Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Svårt att veta hur allt har varit.
Men ett står klart. L*ena är död, och det kunde ha undvikits.
Enligt SH. Holmes var L*ena iaf rädd på slutet. Och hon delade med vänner som hon litade på sådana uppgifter.
Jag kommer nog aldrig riktigt förstå på djupet, bara ana, varför människor inte släpper taget från så destruktiva förhållanden innan det går för långt. Men jag antar att det i grunden kan handla om en förhoppning om att det ska bli bättre, en förhoppning om att kärleken överlever allt. Kanske att man ska kunna fortsätta som vänner?
Men det verkar vara ett väldigt vanligt mönster.
Sedan kan jag ABSOLUT inte förstå hur man kan mörda någon i denna situation.
Naturligtvis kan man bli inte bara arg och besviken, utan man kan säkert bli väldigt hatisk mot en rival.
För SDs del tror jag att motivet ligger i hans kontrollbehov, att LW inte gick att kontrollera. Hon fortsatte att umgås med andra män...
Det kanske är som Netherworld spekulerar(?) att SD skrivit något tidigare till LW om något som visar anledningen till hans irritation på LW?
Kanske LW visade sin ovilja att ändra planer, att låtas sig styras på det sätt som SD ville.
Jag håller med dig.
För mig känns just nu som ingenting begripligt.
Hoppas man får lite svar i en FUP någon gång.
Har också uppfattningen att Lena inte gick att kontrollera, däremot anser jag att följdfrågan är avgörande. Vilket är syftet bakom försöken till kontroll? Är Stefan svartsjuk på Lenas andra manliga relationer, eller något helt annat? Som att han anser hennes beteende försvårar återföreningen med Hanna, efter att otroheten uppdagas?
Eller tror du inte att hade som avsikt att försonas med sin fru och satsa på familjen? Är inte Lena snarare ett hinder i den processen och därför måste hon försvinna? För det vi vet, som du säger, Lena är död.
Då är frågan, vem hängde egentligen efter vem? Vem ville, vem var klar att gå vidare. Eftersom Stefan sagt till sin advokat att en ville mer, gissar jag på att han vill utpeka Lena i den rollen. Det är min gissning, sedan skulle jag inte bedöma hans uttalande som speciellt trovärdigt, utan titta efter digitala spår.