2019-09-08, 13:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är ju ett litet märkligt sammanträffande.
Man kan ju misstänka att svt har en källa som läckt.
Inte omöjligt att ÅK hur som helst hade tagit ett beslut om gripande, men kanske blev hon oroad av att SD skulle vara förberedd iom att han kunde ha läst att nya svar inkommit?

Annars kanske det var en del i en strategi?
Att stressa honom (och HD?)

Är övertygad om att det skedde utifrån ett ”procedurenligt” förfarande när någon som är misstänkt för mord på sannolika ska gripas.

Men tänkte även på om det ligger något i EGTs inlägg:

”Insatsstyrkan för att det fanns misstanke att han kan förberett motstånd om fotfolk kom för att hämta honom nästa gång.”

Källa

Men kanske fanns det en viss strategi i överraskningsmomentet, kanske att stressa upp HD...inför morgondagens gripande...
Citera
2019-09-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Okej, av ditt svar ska uppfattas att han var på plats i Lenas hem och du vet inte om han kan fått åtkomst till hennes digitala enheter?

Hur kom det sig att SD var där?

Har du fått informationen från SD direkt eller från annan källa?

Som jag tolkat och någon i tråden så ringde något barn eller UW och frågade. Vet inte om han var I hemmet, polisen som pratade med honom stod utanför.
Citera
2019-09-08, 13:18
Medlem
[quote=gloriouslife|68637769]Något jag undrar över:
Hur går det med SDs ekonomi nu när
han sitter häktad?
Hur länge har han råd att behålla sitt hus
som han tycks älska så mycket?
Om någon/något hotade hans fortsatta
ägande av huset så tror jag faktiskt att
han skulle ha kunnat mörda för det.
Nu förlorar han det kanske ändå?[/QUOTE

https://www.kriminalvarden.se/om-kriminalvarden/123-fragor/#faq13349

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/infor-fangelsevistelsen/

Nej, de får det allra nödvändigaste som tandborste, tandkräm, tvål, schampo, kam eller borste, deodorant, rakgrejer, bindor och tamponger. Om de vill ha något utöver detta får de själva köpa det i fängelsets kiosk med de pengar – 13 kronor i timmen – som de får när de jobbar eller pluggar.

Med 13 kr i timmen blir det tufft.
Citera
2019-09-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Du har ju skrivit att SD sagt att han varit hemma. Om inte HD var hos honom utan i sin lägenhet, kan han inre gärna ge henne alibi. Schazz har skrivit att HD var avfärd ur utredningen och vi kanske tolkade det som att hon hade alibi? Hon kanske hade ett alibi som fallit? Eller också tänker sig ÅK att hon fjärrstyrt SD ( anstiftan menar jag).
Då skulle väl rubriken vara anstiftan och inte mord?
Citera
2019-09-08, 13:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Haha, du verkligen humor.😂
Jag trodde inte det

Fast ska vi vara helt ärliga, vi är väl djur alla människor?🐵
Men vi låtsas inte om det.
Du vet mycket väl att jag inte skojar. Jag tror att sådana här politiska strömningar kan ha haft ett olyckligt inflytande över både ditt eget och åklagarens tänkande kring det här fallet.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 13:28.
Citera
2019-09-08, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Efter frisläppandet av HD var åklagaren tydlig med att det inte finns fler misstänkta än MGM

Fel.

Åkl har sagt att misstankarna kvarstår och om det framkommer ytterligare bevis så kan hon plockas in igen

Polisens utredning visar enligt åklagaren fortfarande på att personen kan vara inblandad i mordet.
Misstankarna kvarstår, säger Åsa Hiding. Men får vi fram nya uppgifter kan hon såklart häktas igen”

Källa
Citera
2019-09-08, 13:26
Medlem
Centralorten Aust Agder Fylke vars stad och huvudort Arendal och gällande Mega Event Cache på "Hove" och belägen lite, strax utanför Arendal. Bussar från Örebro bland annat klockan 01:05 så som 02:25. Bussresan beräknad approximativt 7 timmar finns också mellan 9 upp till 10 timmars restid vid tidig morgonavgång.

Frågan till trådens experter, när, och vilket datum skulle Lena Wesström haft rest ?

Lena Wesström sköt aldrig upp någon resa, som skulle ha avgått den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-08, 13:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du vet mycket väl att jag inte skojar. Jag tror att sådana här politiska strömningar kan ha haft ett olyckligt inflytande över både ditt eget och åklagarens tänkande kring det här fallet.

Om du inte skojar, då är det närapå konstigt.

Så du menar att ÅK skulle vara manshatare och har "hittat på" sina numera bevis så att han nu kan sitta i häktet på sannolika.
Citera
2019-09-08, 13:31
Medlem
Citat:
Svårt att veta hur allt har varit.
Men ett står klart. L*ena är död, och det kunde ha undvikits.

Enligt SH. Holmes var L*ena iaf rädd på slutet. Och hon delade med vänner som hon litade på sådana uppgifter.

Jag kommer nog aldrig riktigt förstå på djupet, bara ana, varför människor inte släpper taget från så destruktiva förhållanden innan det går för långt. Men jag antar att det i grunden kan handla om en förhoppning om att det ska bli bättre, en förhoppning om att kärleken överlever allt. Kanske att man ska kunna fortsätta som vänner?
Men det verkar vara ett väldigt vanligt mönster.

Sedan kan jag ABSOLUT inte förstå hur man kan mörda någon i denna situation.
Naturligtvis kan man bli inte bara arg och besviken, utan man kan säkert bli väldigt hatisk mot en rival.
För SDs del tror jag att motivet ligger i hans kontrollbehov, att LW inte gick att kontrollera. Hon fortsatte att umgås med andra män...

Det kanske är som Netherworld spekulerar(?) att SD skrivit något tidigare till LW om något som visar anledningen till hans irritation på LW?

Kanske LW visade sin ovilja att ändra planer, att låtas sig styras på det sätt som SD ville.

Jag håller med dig.
För mig känns just nu som ingenting begripligt.
Hoppas man får lite svar i en FUP någon gång.
Har också uppfattningen att Lena inte gick att kontrollera, däremot anser jag att följdfrågan är avgörande. Vilket är syftet bakom försöken till kontroll? Är Stefan svartsjuk på Lenas andra manliga relationer, eller något helt annat? Som att han anser hennes beteende försvårar återföreningen med Hanna, efter att otroheten uppdagas?

Eller tror du inte att hade som avsikt att försonas med sin fru och satsa på familjen? Är inte Lena snarare ett hinder i den processen och därför måste hon försvinna? För det vi vet, som du säger, Lena är död.

Då är frågan, vem hängde egentligen efter vem? Vem ville, vem var klar att gå vidare. Eftersom Stefan sagt till sin advokat att en ville mer, gissar jag på att han vill utpeka Lena i den rollen. Det är min gissning, sedan skulle jag inte bedöma hans uttalande som speciellt trovärdigt, utan titta efter digitala spår.
Citera
2019-09-08, 13:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om du inte skojar, då är det närapå konstigt.

Så du menar att ÅK skulle vara manshatare och har "hittat på" sina numera bevis så att han nu kan sitta i häktet på sannolika.
Nej, det menar jag inte. Gör inga egna tolkningar av vad jag skriver.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-08 kl. 13:55.
Citera
2019-09-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Centralorten Aust Agder Fylke vars stad och huvudort Arendal och gällande Mega Event Cache på "Hove" och belägen lite, strax utanför Arendal. Bussar från Örebro bland annat klockan 01:05 så som 02:25. Bussresan beräknad approximativt 7 timmar finns också mellan 9 upp till 10 timmars restid vid tidig morgonavgång.

Frågan till trådens experter, när, och vilket datum skulle Lena Wesström haft rest ?

Lena Wesström sköt aldrig upp någon resa, som skulle ha avgått den 15 Maj år 2018.

Mvh/ @JokerMannen

Så fel, så otroligt mycket fel... Nu har du läst igenom tråden och misstolkat vissa uppgifter och kommer med dina "fakta avslöjanden".
Citera
2019-09-08, 13:37
Medlem
Citat:
Ja, det stämmer att MV skrev att man hade en teori om att det kunnat vara en anledning.

Och när du säger det kom jag att tänka på att Medinsyn skrev att det inte hade skrivits något om Norgeresan i kontakten. Kanske han hade rätt?

Men kanske hade det däremot tagits upp tidigare? Lite som att slira på sanningen OM det nu är så att det har sagts något några dagar innan.

@Moralensväktare 16/9-18:

"[...]Men man har en teori om att den stundande resan var en utlösande faktor som fick något att gå snett."

https://www.flashback.org/p65286919#p65286919

@Medinsyn 27/4-19:

"[...]Kontakten skall inte ha handlat
om personliga saker, som att SD skulle ogilla att hon reste till
Norge och ev skulle dela tält med en annan man.
"

https://www.flashback.org/p67419548#p67419548

Men vems resa?
Len*as eller Stefa*ns?
Kan det vara så att han visste att Len*as anmälningar / anmälning skulle hindra honom att resa in i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in