2019-09-08, 16:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Har du sådan insyn i utredningen att du säkert vet det? Givetvis går de all in för det de har bestämt sig för men det betyder inte att det saknas andra uppslag.

Jag vet inte. Jag svarade enbart på vad polisen har informerat, vilket är att inga spår leder till kyrkan och inga fler misstänkta än SD och HD finns.

Jag har ingen anledning att misstro deras uttalanden. Har du?
Citera
2019-09-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
MV har väl inte skapat en trådsanning?
Jag tycker att han är tydlig med att det är det är så utredarna uppfattat det, att SD vid fråga inte direkt berättat att han har haft en digital kontakt.
Är man oskyldig, då berättat man direkt om man har haft kontakt, oavsett om det var in real life eller om det var digitalt??
Man berättar inte det efter att man fått besked att utredningen vet att de har haft en digital kontakt.

Det är inte det enda MV har sagt att SD slirat på sanningen med heller.

Vill man inte bli misstänkt, berättar man allt. Allt på direkten.

Självklart erkänner han en digital kontakt om de sätter den under näsan på honom. Men då är det för sent.
Jag har tagit fram alla inlägg, med mina motfrågor och hens svar en gång i tiden. Sen får ni tolka det som ni vill.

Ditt argument att man berättar om man är oskyldig bygger på att det är nått SD ville dölja. Jag hävdar att det var ett missförstånd i tolkningen av frågeställningen. Detta bygger ju på att SD redan berättat för polisen initialt att han haft digital kontakt. Så vad är det att slira på????

Vad är det mer SD har slirat på enligt MV?
Citera
2019-09-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag tolkat och någon i tråden så ringde något barn eller UW och frågade. Vet inte om han var I hemmet, polisen som pratade med honom stod utanför.

Okej, då vet du inte om han varit inne i Lenas hus.

Det vore väldigt intressant att veta om SD kom till Lenas hus på eget bevåg eller på begäran av annan person.

Var han inne i huset och tog på Lenas saker t ex för att plantera sitt DNA och fylla på sin story med bevis för en relation med närkontakter som kanske inte alls existerade längre...
Citera
2019-09-08, 16:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lite fundersam på SD:s "saknar alibi", om HD är/var misstänkt med för mordet och i samverkan. Borde dom inte gett varandra alibi i så fall?
Hur var det med uppgiften att HD hade alibi? Konstigt att hon i så fall plockas in och fortfarande är misstänkt för mord.

Om de var par i mord, då borde de kanske försökt ge varandra alibi, det låter väl logiskt.
Men nu vet vi inte riktigt om det stämmer...

Om de nu skulle ha gjort något tillsammans kanske de överlade med varandra att det skulle vara svårt att få alibit att stämma, eftersom flickorna var hos HD (?) eller att HD hade något alibi som inte funkade ihop med SDs. Mobiluppkopplingar mm som kan ha oroat dom.

Schazz skrev ju att HD enligt hans källa inte skulle vara misstänkt. Vad det nu skulle finnas för skäl till det, vet vi inte. Nu är ju situationen en annan.

Man kan ju bara spekulera om varför de börjat kolla HD lite närmare. Kan det vara något som inte stämmer med alibit? Något vittne som sett henne ute eller något liknade?
Citera
2019-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
1 Det ekonomiska vinningen blir att de skiljer sig och en tar skulden.
2 Då kan de behålla de mesta utav det de har.. vad nu det är. (Vild gissning från min sida.)
3 Varför de bestialiskt väljer att mörda en mamma när de själv har barn är helt oförståeligt.
Vilket tyder på att de har svårt att sätta sig in i andras situationer eller helt ignorerar seden.
4 Man ser vissa tecken hos SD att vara verklighetsfrånvänd.. varför "hjälpa" sonen till modern han är misstänkt mördare till samt varför fotografera sig framför avspärrat område (LWs hem)

1. men inget har ju tagit på sig någon skuld!
2. behålla vad då de har förlorat det mesta av sina och sin familjs liv kan man förlora mer?
3. Ja varför skull man vara så känslokall. Om man faktiskt inte är oskyldig
4. Inte spela psykolog nu det har du inte kompetens för.
Citera
2019-09-08, 16:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Står Stefan ensam på huset då? Kanske HD får ta över husansvaret? Jag har för mig att det i tråden har sagts att HD fick ekonomisk hjälp av sina föräldrar till sitt nya boende eftersom att SD inte hade löst ut henne från huset. De kan ju medvetet ha avvaktat med den biten? Någon som vet?

Han kanske haft gott om fritid under det gångna året, pga att folk inte vill samarbeta med honom. Jag har hört från tillförlitlig källa att det var många som avsade sig SD som besiktningsman redan efter mordet. Han hade då så många avbokningar att de fick ta in andra bolag.
Undrar hur arbetsgivaren löst det.
Andra uppgifter? Har dom provisionsbaserad inkomst?
Citera
2019-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, MV skrev ganska tidigt att MGM var arg på BO över hennes kommande resa till Norge med en annan man. Om jag minns rätt.

Om hon sätter sig på bussen i ett gäng cachare kan man inte säga att hon gjorde det med En annan man utan med många.
Citera
2019-09-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Likväl är hennes megasvek säkert anledningen att någon tog hennes liv.

LW skulle nog "bara" få veta hut bakom planket men var tuff nog att slå tillbaka vilket av mördaren togs som ett försvar för bautasveket som väckte det besinningslösa raseriet som slutade i hennes våldsamma hädanfärd.

Förutsatt inte någon kvinna våldtogs vid 23:30 tiden och inte anmälde det så undrar jag om inte daalans vittnesmål om dom ångestfyllda skriken kan ha sitt ursprung från två kvinnors strupar.

Utan att veta hur bostadssituationen är i Hjärsta tror jag att anledningen att HD bosatte sig närmare LW var tillfällighet för att just det huset var till salu. Hur galet som helst annars.

Tror ingen annan av alla smartingar kommit fram till den självklara slutsatsen. Sedan kanske hon också ville visa att hon inte lider av svartsjuka eller hämndbegär utan kunde leva i närhet till den som bedrog henne med hennes man.

För att choka alla trådens idioter. Hon kanske vill ha ha närhet till LW. Hon saknade deras gemensamma trekanter med SD.
Citera
2019-09-08, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har tagit fram alla inlägg, med mina motfrågor och hens svar en gång i tiden. Sen får ni tolka det som ni vill.

Ditt argument att man berättar om man är oskyldig bygger på att det är nått SD ville dölja. Jag hävdar att det var ett missförstånd i tolkningen av frågeställningen. Detta bygger ju på att SD redan berättat för polisen initialt att han haft digital kontakt. Så vad är det att slira på????

Vad är det mer SD har slirat på enligt MV?

Ja, det är sant att vi gått igenom detta intill leda.

Min uppfattning är att jag litar på MV version och du har din med SDs version där han säger att berättat direkt.
Min fråga är kan man lita på vad en person säger som kanske har något att dölja, dvs om han är mördaren?

Skulle verkligen den enormt viktiga uppgiften att SD hade haft en sen kontakt med L*ena, slarvats bort, glömts eller missuppfattats vid nästa förhör?

Dessutom som sagt, MV skrev också att SD milt sagt gillar att slira på sanningen och att han ändrar sin version efter att han fått veta utredningens resultat.

"Jag har långt ifrån läst alla förhör eller är insatt i utredningen fullt ut, då den har växt väldigt mycket. Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version. Det är i sig inget unikt men ger samtidigt en signal om att man kanske inte är så oskyldig och att man vet betydligt mera om brottet än vad man vill berätta"

https://www.flashback.org/p65983448#p65983448

"SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.
"

https://www.flashback.org/p64585959#p64585959

Det är ganska skarpa ord från MV om SDs sätt att förhålla sig till utredningen.
Citera
2019-09-08, 16:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Här blir det lite konstigt. Varför skulle SD bli arg för denna resa? LW har varit iväg på tu man hand med flera andra, och JH bode hon ju hos några helger innan. Till Norge var dom ju inte ens på tu man hand.

Men SD trodde inte att LW hade någon relation annat än vänskap med JH (och andra), så det kan ju ha kommit honom till känna då. Därav reaktionen i så fall.

Om uppgiften stämmer, så hade LW en sexuell relation med en annan man och samtidigt träffade SD. Var var svartsjukan då?

Givetvis är det så att känslor är färskvara och förändras i tiden, men nått känns konstigt.
Deras relation påbörjades som bara sex, sen vart det känslor, men efter bilen så var SD måttligt road av LW och hennes sätt, men dom fortsatte ha sex, utan att han kände något djupare för henne.

Stora delar återberättat av honom själv.

När berättade han detta för dig?
Citera
2019-09-08, 16:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Själv tror jag att SD haft sms-kontakt med LW i nära anslutning till mordet, men även att det finns sms dagar innan mordet, och att innehållet i dessa var grundbulten till misstanken i början.

Ja, om en bekant till mig försvann och man går ut offentligtmed att man misstänkte grovt brott och jag kallades till förhör så skulle jag anta att de vet med vilka bekanten haft mailkontakt, ringt eller smsat. Och jag är inte ens ingenjör, det är inte märkligt att tro frågan om kontakt avser om man setts, träffats.
Citera
2019-09-08, 16:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om du inte skojar, då är det närapå konstigt.

Så du menar att ÅK skulle vara manshatare och har "hittat på" sina numera bevis så att han nu kan sitta i häktet på sannolika.

Jag gjorde ett försök men jag orkar inte mer snälla du som är så pedagogisk försök att få vår stackars Draifos att förstå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in