2019-09-09, 09:53
Medlem
Nu kanske alla FB fanatiker kan lära sig o hålla käften. Bara för att nån blir gripen eller intagen inne bär det inte att man e skyldig. Så nu har ni lärt er nåt.
Citera
2019-09-09, 09:55
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag blir dock förvånad hur Sickla kunnat bli en hotspot för kriminella med tanke på bostadspriserna
OT: Skjutningen ska ha varit en fälla och då är bostadspriserna inte så relevant i sammanhanget.

On topic: Jag är förvånad, men det känns som om mordet i Råcksta drar igång flera händelsekedjor och nätverk av människor som kanske inte har direkt med varandra att göra i vanliga fall. Kan bli klurigt för polisen att reda ut.
Citera
2019-09-09, 09:56
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Jag kan garantera dig att AK4 stegrar sig. Att skjuta automateld mot en helfigur på 20 meter är näst intill omöjligt att få mer än ett par träffar
Varför diskuteras det om hur stor rekyl ett vapen har om föraren av taxin blir träffad men inte de riktiga måltavlorna. Ett automatvapen tillsammans med en tramadolad kriminell är ju allt annat än en bra kombination. Rätt uppenbart att det är svårt att hantera ett automatvapen oavsett. Speciellt i rörelse.
Citera
2019-09-09, 09:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Var de som lurades dit inne i någons lägenhet, eller sköt de mot dem på gatan?
Ang om i en lägenhet, kan vara folk som hyr i andras hand.
De som sköt 18 åringen NJ lär ha varit inhyrda och under 21 år om man tittar på vanligaste upplägget idag.
Får kortat straff under 21.
Troligen vet Lamin å hans gäng vem anstiftaren är (om han inte hade massa ovänner) men inte skyttarna.
Citera
2019-09-09, 10:04
Medlem
Kan en av de tre personerna i taxin ha varit L*min?
Citera
2019-09-09, 10:07
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

När de anlände i taxi öppnade maskerade och beväpnade gärningsmän eld med automatvapen.

En taxichaufför och en person i en lägenhet skadades när de träffades av förlupna kulor.[/i]

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-i-nacka/
Vilka riktiga sopor. Träffar allt förutom måltavlorna. Hoppas taxichauffören överlever, snacka om dålig dag på jobbet.

Tycker liksom Råcksta mordet att det är väldigt udda plats att peppra folk på. Både Alphyddan och Råcksta är lugna områden utan tidigare registrerat våld. Helt plötsligt så har vi automateld. Noll till hundra bokstavligen.
Citera
2019-09-09, 10:08
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Kan en av de tre personerna i taxin ha varit L*min?
Sannolikheten för det är ganska hög ja, eftersom det mest troligt är honom som klantarslena är ute för att ta livet av.
Citera
2019-09-09, 10:11
Avslutad
(Fast nu är jag inte klipsk) , 3 st personer har alltså lurats till en dödsfälla , men ingen av dem
är ens skadad. . Fattar ingenting uppriktigt sagt.

Låter ju som om någon varit helt åt H. .. förbannad , så att kroppen varit svårhanterlig (skakis)..
eller så har skytten helt enkelt glömt sina glasögon. .. och skjutit på måfå. .
Senast redigerad av Fiddleback 2019-09-09 kl. 10:17.
Citera
2019-09-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Sannolikheten för det är ganska hög ja, eftersom det mest troligt är honom som klantarslena är ute för att ta livet av.
Alltså om de är samma personer som skött hans fru, dvs misslyckades med att döda honom, så måste anstiftaren va bra jävla lack nu när de misslyckats med att mörda honom under relativt enkla omständigheter 2 gånger på mindre än en månad.
Citera
2019-09-09, 10:15
Medlem
fernebos avatar
Är det en kvinna som blivit skjuten igen eller vad är orsaken till att polisen lagt locket på fullständigt? Ingen av de som sköts var ju kriminella eller i varje fall måltavlor, så det finns ju egentligen ingen orsak att tiga. Förutom av politiska skäl då..
Citera
2019-09-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
(Fast nu är jag inte klipsk) , 3 st personer har alltså lurats till en dödsfälla , men ingen av dem
är ens skadad. . Fattar ingenting uppriktigt sagt.

Dessa mördare verkar vara mer än lovligt klantiga. Garanterat skyhöga på något.
Citera
2019-09-09, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
De är väll oskyldiga offer? Eller är det din rasistiska sida som kommer fram nu och antar att varje invandrare är kriminell? Bara för att man haft och göra med någon kriminell eller som varit kriminell i det förflutna så förtjänar man inte döden? Varken läkaren eller den unga tjejen.. så varje etnisk svensk tjej som är tillsammans med en kriminell förtjänar att dö? Ryck upp dig
De är långt ifrån oskyldiga offer. De visste väl vad deras män gör o har gjort och levde gott för pengarna. Detta var konsekvensen. Förtjänade de att dö? Nej, men samtidigt så var de vuxna båda två o borde inte varit så urbota dumma i huvudet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in