2019-09-08, 15:23
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Är det inte bättre att direkt kunna säga nej till en skambudare på telefon än att behöva göra det på sin egna parkering?
Jag tar hellre en diskussion med någon som faktiskt SETT grejen man säljer,än någon som per telefon ger skambud.

Finns väl även en viss chans att har de bara tänkt ge skambud,så orkar de kanske inte ens åka?

Själv skulle jag inte ha svårt för att höja priset till en för mig rimlig nivå,bara för att någon börjar svamla om fel som inte finns.. Har fått skambud på cyklar jag byggt,som 500 spänn, svarade att han kunde få ett däck för de pengarna!😄
Citera
2019-09-08, 15:55
Medlem
Sålde en bil till en invandrare från Asien. Inga problem och innan han åkte sa jag mycket tydligt att han var tvingen att försäkra bilen annars blir det dyrt om han åker med en oförsäkrad bil.
Efter typ 2 veckor hörda han av sig helt vansinnig då han fått veta att Trafikförsäkringsföreningen ville ha 100:-/dag då bilen saknade försäkring. Han gav sig inte och det slutade med att han sökte upp mig på jobbet och ställde till ett jävla liv. Slutade med att jag fick kontakta polisen som fick förklara hur det funkade att köpa bil i Sverige.
Citera
2019-09-08, 16:04
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Sålde en bil till en invandrare från Asien. Inga problem och innan han åkte sa jag mycket tydligt att han var tvingen att försäkra bilen annars blir det dyrt om han åker med en oförsäkrad bil.
Efter typ 2 veckor hörda han av sig helt vansinnig då han fått veta att Trafikförsäkringsföreningen ville ha 100:-/dag då bilen saknade försäkring. Han gav sig inte och det slutade med att han sökte upp mig på jobbet och ställde till ett jävla liv. Slutade med att jag fick kontakta polisen som fick förklara hur det funkade att köpa bil i Sverige.

Ja .. Brukar förklara de ja med sen att de flesta hellre kör avställt hem och fixar allt då istället
Citera
2019-09-08, 16:08
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Förutom att undvika MENA vid alla typer av lite större affärer, så skulle jag, om jag skulle sälja en begagnad bil, nämna alla kända fel i annonsen. Vidare skulle jag skriva att OBS bilen är inte fabriksny utan begagnad och är alltså använd.

Bilar under 40000 kr har skavanker ... inget man kan göra nåt åt när de är bruksbilar

Ett tips är o skaffa bilar som är totalt oatttraktiva för invandrare och v8or som slukar bensin och amerikanskt håller dem i många fall borta än att försöka annonsera en tysk premium bil med 30000 mil på mätarn

Sålde en BMW m3 e46 innan utan motor o låda varav en snubbe kom med halva släkten o kolla på bilen o han undra varför den inte starta o bad han kolla under huven .... och läsa annonsen .... han åkte hem förbannad o tomhänt

Begärde 45000 kr

han bjöd 5000 kr ...
Citera
2019-09-08, 16:11
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Hahaha Det lät inge roligt att ha nån fly förbannad jävel hängandes utanför jobbet. Ska tänka på det, värt att nämna.
Citera
2019-09-08, 16:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Hahaha Det lät inge roligt att ha nån fly förbannad jävel hängandes utanför jobbet. Ska tänka på det, värt att nämna.

Chefen har överseende me de ... bästa vore om man jobba på ett lager o välte dens bil ... oj de var en olycka
Citera
2019-09-08, 16:13
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Bilar under 40000 kr har skavanker ... inget man kan göra nåt åt när de är bruksbilar

Ett tips är o skaffa bilar som är totalt oatttraktiva för invandrare och v8or som slukar bensin och amerikanskt håller dem i många fall borta än att försöka annonsera en tysk premium bil med 30000 mil på mätarn

Sålde en BMW m3 e46 innan utan motor o låda varav en snubbe kom med halva släkten o kolla på bilen o han undra varför den inte starta o bad han kolla under huven .... och läsa annonsen .... han åkte hem förbannad o tomhänt

Begärde 45000 kr

han bjöd 5000 kr ...

Herregud.. Man slutar då aldrig att förvånas. Tyska bilar brukar MENA alltid sukta efter. Ser sällan babbar i amerikanska bilar med V8or eller Volvo kombi.
Citera
2019-09-08, 16:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Herregud.. Man slutar aldrig att förvånas. Tyska bilar brukar MENA alltid sukta efter. Ser sällan babbar i amerikanska bilar med V8or eller Volvo kombi.

Ja älskar min BMW 760li de gör jag men jag är ju svensk med och har råd att köra den .

Kolla gärna ägarhistorik på tyska åk så ser du när problemen med bilen började ... första 10 åren är bör de va max 4 ägare ink nån bilhandlare i de hela men så fort de blir 2-3 ägare per åt har den kommit i fel händer och är i 9 av 10 fall slutkörd

Hade bilfirma innan med så ...
Citera
2019-09-08, 16:20
Medlem
Gå till en firma som får sälja den åt dig. Se det som en försäkring att du slipper stå där med skiten.

Bilia eller som nämndes tidigare, KVD är ju som mäklare för bilar. Du skulle aldrig sälja en lägenhet utan mäklare.
Citera
2019-09-08, 16:22
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ja älskar min BMW 760li de gör jag men jag är ju svensk med och har råd att köra den .

Kolla gärna ägarhistorik på tyska åk så ser du när problemen med bilen började ... första 10 åren är bör de va max 4 ägare ink nån bilhandlare i de hela men så fort de blir 2-3 ägare per åt har den kommit i fel händer och är i 9 av 10 fall slutkörd

Hade bilfirma innan med så ...

760li alltså. Inte illa!
Jo det finns ju vissa tyska modeller som är skonade från MENA-besudling. Man får vara jäkligt noggrann med att kolla upp historiken. Sportvarianter av bilmodeller som Audi RS, Golf R osv brukar nästan alltid ha en dyster historik.
Citera
2019-09-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Sålde en Volvo 245 för tio år sedan och fick uppleva ett tjugotal INDOTER ringades i ett par dagar.

En av dom kom faktiskt och tittade men den var lillebrors till den som ville ha den och han hade inget körkort och kunde inget om bil.

tog mig tid, visade saker och berättade lite vad man ska kolla när man köper bil... : å du är så snäll svensk, alla svenskar är så dumma sa han.

Sen så hörde jag intet mer än att hanns brosha sa att han ville ge ett par tusenlappar mindre för bilen trotts att det var högre bud på bilen. la ner nån timme på den killa i lugn och ro samt ett par telefonsamtal.

Efter det gav jag upp och brydde mig bara om dom som var svenskar.

lika dant gör jag i dag, utlänningar lägger jag på eller blockar rakt av. Det är bara en massa jävla tid och problem både om man vill köpa eller sälja. Ska man köpa så är allt så fint fint jättefin... nytt nytt nytt och bytt. Ska man sälja men å den här är så dålig, det är olja här, vinterdäcken är dåliga jag vill pruta tio tusen. ö brochan snälla... Eller vad sägs om en som kommer och tittar på en Volvo och säger: Det är egentligen inte en Volvo jag vill ha

Nej tack. Mena har visat sitt sätt och det räcker för mig tack.

Grejen är att på marknaden i Marrakesh så är allt en förhandling. När du skall sälja till en invandrare skall du därför begära ett hutlöst högt pris från början och så får han pruta ned den till där du vill att den skall vara. Då tror han att han har gjort en bra affär. Men de kan inte bara köpa utan att pruta, det är så de är uppvuxna.
Citera
2019-09-08, 16:36
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
760li alltså. Inte illa!
Jo det finns ju vissa tyska modeller som är skonade från MENA-besudling. Man får vara jäkligt noggrann med att kolla upp historiken. Sportvarianter av bilmodeller som Audi RS, Golf R osv brukar nästan alltid ha en dyster historik.

Dock några år gammal men kan säga att den tappade en miljon på 5 år så är inte ny idag men ser ut som en ny bil och jävligt sugen på en likadan fast en -20 med alla tillval som ja vill ha så blir listpriset på nästan 2.8 miljoner ja kan skippa lite men men likt förbannat går den på 2.1 miljoner då och ( 1.8 miljoner i basutförande )

Ja . Billigare segmentet av bilar med minsta motorn av VAGIS brukar va lugnt o köpa men så fort du kommer till BMW eller Mercedes samt audi över 150 hk brukar de sitta diverse emblem på samt RS paket , M , samt AMG exteriört men fortfarande minsta motorn ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in