2019-09-09, 10:17
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Alltså om de är samma personer som skött hans fru, dvs misslyckades med att döda honom, så måste anstiftaren va bra jävla lack nu när de misslyckats med att mörda honom under relativt enkla omständigheter 2 gånger på mindre än en månad.
Ja detta är bland det klantigaste jag sett tror jag.
En död och två andra skadade vid två separata mordförsök, och det tilltänkta mordoffret utan en endaste skråma.
Citera
2019-09-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är det en kvinna som blivit skjuten igen eller vad är orsaken till att polisen lagt locket på fullständigt? Ingen av de som sköts var ju kriminella eller i varje fall måltavlor, så det finns ju egentligen ingen orsak att tiga. Förutom av politiska skäl då..

"De skadade personerna är män och deras skadeläge är inte känt."
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/september/8/08-september-2057-morddrap-forsok-nacka/
Citera
2019-09-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Ja detta är bland det klantigaste jag sett tror jag.
En död och två andra skadade vid två separata mordförsök, och det tilltänkta mordoffret utan en endaste skråma.
Ja alltså man måste va bra jävla världelös som torped om man misslyckas med att skada tre pers och istället träffar taxichaffören plus någon i en lägenhet, har dessa gäng ingen form utav skjutträning eller genomgångar om hur man hanterar vapen? Detta är sorligt men det är samtidigt så klantigt utfört att de blir nästan lite komiskt
Citera
2019-09-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är det en kvinna som blivit skjuten igen eller vad är orsaken till att polisen lagt locket på fullständigt? Ingen av de som sköts var ju kriminella eller i varje fall måltavlor, så det finns ju egentligen ingen orsak att tiga. Förutom av politiska skäl då..

Bägge är män. Från polisens hemsida:
Uppdatering den 9 september klockan 06.45
De personer som togs med till förhör är inte längre frihetsberövade. De skadade personerna är män och deras skadeläge är inte känt.
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Nacka
Citera
2019-09-09, 10:24
Medlem
Kan vi förvänta oss att L*min o hans gäng kommer att slå tillbaka inom kort?
Citera
2019-09-09, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, ingen av de två skjutna hade något med Ndellamordet att göra. Den som träffades uppe på en balkong var tydligen ett vådaskott. Det var de tre männen i taxibilen som lockats i en fälla som var målet:

Tre personer lurades till adressen i Nacka – efter löfte om upplysningar kring mordet på 18-åriga Ndella Jack, 18, enligt uppgifter till Expressen.

När de anlände i taxi öppnade maskerade och beväpnade gärningsmän eld med automatvapen.

En taxichaufför och en person i en lägenhet skadades när de träffades av förlupna kulor.

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-nacka/

Skjutningarna hade med den mördare 18-åring att göra. De var lurade dit för att få uppgifter om mordet och blev då beskjutna. Sen att de missade och träffade andra ändrar inte det
Citera
2019-09-09, 10:25
Medlem
Putlers avatar
Ursäkta frågan: Är det Lam1n som var måltavlan?
Citera
2019-09-09, 10:29
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ja alltså man måste va bra jävla världelös som torped om man misslyckas med att skada tre pers och istället träffar taxichaffören plus någon i en lägenhet, har dessa gäng ingen form utav skjutträning eller genomgångar om hur man hanterar vapen? Detta är sorligt men det är samtidigt så klantigt utfört att de blir nästan lite komiskt
Nej det har dom med största sannolikhet inte.
Det dom gör är att provskjuta vapnen med ett 10 tal skott i någon skog när dom köpt ett nytt, och nästan garanterat utan att skjuta in vapnet så att dom vet att det träffar där man siktar.
Sen har dom en övertro på automateld, vilket resulterar i tragiska händelser likt dessa tyvärr.
Citera
2019-09-09, 10:34
Medlem
Säkringsomställaren på en Ak 47 Kalashnikov har 3 lägen. Längst upp=säkrad, nästa läge neråt=automat, 3.e läget längst ner=patronvis eld. Detta gör ofta att skytten ofrivilligt hamnar i automatläge och börjar sprida projektiler omkring sig som en höna skiter!
Citera
2019-09-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Nej det har dom med största sannolikhet inte.
Det dom gör är att provskjuta vapnen med ett 10 tal skott i någon skog när dom köpt ett nytt, och nästan garanterat utan att skjuta in vapnet så att dom vet att det träffar där man siktar.
Sen har dom en övertro på automateld, vilket resulterar i tragiska händelser likt dessa tyvärr.
Hade jag varit anstiftare, så hade jag fan hellre betalat extra för att försäkra mig om att jag får skyttar som åtminstone kan träffa rätt person och inte träffar tre oskyldiga o en död dessutom.
Citera
2019-09-09, 10:36
Medlem
Stormriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
i Sverige skjuts taxichaufförer på också ..

från kvinnlig läkare, 18 åring kvinnlig tonåring, advokat, skjuten till döds i begravningsplats, taxichaufförer damn

blir spännande här
Obegripligt att en taxichaufför ens tar en körning till ett sådant område i dagens Sverige. Det kan inte vara obekant för dom som kör taxi att man inte tar körningar dit. I princip självförvållat. Folk har funderat på att flytta därifrån i flera år.
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-nacka/

Jag har bestämt mig för att flytta till Värmdö. Så jag ska sälja lägenheten, jag bestämde mig för några år sen. Här kan man inte bo kvar.
Senast redigerad av Stormrik 2019-09-09 kl. 10:43.
Citera
2019-09-09, 10:38
Medlem
Får hålla tummarna att begravningen går lugnt till på onsdag🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här