2019-09-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har totalt misstolkat det skrivna, men om du kan svara på den av mig tidigare ställda frågan utifrån det jag skrev så vore det bra.

Frågan löd ... När bestämde Lena Wesström sin avresa ?

Var god se ... SoftPocahontas blogsport.com och även Cashetur.No ... om du inte kommer in skall jag fixa det så att du får tillgång och därefter kanske du kan svara på frågan.

Gäller från 19 Maj till 21 Maj år 2018

Jag vet inte när hon bestämde sig.
Men du kanske har koll på vilken avgång hon tänkte ta?
Citera
2019-09-08, 14:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är just så jag också tror det har gått till - men att det var HD som ville ha en pratstund med LW. Inget var planerat. Kan vara så att SD, den ständigt flinande människan, sitter av utredningstekniska skäl - och att han vet vad som hände och skyddar HD.

Men sen blir jag inte klok på denna JG. Tror han vet en hel del. Kanske är han ett kronvittne?

Jag undrar om SD/HD och LW råkade i luven på varandra den natten och Lena blev örfilad eller knoggnuggad igen.
LW hotade då med polisanmälan dagen därpå vilket skapade panik hos SD/HD eftersom det skulle sätta käppar i hjulet för deras USA-resa?
Citera
2019-09-08, 14:37
Medlem
Citat:
Det är just så jag också tror det har gått till - men att det var HD som ville ha en pratstund med LW. Inget var planerat. Kan vara så att SD, den ständigt flinande människan, sitter av utredningstekniska skäl - och att han vet vad som hände och skyddar HD.

Men sen blir jag inte klok på denna JG. Tror han vet en hel del. Kanske är han ett kronvittne?
Då hade han inte suttit inne på sannolika skäl, och definitivt inte hämtats in av insatsstyrkan.
Citera
2019-09-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vet inte när hon bestämde sig.
Men du kanske har koll på vilken avgång hon tänkte ta?

Som du säkert känner till, så har det tidigare framkommit uppgifter inom tråden från vissa användare att Lena Wesström först skulle haft bestämt resan från och med den 15 Maj år 2018 och sedan skjutit upp denna av henne då tidigare bestämda resa och res-datum och på grund av henne's yngste son's bemärkelsedag fram till den 16 Maj år 2018. Nu frågar jag dig EGT ... anser du att detta stämmer och är korrekt, eller har du några invändningar att göra mot detta av mig skrivna ?
Citera
2019-09-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Stora delar återberättat av honom själv.

Vem och Varför en person, här SD, väljer att öppet, berätta offentligt om sitt och en annans människas mest privata till en massa andra människor är för mig totalt obegripligt. Vem fåglarna gör det???

Vilka människor väljer dessutom att sitta och lyssna på sådant? Utan att resa sig upp och gå! Kan dom alla tänka sig att göra detsamma?

Det är så respektlöst mot den andra, ovetande partnern, att det är rent smaklöst vidrigt!

Hur f-n är dessa personer skapade egentligen som anser detta är ett Normalt Vuxet Beteende?

Jag är uppriktigt förundrad.
Citera
2019-09-08, 14:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du vet mycket väl att jag inte skojar. Jag tror att sådana här politiska strömningar kan ha haft ett olyckligt inflytande över både ditt eget och åklagarens tänkande kring det här fallet.
Du är nog rätt ute där med att trångsyntheten förklaras med ett genus-reflex-ignorerande av kvinnorna i triangeldramat.
Citera
2019-09-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då hade han inte suttit inne på sannolika skäl, och definitivt inte hämtats in av insatsstyrkan.

Stämpling, kanske.
Citera
2019-09-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem och Varför en person, här SD, väljer att öppet, berätta offentligt om sitt och en annans människas mest privata till en massa andra människor är för mig totalt obegripligt. Vem fåglarna gör det???

Vilka människor väljer dessutom att sitta och lyssna på sådant? Utan att resa sig upp och gå! Kan dom alla tänka sig att göra detsamma?

Det är så respektlöst mot den andra, ovetande partnern, att det är rent smaklöst vidrigt!

Hur f-n är dessa personer skapade egentligen som anser detta är ett Normalt Vuxet Beteende?

Jag är uppriktigt förundrad.

Håller med dig här och det är sådana vittnesmål och det SD skrivit som får mig att höja på ögonbrynen och undra vad mer en sådan person kan tänkas göra. Känns mycket gränslöst. EGT har väl också skrivit att de uppfattar SD som en nästan överdrivet ärlig person. (Eller? EGT)
Citera
2019-09-08, 15:00
Medlem
Citat:
Stämpling, kanske.
Precis som för HD ( tanke om anstiftan) undrar jag om det är korrekt rubricering på häktningen då. Jag kan inte sånt ordentligt, men har inte hört det förr.
Citera
2019-09-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

När det nu slutade som det gjorde tror jag att GM hamnat i någon slags förnekelse och sett det som säkrast att bara låtsas som ingenting hänt.
Jag tror att du är ute åt rätt håll. Eller vill hoppas det, för med mycken planering känns allt än värre! Och jag tror verkligen att förnekelseteorin stämmer. Om det är SD som är mördaren, förtränger han det inträffade så till den grad att han själv tror på det och kan fortsätta leva på som vanligt.
Citera
2019-09-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Precis som för HD ( tanke om anstiftan) undrar jag om det är korrekt rubricering på häktningen då. Jag kan inte sånt ordentligt, men har inte hört det förr.

Anstiftan eller stämpling, ja.
Om jag inte minns fel så uttalade SD att "de har ingenting på mig". Minns dock ej varifrån uppgiften kommer. Kanske nån här vet? Uttalar man sig som SD i detta fall så är det i mina ögon misstänkt. Vem som är oskyldig säger så? Att säga "jag är oskyldig" är ett helt annat språkbruk som signalerar nåt annat till den som mottar budskapet.
Citera
2019-09-08, 15:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja, det är en jävla röra allt detta. Jag landar ändå i samma trakt som när vi började titta på detta under förra sommaren:

* Det finns en bakomliggande konflikt som pågår.
* Någonting föranleder att SD eller HD vill reda ut något som sagts eller skrivits vilket föranleder kvällsbesöket.
* Argumentationen ballar ur och resulterar i någon form av fysisk eskalering som i ren panik resulterar i dråp.
Det kan vara att LW slängs i backen och tuppar av exempelvis.

Exakt hur det gått till antar jag att polisens experter försökt pussla ihop, men poängen är jag inte tror på ett överlagt mord. Jag tror det handlar om en serie av olyckliga beslut och händelser som resulterat i att LW lämnas död bakom planket.

Att kroppen inte flyttats till en vettigare plats är ett av de starkare argumenten. Hade det varit överlagt hade förmodligen dådet skett på annan plats, och transporten av kroppen varit planerad.
SD måste också vetat att han skulle vara misstänkt i så fall.

När det nu slutade som det gjorde tror jag att GM hamnat i någon slags förnekelse och sett det som säkrast att bara låtsas som ingenting hänt.
Kort och koncist om det som med största säkerhet är sanningen. Helknäppt tro det ligger planering bakom mordet såtillvida man inte menar med "viss planering" är att gå den korta biten till LW för att reda ut något..

Edit: Eftersom dom tre letade burkar på dom mest otillgängliga ställen så vore t.ex en knuff ut för ett stup med efterföljande sten i skallen att föredra istället för att långsamt slå ihjäl LW 160 m från hennes hem. Oj hon ramlade....
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-08 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in