2019-09-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
BI är en fullständigt världsfrånvänd bortskämd unge. En hemsk förebild för unga tjejer.

Läste idag att hon
1. Spyr galla i familjens dokusåpa över sin mor.
En dokusåpa som har gett henne ekonomiska muskler och där hon fritt väljer vad hon vill säga och lyfta fram.
2. Går ut och offentligt ”förbjuder” sina följare att kommentera vad som sägs i detta avsnitt av dokusåpan. Dvs hon tar inte ansvar för vad hon själv gör och säger utan läxar på förhand upp alla presumtiva kommentarer som kan komma att uppstå.
Men även här håvar hon in degen rätt friskt och jag kan bara konstatera....

Hon är inte i paritet när det gäller inkomst i förhållande till vad den unga vuxna bortskämda flickan de facto producerar.
Oj, vad insikt om liv, samhälle och den stora bilden BI skulle behöva.

Tycker det är vidrigt och se hur hon behandlar Pernilla och hur hon lovordar sin pappa, hon har verkligen inte verkligheten närvarande. Allt som Pernilla gjort och slitit för att få det att fungera är inte värt något men att Emilio slängde ut Pernilla när hon var ny förlust och under långtid inte hade någon kontakt det är inte alls fel då han tydligen är den bästa pappan som finns.
Nej jag ger inte mycket för BI
Citera
2019-09-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Tycker det är vidrigt och se hur hon behandlar Pernilla och hur hon lovordar sin pappa, hon har verkligen inte verkligheten närvarande. Allt som Pernilla gjort och slitit för att få det att fungera är inte värt något men att Emilio slängde ut Pernilla när hon var ny förlust och under långtid inte hade någon kontakt det är inte alls fel då han tydligen är den bästa pappan som finns.
Nej jag ger inte mycket för BI

Frågan är dock hur mycket insikt du har i Biancas barndom? Även om Bianca är ute och cyklar ibland så lär ju hennes fristration och ilska inte vara helt obefogad. Pernilla verkar förövrigt vara väldigt barnsig i diskussioner och verkar bara vilja vifta bort allt.
Citera
2019-09-07, 01:46
Medlem
MrsVanity1s avatar
Jag tror ärligt det är så illa att Bianca inte tror på att Emilio slagit Pernilla,har för mig det var någon rättegång .Eller att hennes far gjort några fel överhuvudtaget.

Sen har Pernilla tagit hand om barnen och även ekonomiskt och allt under alla år så det blir ju ofta så att den förälder man inte bor med blir mer "populär" .

Säger inte att Pernilla är en ängel men jag håller med i att hon behandlar inte sin Mamma vidare bra mellan varven....
Citera
2019-09-07, 05:15
Medlem
Jag tycker att Bianca är sjukt missförstådd.
Nu kan jag känna igen mig i ganska mycket när det kommer till henne så jag kanske ser på henne och Pernillas relation på ett annat sätt än folk som har en perfekt relation med sina föräldrar.

Jag gillar deras familj skarpt. Jag tycker att de har en skön jargong och en öppen och (brutalt) ärlig dialog. På gott och ont.

"Jag gillar Pernilla, men". Jag blir otroligt ledsen när jag hör och ser hennes härskartekniker mot Bianca, och jag förstår att B blir så jäkla ledsen och frustrerad som hon faktiskt blir många gånger. Och i sin tur blir jag frustrerad när jag sedan ser hur mycket skit B får i sociala medier efter ett sådant avsnitt av Wahlgrens Värld. Som nu senast när P tycker att B har en skev bild av sin barndom/uppväxt.
P vägrar förstå att B har SIN bild och vägrar lyssna (eller snarare förstå) B. Jag förstår Biancas vrede och frustration. Tänk er själva att hela tiden få sina upplevelser bortviftade av någon som "förstår bättre". Fy fan!

Eller avsnittet när B och P bråkar i bilen på väg till någon visning och P hasplar ur sig "det är faktiskt inte bara jag som tycker att du är jobbig", värsta sortens kommentar. Det är ni TVÅ där och då, det är ni TVÅ som diskuterar, dra inte in en massa andra som "minsann också står på min sida och tycker du är skit!". För det första är det pissigt som fan att trycka ned sin egen dotter på det sättet, för det andra är det taskigt att tala för andra som inte är där och kan försvara/lägga till deras ev åsikter. Eller att B kan stå upp för sig själv gentemot dessa.
Ja, det var i samma situation bajs av B att kalla sin mamma för kärring eller idiot eller vad det nu var (bara B som fick skit efter denna incident), men SÄTT ER IN I SITUATIONEN att bli så nedtryckt av sin egen mamma!
Jag säger inte att P är helt värdelös, hon ska ha medaljer på sååå många andra sätt som just mamma (och person överlag, snacka om livsglädje och positivitet!) Men just det här sättet att vinna poäng över sin dotter - sitta tyst, dra in andra, på många sätt bli någon slags martyr. Det är vidrigt.
Team Bianca alla dagar i veckan på den!
Citera
2019-09-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abecede
Jag tycker att Bianca är sjukt missförstådd.
Nu kan jag känna igen mig i ganska mycket när det kommer till henne så jag kanske ser på henne och Pernillas relation på ett annat sätt än folk som har en perfekt relation med sina föräldrar.

Jag gillar deras familj skarpt. Jag tycker att de har en skön jargong och en öppen och (brutalt) ärlig dialog. På gott och ont.

"Jag gillar Pernilla, men". Jag blir otroligt ledsen när jag hör och ser hennes härskartekniker mot Bianca, och jag förstår att B blir så jäkla ledsen och frustrerad som hon faktiskt blir många gånger. Och i sin tur blir jag frustrerad när jag sedan ser hur mycket skit B får i sociala medier efter ett sådant avsnitt av Wahlgrens Värld. Som nu senast när P tycker att B har en skev bild av sin barndom/uppväxt.
P vägrar förstå att B har SIN bild och vägrar lyssna (eller snarare förstå) B. Jag förstår Biancas vrede och frustration. Tänk er själva att hela tiden få sina upplevelser bortviftade av någon som "förstår bättre". Fy fan!

Eller avsnittet när B och P bråkar i bilen på väg till någon visning och P hasplar ur sig "det är faktiskt inte bara jag som tycker att du är jobbig", värsta sortens kommentar. Det är ni TVÅ där och då, det är ni TVÅ som diskuterar, dra inte in en massa andra som "minsann också står på min sida och tycker du är skit!". För det första är det pissigt som fan att trycka ned sin egen dotter på det sättet, för det andra är det taskigt att tala för andra som inte är där och kan försvara/lägga till deras ev åsikter. Eller att B kan stå upp för sig själv gentemot dessa.
Ja, det var i samma situation bajs av B att kalla sin mamma för kärring eller idiot eller vad det nu var (bara B som fick skit efter denna incident), men SÄTT ER IN I SITUATIONEN att bli så nedtryckt av sin egen mamma!
Jag säger inte att P är helt värdelös, hon ska ha medaljer på sååå många andra sätt som just mamma (och person överlag, snacka om livsglädje och positivitet!) Men just det här sättet att vinna poäng över sin dotter - sitta tyst, dra in andra, på många sätt bli någon slags martyr. Det är vidrigt.
Team Bianca alla dagar i veckan på den!
Du överdriver tycker jag, Bianca har 10000% rätt till sin bild av sin barndom, P kan bara inte hantera det att Bianca upplever vissa saker som jobbigt. Det är sjukt taskigt av P och egoistiskt det håller jag med om. Så iofs det ligger mycket i det du säger men jag kan till liten del förstå P med då hon är mamma och säkert har hjälpt Bianca massor och känner sig underskattad. Men hon måste acceptera Biancas bild av sin uppväxt det är helt sant. Även om hon inte håller med. Väldigt komplicerad relation tror jag.
Citera
2019-09-07, 14:06
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Jag tror ärligt det är så illa att Bianca inte tror på att Emilio slagit Pernilla,har för mig det var någon rättegång .Eller att hennes far gjort några fel överhuvudtaget.

Sen har Pernilla tagit hand om barnen och även ekonomiskt och allt under alla år så det blir ju ofta så att den förälder man inte bor med blir mer "populär" .

Säger inte att Pernilla är en ängel men jag håller med i att hon behandlar inte sin Mamma vidare bra mellan varven....

Hon tror säkert att pappa Emilio är guds gåva till henne som far. Men sanningen är att varenda kvinna han har haft historiskt han slagit halvt ihjäl och hotat med att sina gangster kompisar skall klippa dom.
Att han är Italienare och att det ligger i hans blod att klippa folk och slå folk. Han är en rikstönt och pajas av rang, bedrog Pernilla hela tiden och slog henne kraftigt.

Nuvarande våpet och IQ fiskmås tillika smiling Åsa är för dum för att fatta, eller rättare sagt. Inget skall få komma ut på hennes insta flöde som kan krackelera hennes perfekta uppbyggda fasad likt hennes ryssinspirerande inredningsprojekt. Emilio slår givetvis även henne och styr henne med psykisk våld.
Sedan hur är det egentligen med turtur duvorna, är dom ens gifta? Hon kallar ju sig för Åsa Ingrosso även på Mallorca. https://www.merinfo.se/person/Eksjö/Åsa-Maria-Högberg-1974/br474-34001
Hon var gift med en ICA handlare i Stockholm (Hö*ber*) innan Emilio, och innan dess med barnens far (Björlin*). *=G.
https://mrkoll.se/person/Asa-Maria-Hogberg-Vavaregrand-7-C-Eksjo/kyqRaQmUxadYQamUxaulaTmUxadYQacYfrkyqRaQbTAQmulaTu erArahA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1ML1y/misshandlad-i-fjorton-ar

https://stoppapressarna.se/svenskt/ingrosso-svindlade-pappan-pa-miljoner

https://www.expressen.se/nyheter/dodshoten-fran-emilio-ingrosso-mot-pernilla---ord-for-ord/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9m3J2W/darfor-fick-han-sla-mig

Kan länka 100 tals till men de talar sitt eget språk tycker jag! Emilio är en rikspajas och borde få en rejäl omgång stryk som den fega hustrumisshandlare han är.
Senast redigerad av HeroesSilencio 2019-09-07 kl. 14:44.
Citera
2019-09-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Du överdriver tycker jag, Bianca har 10000% rätt till sin bild av sin barndom, P kan bara inte hantera det att Bianca upplever vissa saker som jobbigt. Det är sjukt taskigt av P och egoistiskt det håller jag med om. Så iofs det ligger mycket i det du säger men jag kan till liten del förstå P med då hon är mamma och säkert har hjälpt Bianca massor och känner sig underskattad. Men hon måste acceptera Biancas bild av sin uppväxt det är helt sant. Även om hon inte håller med. Väldigt komplicerad relation tror jag.

Jag förstår vad du säger och jag håller givetvis med dig också. Jag tror självklart inte att P har dessa tendenser för att hon vill vara elak, nu är jag inte mamma själv. Samtidigt är ett sånt där uttalande som "hon kommer förstå när hon själv blir mamma" väldigt skevt. Och så säger varenda morsa om ALLT som någon slags ursäkt och guds-allsmäktighet.
(Jag har sagt "om jag skulle ha kids skulle jag aldrig curla dem eller skjutsa dem överallt!" "Lilla vän, vänta du bara tills du har dina egna barn" så det gäller inte bara P och denna situation utan varenda förälder där ute är sådär...)

Jag försöker inte vara elak mot P, men jag reserverar mig lite också efter hur jag skriver. Jag kanske låter elak, men jag har vuxit upp med en otroligt egotrippad mamma själv med väldiga martyrkomplex som hon inte märker/vet om själv så jag kanske tar Biancas parti mycket för jag vet PRECIS hur hon känner i sådana här diskussioner. Jag har varit precis så "gapig", "egoistisk", "elak", "bortskämd" som Bianca - men det är inget av det. Det är REN frustration för att ens förälder vägrar att lyssna/förstå och sitter där på sina höga hästar.

P är fantastisk på så många sätt, och jag kan inte förstå vad hon gått igenom, och hon vill säkert skydda B egentligen, men det blir bara lite fel.
Citera
2019-09-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
Mwuana är 30+ och börjat rappa. Brukade vara sorgligt, tragiskt, patetiskt, wiggervarning men nu är det tydligen hyllat.

Tack nu fick man en lite bättre bild.
Citera
2019-09-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Pernilla skulle nog kunna anmäla Bianca med tanke på att hon utpressar sin morsa på 5 miljoner.

Men vad ska hon med 5 miljoner till? hon
har väl egna pengar eller dom är redanslut.
Citera
2019-09-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Men vad ska hon med 5 miljoner till?

Hon ska ha 5 miljoner för sin lägenhet för det var det hon själv köpte den för men priserna har gått ner och hon vill inte förlora pengar. Hennes krav är att Pernilla ska köpa den till överpris och om hon inte gör det så kommer Bianca gå ut med massa privata saker om Pernilla. Tämligen hemskt beteende mot sin mamma.
Citera
2019-09-07, 22:58
Medlem
Inte för att inkräkta för mycket på biancas privatliv men kan någon tillföra mer information om det verkligen är sant det här med mwuana?? För hon och philippe avföljde varandra i samband med lollapalooza då någonting hände där definitivt.
Citera
2019-09-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Hon ska ha 5 miljoner för sin lägenhet för det var det hon själv köpte den för men priserna har gått ner och hon vill inte förlora pengar. Hennes krav är att Pernilla ska köpa den till överpris och om hon inte gör det så kommer Bianca gå ut med massa privata saker om Pernilla. Tämligen hemskt beteende mot sin mamma.

Ja verkligen hemskt snäll som Pernilla är så
är frågan vad gör hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in