2019-09-08, 23:45
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är illa och verkar väldigt amatörmässigt utfört då man har pepprat en husfasad med bortåt 30 skott och även skjutit två taxi chaffisar får jag det till.
Jag får mig den bilden att det råder ett kaos i den undrevärlden eller så är det rena dårar som sitter på topp.
Ren tur att inte fler vart träffade, alla kan ju inte vara skyldiga i det huset?

Märkligt och föga imponerande, tömmer sina vapen på en husfasad och klipper taxichaffisar, eller höll snuten span, typ skyddade objektet?

Väldigt panikartat och än en gång livsfarligt för allmänheten.

Är båda skjutna chafförer?
Citera
2019-09-08, 23:48
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej.

En skjuten i en lägenhet på Alphyddan (åkte ambulanshelkopter) och en taxibasse skjuten vid Nacka Forum.
Citera
2019-09-08, 23:49
Medlem
okok1s avatar
Expressen:
Citat:
Personerna är välkända för polisen och har koppling till den senaste tidens gängskjutningar i Stockholm.
Citera
2019-09-08, 23:50
Medlem
Hursomhelstings avatar
Nu åker foliehatten på men att jag undrar hur pass stor roll som de fina adresserna avslöjandet har i dom senaste skjutningarna?

Det sitter en hel del människor med makt som troligen önskar att hämnas och tysta.
Citera
2019-09-08, 23:55
Medlem
Verkisto2s avatar
Om det stämmer att den skjutne hittades i en lägenhet på 5e eller 6e våningen så kan hon/han väl knappast ha blivit skjuten från någon som befann sig på markplan, utanför byggnaden? Kanske om den skjutne befann sig på balkongen. Förstår inte hur det gått till annars.
Citera
2019-09-08, 23:58
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Om det stämmer att den skjutne hittades i en lägenhet på 5e eller 6e våningen så kan hon/han väl knappast ha blivit skjuten från någon som befann sig på markplan, utanför byggnaden? Kanske om den skjutne befann sig på balkongen. Förstår inte hur det gått till annars.

Igenom fönstret eller till och med väggen, det är militära vapen och ammo i bruk.
Citera
2019-09-09, 00:05
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Nej men att jag fick det till två chaufförer då Aftonbladet skriver skjuten i magen och Expressen skjuten i ryggen och att en skjutning ska ha skett på en annan adress.

En skjuten ska ha befunnit sig uppe i sin lägenhet och blivit träffad utifrån, så att det blir väl då två offer en chaffis och så då en till person.
Citera
2019-09-09, 00:10
Medlem
JymdKjams avatar
Hämnd för mordet på flickan i Vällingby kanske?

Citat:
En av de gripna har enligt uppgifterna kopplingar till en av den senaste tidens uppmärksammade skjutningar i Stockholm

https://www.aftonbladet.se/a/nab8Q5
Citera
2019-09-09, 00:12
Medlem
Fast hörni, har bott i Nacka i 13 år och det är ett lugnt område, ni behöver inte måla upp det som att det blivit värsta ghettot. Kanske var dom ute efter just en person som olyckligtvis råkade vara här i Nacka..

Förstår dock inte händelseförloppet, startades branden efter skjutningen?
Citera
2019-09-09, 00:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Är taxichaffisen ett civilt offer? Dvs han råkade bara vara på fel ställe vid tidpunkten.
Citera
2019-09-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framhjulet
Nu vet vi ju inte om det är herrarna i lägenhet 1604, men det förfaller väl inte omöjligt:

No*h M*tti S*lou Mouss*
* = a
22 år.
Dömd för ringa narkotikabrott 2014 och 2015 till dagsböter 30*50 varje gång.
Södertälje alla gånger.

V**li S**kou S*lou Mouss*
** = e
* = a
23 år.
Dömd 4 gånger för ringa narkotikabrott 2015, 2015, 2015 och 2018, till två strafförelägganden á 1500 sek och två gånger dagsböter 30*50..
Södertälje alla gånger utom sista, Vällingby.

Finnar, alltså? 🤔 Matti och Veeli.
Senast redigerad av FairEnough 2019-09-09 kl. 00:27.
Citera
2019-09-09, 00:19
Medlem
Jag bor inte i husen där detta hände med en bit ifrån.
Några gator bort.
Absolut inte så att jag känner mig rädd idag.
Jag har bott i området i många år och väldigt tryggt här.
I grund och botten så är det väldigt lugnt här.

Däremot så känner jag självfallet för de skjutna och de oskyldiga som drabbats.
Alla i huset och i direkt närhet känner säkerligen rädsla idag.
Inte kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in