur de hamnat där.
jag gillar inte rebby.fox, kontot lägger bara ut citat från Goaldigger och Ludde...
Citera
2019-09-09, 09:36
Medlem
hej alla nyligen på reddit skrev en pojke till mig och berättade för mig flera saker: först att S. är en psykopat, att han gör mycket fula saker med familjen och att han inte vill ge dem nyckeln till icloud. Han berättade också att ett av orsakerna till hans självmord var att ha lämnat honom hos en av sina flickvänner på grund av Sean. Tror du att det här kan vara sant?

å andra sidan, tror du att hela följe kommer att gå till konserten?
Senast redigerad av annika85 2019-09-09 kl. 09:38.
Citera
2019-09-09, 09:38
Medlem
Citat:

Jag läste också detta. Det finns också flera "snippets" på olika låtar som gick (går?) att hämta på samma discord. Frågan är fortfarande stående. VEM får ursprungligen tag på låtarna? När Change A Thang läktes sades det vara en hackare som sålde låtarna, är det samma nu eller är det någon som har tillgång till Tims filer och läcker dessa? (Förutom Sean då..)
Citera
2019-09-09, 10:28
Medlem
Citat:
jag gillar inte rebby.fox, kontot lägger bara ut citat från Goaldigger och Ludde...

Följer faktiskt inte ens kontot själv, bara hämtat länkarna från bion.
Citera
2019-09-09, 10:41
Medlem
SwedishHouses avatar
Så Sean är alltså en av dom som skyddas.... sanningen förtjänar att komma fram, såmna som Sean ska man passa sig för. Media är ett bra sätt att varna andra om Sean. Vilken idiot till människa. Psykopat. Så Aint A Thing handlar om entouraget.
Citera
2019-09-09, 10:44
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canada-Goose
Jag läste också detta. Det finns också flera "snippets" på olika låtar som gick (går?) att hämta på samma discord. Frågan är fortfarande stående. VEM får ursprungligen tag på låtarna? När Change A Thang läktes sades det vara en hackare som sålde låtarna, är det samma nu eller är det någon som har tillgång till Tims filer och läcker dessa? (Förutom Sean då..)
Kan vara tims "kompisar" som har skickat låtarna til andra vänner, och så har dom vännerna sålt låtarna vidare. Kan bara vara enda sättet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in