2019-09-08, 23:28
Medlem
Med utgangspunkt i politiet hovedhypotese, drap forsøkt skjult som kidnapping.

Spørsmålet har såvidt vært nevnt tidligere i tråden, hva som kan ligge til grunn for at levningene av AEH måtte forsvinne. Jeg tror noen nevnte forgiftning.

Det er ikke så mange kjente giftmord i Norge. Men jeg kom på ett, en ingeniør i Statoil som forgiftet en tidligere kjæreste med Thallium, for at hun skulle bli syk og trenge hans hjelp. Hun døde av forgiftningen i 1999.

Giftmorderen er født i 1948, utdannet seg til maskiningeniør ved NTH, og begynte å jobbe i Statoil i 1983. Men har det ikke vært oppe i tråden at også TH utdannet seg til ingeniør ved NTH i Trondheim. Kan disse to ha kjent hverandre, eller truffet hverandre, under studietiden i Trondheim. Kan TH ha blitt inspirert av giftmordet?

Wikipedia lenker:

https://no.wikipedia.org/wiki/Thallium-drapet_i_Trondheim

https://no.wikipedia.org/wiki/Terje_Wiik
Citera
2019-09-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hadde vært interessant å se hvordan du begrunner denne påstanden.

Det ser ut som Blålys-episoden med Lørenskog-forsvinningen vil ble sendt i reprise ti på tolv i kveld. Jeg har ikke fått den med meg. Samme kanal som sendte landskampen.

Episode 2 omhandlet forsvinningssaken. Kan ikke se at den sendes på reprise i dag. Er ingen store nyheter i dokumentaren annet enn at man får et lite innblikk i hvordan politiet jobber med saken. Jeg synes uansett den var verdt å se. Får noen små detaljer media tidligere ikke har dekket som litt resultater av hva de fikk ut av rudndspørringen i nabolaget etc.
Citera
2019-09-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Episode 2 omhandlet forsvinningssaken. Kan ikke se at den sendes på reprise i dag. Er ingen store nyheter i dokumentaren annet enn at man får et lite innblikk i hvordan politiet jobber med saken. Jeg synes uansett den var verdt å se. Får noen små detaljer media tidligere ikke har dekket som litt resultater av hva de fikk ut av rudndspørringen i nabolaget etc.
Blålys på TV2 og om saken akkurat nå
Senast redigerad av Gassa 2019-09-09 kl. 00:09.
Citera
2019-09-09, 00:49
Medlem
Fant denne interessante listen over forsvinningssaker som kan vaere av interesse:

http://lokalstarten.no/nyheter/default.asp?search=forsvinning
Citera
2019-09-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinbad8
Fant denne interessante listen over forsvinningssaker som kan vaere av interesse:

http://lokalstarten.no/nyheter/default.asp?search=forsvinning

Nå er det ikke sånn at denne saken har noe med andre forsvinningssaker å gjøre, kan vi ikke heller diskutere denne konkrete saken og ikke spamme ned tråden med all mulig svada.
Citera
2019-09-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Blålys på TV2 og om saken akkurat nå

Står episode 5 så mistenker det er noe rot hos tv2.

Angående de to mennene som gikk forbi Futurumbygget så hadde to naboer av futurumbygget kjent igjen "GM2" som politiet kaller han eller "telefonmannen" som han også kalles. Naboene mente de hadde sett han i området da de dro kjensel på han. Siden politiet senere tok inn disse naboene til mer dyptgående avhør om telefonmannen og nå anser han og "luemannen" som ikke sannsynlige GM antar jeg det betyr noe nyttig kom ut av disse avhørene.
Citera
2019-09-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Står episode 5 så mistenker det er noe rot hos tv2.

Angående de to mennene som gikk forbi Futurumbygget så hadde to naboer av futurumbygget kjent igjen "GM2" som politiet kaller han eller "telefonmannen" som han også kalles. Naboene mente de hadde sett han i området da de dro kjensel på han. Siden politiet senere tok inn disse naboene til mer dyptgående avhør om telefonmannen og nå anser han og "luemannen" som ikke sannsynlige GM antar jeg det betyr noe nyttig kom ut av disse avhørene.
Jeg tror at politiet vet utmerket godt hvem som er GM bare at de mangler fellende bevis.
Citera
2019-09-09, 01:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg tror at politiet vet utmerket godt hvem som er GM bare at de mangler fellende bevis.

Vilket kommer innebära att utesluta en god del av alla nordmenn med skor.
Citera
2019-09-09, 02:20
Avslutad
Citat:

For meg så er det åpenbart at noen har bekymret seg for AE og meldt henne inn i gruppen.
Og at det var på kvinnenes frigjøringsdag var heller ikke tilfeldig.
Bara en liten detalj.
8. mars är den internationella "Kvinnedagen", det är en markering av kvinnors rösträtt. "Kvinnefrigjøringen" kom ungefär 50 år senare.

8. maj 1945 är "Norges frigjøringsdag", efter andra världskriget.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-09 kl. 02:35.
Citera
2019-09-09, 04:09
Medlem
Citat:
Nå er det ikke sånn at denne saken har noe med andre forsvinningssaker å gjøre, kan vi ikke heller diskutere denne konkrete saken og ikke spamme ned tråden med all mulig svada.

Ser din hjerne ikke er aapne for andre ideer. Kanskje det var detaljer vi har oversett. Slapp av!
Citera
2019-09-09, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Med utgangspunkt i politiet hovedhypotese, drap forsøkt skjult som kidnapping.

Spørsmålet har såvidt vært nevnt tidligere i tråden, hva som kan ligge til grunn for at levningene av AEH måtte forsvinne. Jeg tror noen nevnte forgiftning.

Det er ikke så mange kjente giftmord i Norge. Men jeg kom på ett, en ingeniør i Statoil som forgiftet en tidligere kjæreste med Thallium, for at hun skulle bli syk og trenge hans hjelp. Hun døde av forgiftningen i 1999.

Giftmorderen er født i 1948, utdannet seg til maskiningeniør ved NTH, og begynte å jobbe i Statoil i 1983. Men har det ikke vært oppe i tråden at også TH utdannet seg til ingeniør ved NTH i Trondheim. Kan disse to ha kjent hverandre, eller truffet hverandre, under studietiden i Trondheim. Kan TH ha blitt inspirert av giftmordet?

Wikipedia lenker:

https://no.wikipedia.org/wiki/Thallium-drapet_i_Trondheim

https://no.wikipedia.org/wiki/Terje_Wiik

Hehe, her er det virkelig snakk om å strekke alt så langt det går ann å strekke noe, for å lage en søkt teori. KANSKJE disse to har kjent hverandre, og KANSKJE TH har blitt inspirert av denne Terje Wiik
TH gikk på Gjøvik tekniske fagskole i 1968 og utdannet seg til sivilingeniør, og ikke maskiningeniør.
Men at hun ble forgiftet skal man ikke se bort ifra. Det vil være en grei måte å ta livet av noen på uten at det blir masse spor etter blod og slosskamp.
Citera
2019-09-09, 07:29
Bannlyst
Citat:

Klart at saken har med andre forsvinningssaker å gjøre. Det kan være ting som går igjen. Mønstre.
Er det SPAM at en person poster en liste over drapssaker?
Kan du ikke komme med noen forslag til hva som kan ha hendt med Anne?
Utenom den idiotiske teorien om at Anne skal ha blitt kastet ut fra Fetsundbroen der det er naboer på alle kanter, og man må ha slepet henne over to autovern da det også er gangfelt på broen.
Eller at TH skal ha plassert henne i et fyllingsdepo som er på en eiendom som tilhører han selv.
Kom nå med noe konkret istedetfor å bare forsøke å stikke hull på andres innspill.
Senast redigerad av Orderud. 2019-09-09 kl. 07:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in