Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
JN fick rättshjälp så staten betalade och varför välja Henriks byrå när det är Karins nye som är utsatt? Klart det är beräknande. De ville väl förstöra Karins nya relation och samtidigt trigga Karin att få psykbryt, kanske målet var att få in henne på psyket. Nu blev det arresten. Killen Karin är godman till är en våldsam kriminell man Fredri* Olafse*.. Hans belastningsregister har väl 10tals vålds och narkotikabrott 41 år. Så skulle Karin ha någon kontakt så är det väl han. Han skulle varit på en rättegång i September men dök inte upp. Han ska ha ofredat eller hotat någon åklagare under ett misshandelsmål. Så männen har inga spärrar.
Det är helt normalt att en advokat ställer upp för sin partners dotter när hon blir utsatt för en okynnesanmälan. Det är inget konstigt med det alls, och det är inget en normal f.d. fru kan förväntas reagera på alls.
Läser man igenom rättens utlåtanden, som du lagt upp, så framgår det också att
INGA SOM HELST UTSIKTER fanns att få ett kontaktförbud, så anmälan var åtminstone väldigt frivol och troligen gjord för att trakassera JN, som är HOL:s nya partners dotter. Det enda som läggs fram i målet från SH som bevis på trakasserier och stalkning är anonyma mejl som enligt SH själv skickats via TOR, så att avsändare inte kan identifieras. Inga andra exempel på de påstådda trakasserierna läggs fram i målet som SH driver mot JN.
En normal människa som får anonyma mejl med otrevligheter, blockerar avsändaren och/eller låter bli att läsa dem. Men SH ville alltså driva ett trams-mål i domstol. Det finns därför skäl att misstänka att SH själv skickat mejlen till sig själv, där han dolt avsändaren via TOR, för att kunna trakassera JN och tvinga henne till att möta honom. Hon spelade dock inte med i tramset, utan skickade ombud till rättegången.
Det går alltså inte att styrka någon som helst inblandning i mejlskickandet från JN, vilket rätten konstaterar, utan hon är bara utpekad av SH, vilket styrker att drivandet av målet är rena trakasserier från SH:s sida mot JN. Det kan då ha utförts på KL:s uppdrag – kanske som en hämnd för att HOL ansökt om kontaktförbud mot KL. Så här skriver rätten i utlåtandet:
[JN] är inte skäligen misstänkt i den förundersökning som pågår avseende meddelandena och åklagaren har i det överklagade beslutet funnit att utredningen talar mot att hon har skickat dessa.
Jag vill alltså starkt varna för att ta användaren Efternamn08:s inlägg på allvar, då det han skriver är uppenbara partsinlagor, som sannolikt är till för att flytta fokus till något som inte har något alls med fallet att göra, utan där han försöker lägga skulden för dådet på HOL, dennes nya partner (som han kallar "älskarinnan") och dennas dotter.
Vänligen betrakta Efternamn08:s inlägg som påverkansoperationer och desinformation, inte som relevant information i fallet!
Notera också gärna det här märkliga inlägget tidigt i tråden (6/9) om det tramsmål han nu försöker få till att spela en viktig roll i fallet:
Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Jag har målnunner, dagboksblad, åklagarens yttrande och en dom/beslut. Jag begärde ut det så fort jag fick höra att han blev skjuten.