2019-09-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag vet att hon inte bott där på flera år. Domen tas upp tidigare i tråden.
Så vad du säger nu är att den tvist, och domen, är länkad här? Kan nån snälla hänvisa mig till var den ligger?
Citera
2019-09-08, 14:16
Medlem
Finns det nån opixlad bild på henne?
Citera
2019-09-08, 14:16
Medlem
Så här kan alltså kvinnovåld/kvinnomisshandel se ut i "normalfallet". Dvs kvinnan i fråga
anlitar en annan man för att våldföra sig på/misshandla/döda den man hon verkligen vill
skada. Detta eftersom hon oftast själv är för fysiskt/psykiskt svag för att begå det brott
som det ju handlar om.

Vad gäller rådmannens tidigare domslut bör de givetvis följas upp och kontrolleras om
så är möjligt.
Citera
2019-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan väl känna empati för alla i den här soppan? Inte minst ungarna..

Jag önskar att det stod högst upp vid varje mordtråd att det inte är ok att döda/försöka döda en annan människa. Så slapp vi den diskussionen.

Men att försöka förstå varför en människa blir så förbannad att hen vill döda en annan - särskild en närstående - det är intressant. Vad kan trigga en till synes normal människa trampa över alla gränser?

Jag tror exempelvis inte att någon en endast ond. Man blir gränslös och hämndlysten av någon anledning. Verklig eller inbillad. Men något annat är det som gör att man är beredd att riskera friheten.
Viljan att ge igen vinner.

Din infallsvinkel gäller inte om det är en man som är GM,eller hur. Då blir det kanske enklare för dig eller har jag fel. Nu ska GM gripas och knytas till anstiftaren. Kanske har de en eldig kärleksaffär med tända ljus kring jacuzzin varje natt. De ska mörda och rymma tillsammans. Polisen ska gripa GM inom 12h annars är det skandal.
Citera
2019-09-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då hoppas jag att hennes nära och kära (t.ex. syskon, barnen) försöker förmå henne att söka hjälp. Hon kommer vara livsfarlig annars.

Men hon har ju ingen. Föräldrarna har dött. Den enda systern dog detta år. Hon har "bara" sina barn - som bor hos hennes antagonist.
Citera
2019-09-08, 14:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, men det blir nog den illa fungerande psykvårdens ansvar att ta tag i. Hennes enda syskon (i alla fall enligt moderns dödsannons) dog ju i år och barnen är ju minderåriga. Hennes vänner verkar ju ha vänt henne ryggen efter allt som hänt och hon dragit sig längre och längre ned i träsket.

Jaha, ja då verkar hon ha gått igenom mycket. Har inte följt tråden så noga.

Hon borde ha fått professionell hjälp för länge sedan. Man kanske ska hoppas på att hon blir dömd till vård?
Citera
2019-09-08, 14:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men hon har ju ingen. Föräldrarna har dött. Den enda systern dog detta år. Hon har "bara" sina barn - som bor hos hennes antagonist.

Det hade jag tyvärr missat.
Finns det ingen sammanfattning någonstans?
Citera
2019-09-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hon äger ju hälften av lägenheten. Vem skulle annars få lägenheten om han dog?

Din exfru/exman ärver inte dig när du dör. Kan komma som en överraskning, men du kan andas ut.. ;-)
Citera
2019-09-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Karins FB https://www.facebook.com/k*rin.l*lja.566
Allt matnyttigt är dock raderat (om det någonsin funnits något) och endast 14 vänner återstår på kontot.

...och dom 14 verkar ha ungefär dubbelt så många konton här på Flashback...

Det stod ju klart redan inom en timme efter mordförsöket hur detta gått till. 200 sidor senare så tjatas det fortfarande om diverse obekräftade omständigheter till ex-fruns försvar...

Det stora problemet är ju att polisen trots alla sina ansträngningar misslyckats med att ta in den GM som enligt vittnen brottats med HOL i trapphuset och sedan flytt från platsen i bil...
Citera
2019-09-08, 14:30
Medlem
Citat:
Du har fel.

Tidiagare har jag blivit kritiserad just för detta när det gäller tvärtom.

Så försök inte klistra den där feministstämpeln på mig är du snäll.

Jag ogillar att vara OT. Du letar efter psykologiska orsaker hos kvinnan som kan utlösa ett scenario som detta eller hur. Du kallar BO antagonist. Vart vill du komma med ditt resonemang. Denna tråd ligger under aktuella brott och kriminalfall. Kvinnan är en brottsling och har varit det en lång tid och brottslingen utgör livsfara för samhället. Henne personliga problem får hon ta upp med psyk på hinseberg.
Citera
2019-09-08, 14:33
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Man kan väl känna empati för alla i den här soppan? Inte minst ungarna..

Ja, de har tvingats gå igenom föräldrarnas konflikter, separation och skilsmässa. Se sin mamma förändras och blir en människa på dekis. Vidare vårdnadstvister och vittna till sin pappas fördel mot mamman. Sen få sin pappa skjuten av sin egen mamma via anstiftan. Oro över att pappan ska avlida eller bli gravt handikappad.

Bli uthängd offentligt till allmän beskådan i och med den uppmärksammade skjutningen/mordförsöket.

Barnen har ovanpå allt detta möjlighet att läsa och ta del av allt som skrivs både här och på media om deras föräldrar. Stackars barn.
Citera
2019-09-08, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Jag ogillar att vara OT. Du letar efter psykologiska orsaker hos kvinnan som kan utlösa ett scenario som detta eller hur. Du kallar BO antagonist. Vart vill du komma med ditt resonemang. Denna tråd ligger under aktuella brott och kriminalfall. Kvinnan är en brottsling och har varit det en lång tid och brottslingen utgör livsfara för samhället. Henne personliga problem får hon ta upp med psyk på hinseberg.

Antagonist i hennes huvud - precis som i många andra fall där par separerar och inte kan komma överens.

Om du inte vill förstå motiven för olika brott är din sak. Jag vill.
Senast redigerad av sno 2019-09-08 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in