2019-09-08, 07:13
Medlem
Man ska aldrig köpa eller sälja till blattar det blir bara problem.
Citera
2019-09-08, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Enkelt...sälj bilen hos en bilhandlare istället. Så slipper du bekymmer..
Citera
2019-09-08, 07:34
Medlem
stom72s avatar
"slumpa" bort den i Norge eller Danmark så får du ändå hyfsat betalt för den med tanke på svenska kronans status..
Citera
2019-09-08, 07:39
Bannlyst
Sälj inte till blatten, kommer bara bli problem och du kommer ångra dig. Hårt.
Citera
2019-09-08, 07:53
Medlem
Vilket troll, svara inte när blatten ringer. Att blatten inte prutar är den sämsta lögnen jag hört i mannaminne.
Citera
2019-09-08, 07:57
Medlem
15 år å moppes avatar
Sälja bilen hos ”viköperdinbil”?

Jag gjorde det förra veckan. Fick en värdering på 90k på nätet. Vid besök/besiktning blev värderingen sänkt till 81k. Tog det och stack. Hade några fel på bilen de inte upptäckte så jag var mer än nöjd. Hellre lite mindre pengar för att bli av med några problem.

Allt kostar, detta var min perfekta lösning.
Citera
2019-09-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Jag sa prutat och klart, vilket han gick med pa. Kommer han förbi och ska pruta så kan ha ju såklart dra åt helvete

Lägg in prutmån. Många upplever att de gör ett dåligt köp om de får den för "utgångspris". Så höj priset i annonsen nästa gång.

Annars är det som många säger. Gör inte affärer med utlänningar så besparar du dig mycket problem. Skulle aldrig sälja till en ungdom från Tensta. Det är problem gånger två!
Citera
2019-09-08, 08:12
Medlem
Svar: man säljer inte bilar till blattar. Man köper inte bilar av blattar. Man pratar inte med blattar.
Citera
2019-09-08, 08:15
Medlem
Ghastens avatar
Alla tror begagnade bilar är värda mer än dom är. Sälj till en handlare gå lite mindre och slipper dina bekymmer. Eller gå lite extra och precis det du skrivit. Jag hade aldrig gjort business med blattar
Citera
2019-09-08, 08:19
Medlem
Zonkeds avatar
https://www.vikoperdinbil.se är lösningen för att slippa blocket. Kostar inget att få ett pris, men man behöver åka och visa upp den.

Men viktigast av allt slipper man blocket och allt var det innebär.
Citera
2019-09-08, 08:22
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Har en bekant som skulle försöka sälja en bil privat som visade sig vara något av en blattemagnet. Bara en massa babbar som hörde av sig och ville betala kontant med pengar ur en plastpåse. Vederbörande bet istället i det sura äpplet och sålde bil till en handlare.* Men du kanske inte är villig/kan svälja det prisavdrag det medför.

*Han såg strax efteråt sin gamla bil på en parkeringsplats i stan, och hur en babbe höll på att demonstrera den för sin babbepolare.
Det du skriver är att han sålde bilen för mindre pengar än den kunde inbringat bara för att slippa sälja den till en invandrare ... Låter ju förnuftigt.
Citera
2019-09-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Man ska aldrig köpa eller sälja till blattar det blir bara problem.

Det gäller också zigenare. De var före blattarna på bilmarknaden i Sverige och är om möjligt mer komplicerade och ruttna i bilbranchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in