2019-09-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om han också hade varit "knepig" hade dottern knappast varit så kärleksfull mot honom.
Barn kan tycka illa om båda föräldrarna, inte bara den värsta av dem.

Nej, du har fel. Barn är solidariska. Hon bor med pappan. Bloggen har varit öppen för alla att läsa..
Citera
2019-09-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Sammanfattning: Mannen märker allt tydligare att kvinnan han älskar är mentalt sjuk och en skilsmässa påbörjas. Kvinnan fantiserar ihop massa otrohetsaffär med både män och kvinnor på grund av att hon känner sig kränkt och påbörjade ett korståg mot BO. Barnen märkte att mamman var rubbad och valde pappans sida såklart. Mamma känner sig ännu mer kränkt och intensifierar sitt korståg med torpeder och tvister. När hon inser att hon inte kommer få rätt nånstans fast hon har högt uppsatta kontakter betalar hon en värdelös torped med sitt arv eller ännu troligare i natura... Nu åker hon in för stämpling case closed
Trots ditt användarnamn så känns det som ett ganska plausibelt scenario. Tycker inte man skall krångla till det hela. Pappan gick snabbt vidare, och KL såg rött. Själv satt hon hemma och grämde sig. Hon har inte jobbat på ganska många år nu och hade massor av tid att tänka och hata.
Citera
2019-09-08, 11:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej, du har fel. Barn är solidariska. Hon bor med pappan. Bloggen har varit öppen för alla att läsa..

Om barnet väljer att utelämna en förälder ur bloggen helt kan även den andra föräldern omnämnas väldigt lite trots att de bor tillsammans.

Det synes mig gansla tydligt att barnet verkligen tycker om sin pappa om han nämns hela tiden i bloggen.
Citera
Medlem
Någon som vet om Stefan var ledig från sitt jobb den dagen? Många boende på Lidingö kör SUV. Kvinnan hade även öppnat sitt hjärta och talat om mycket för S.
Kvinnan dras väl till läkare, advokater och ekonomer. Dessa fina kvinnor vill bo fint och lever i lyxiga miljöer.
Ett förhör med Stefan kan hjälpa utredningen vidare. Någon som vet vilken bil Stefan äger? Regnr?
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det jag menade är att folk skriver allt möjligt om henne här men det är inget man ser. Jag tycker inte mig har sett något tecken på hjärnblödning eller konstigt beteende. Väldigt svårt att tro att hon skulle bita någon, I domen frias hon för det . Mycket av den skit som kommit på henne kommer från Henrik och det var under den tiden de tvistade.

Det blir bara bättre och bättre. Nu finns inte ens några tecken på hjärnblödning. En mönstermamma helt enkelt.
Citera
2019-09-08, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det måste vara någon form av riktigt vapen - har någon hört knallar.

OM Henrik hade kostym o blev skjuten genom kavajen blir det snarare ett rött märke
än sår - om vi talar om luft- eller kolsyrepistol.

Det var inget riktigt vapen.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Är det verifierat att KL drabbats av hjärnblödning?
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Skytten använde sig tydligen av ammunition kaliber 22 enligt uppgifter och vi vet inte händelseförloppet. Skytten kan ha satt första skottet av tre där ingen direkt större verkan inträffade och gett BO styrka att försvara sig. Det kommer att bli intressant att veta vilken anknytning skytten har till f.d domaren. Nu ska vi se vilken kapacitet vår poliskår besitter igen. Uppklarandet av tidigare skjutningar är väl ganska lågt.

Kaliber .22 är väl bara en välgrundad gissning som blivit trådsanning? Givet att en hel del redan verkar känt av Polisen är nog det här fallet något enklare att utreda än många andra skjutningar.
Citera
2019-09-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En man. Det var ingen felskrivning. Henrik var bisexuel i smyg.

Kan du med säkerhet fastställa det.
Citera
2019-09-08, 11:57
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Dog KL:s syster i sjukdom relaterad till det som KL också drabbades av ?, minns att någon här skrev att syrran krökade ihjäl sig, skulle vara bra om vi får ordning på KL:s bakgrund.
Båda päronen dog 2012, när skiten sen brakade loss, sjukdom där och var det nu ett stort arv efter dessa 2 eller bara rykten.

Vad dog hennes föräldrar av? Jag förstår inte att folk i den här tråden inte rotar mera i vad hennes syster och föräldrar dog av, för det här ger mig Johanna Möller-vibbar.

Tänk om hon är inblandad i sina föräldrar och systers död och att han fick reda på det/eller misstänkte det och lämnade henne och allt brakade ihop efter det.

Att hon har försökt leja en torped 2015 för att döda maken tyder ju också på att det kan vara troligt att hon är inblandad i sina föräldar och systers död. Hon var väl 36 år när föräldrarna dog, det är inte så vanligt att bli föräldralös redan i den åldern.
Citera
2019-09-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väl inte konstigt alls. Dottern bor med sin pappa. Mamman bor 3:e hand och har tydligen grova alkoholproblem. Svårt att umgås regelbundet med en sådan förälder.

Barn skriver om den vardag de lever i. Men hon kanske älskar sina båda föräldrar ändå trots att de har sina sjukdomar och brister?

Vem skulle hon annars älska?

Hon kan ha hittat GM genom alkoholproblemen.
Citera
2019-09-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag motsatte mig att BO skulle vara psykopaten. Om någon av dem ens är det.
Det är inte ovanligt att båda parter beter sig dåligt mot varandra i en skilsmässa.

Jag håller med dig.

Det är väl mer en regel att par som skiljer sig och det uppstår tvister mellan dem beter sig relativt dåligt. Man är osams. Man tycker att den andra har fel. Man vill få rätt själv. Man vill att ens gemensamma vänner ställer sig på "rätt sida". Man snarkar skit om den andre så att barnen hör..

Men barnen älskar fortfarande dem båda. Helt oavett hur knepiga de verkar vara. Det enda de önskar är att grälet skulle ta slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in