2019-09-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Lycka till med detta när det står 7-8 gapande bruschor utanför huset mitt i natten som kräver att du ska betala för allt möjligt som de inte är nöjda med på bilen du sålt till dem

Sant...sant.....

Fast erkänner...skulle då sälja till nån jag känner....köper bil genom bättre handlare, visst 10k dyrare...samma med sälj tappar 10k+ lite mer men värt alla gånger....

Så +1 där...
Citera
2019-09-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Lycka till med detta när det står 7-8 gapande bruschor utanför huset mitt i natten som kräver att du ska betala för allt möjligt som de inte är nöjda med på bilen du sålt till dem
Precis, lätt vara tuff om man bor på landet eller bara sitter framför datorn och säger hur allt ska vara. Absolut inte lött att tampas med 14 kusiner som ska ha tillbaka sin heder.
Citera
2019-09-07, 22:33
Medlem
adddicts avatar
Nä det känns inte som att det är läge att diskutera Blocketgarantier med Mohammed + 14 kusiner som bara vill kniva ner en.
Citera
2019-09-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldgrisen
Diatansköplagen..ångerrätt gäller inte då privat affär väl...samt de har undersökmingsplikt, samt mörka inte felen om det finns sådana...

man får hacka i sig att delar som ex skivor, bromsar, koppling, batteri...osv är förbruknings vara..och kan behöva bytas om snar framtid...bilfan är ju begagnad....ja du fattar....samt ev ny service etc.....

Ha tillfälligt kontantkort för bilaffären.

De kan inte göra ett skit . Såld o ägarbytet....

En bil är ett svart hål i kostnader så är det.

Äh....kräng skiten
TS är orolig för att råka ut för att köparen kommer med hela familjen och hämnas med vapen och du drar upp de juridiska rättigheterna? Hur tänkte du där?
Citera
2019-09-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
TS är orolig för att råka ut för att köparen kommer med hela familjen och hämnas med vapen och du drar upp de juridiska rättigheterna? Hur tänkte du där?

Svarade innan....på ett liknande inlägg ....

Sant sant..+1...skulle skippa sälja till en babbe...
Citera
2019-09-07, 22:45
Medlem
Trött på att svenskar prutar, säljer till invandrare istället. Årets tankevurpa?
Citera
2019-09-07, 22:50
Medlem
adddicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Trött på att svenskar prutar, säljer till invandrare istället. Årets tankevurpa?
Läste du inte vad jag skrev? Jag behöver en viss summa pengar. Hittills är det bara en MENA-blatte som har erbjudit dom pengarna.
Citera
2019-09-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.

Du säljer alltså ett tvivelaktigt objekt (kan ”gå sönder”)
Vad du än gör sälj den inte till mohammed!

Sänk priset till vad den är värd och sälj till en svensk.
Dom prutade buden är förmodligen inom vad ditt objekt egentligen är värt?

Eller sälj till mustafa och bit i konsekvenserna
Citera
2019-09-07, 23:52
Medlem
Gå in på hemsidan www.vikoperdinbil.se, knappa in ditt regnr, kolla om deras bud passar dig och sälj möget. Det är inte svårare än så om du inte vill/orkar/kan sälja bilen själv.
Citera
2019-09-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACM11
Gå in på hemsidan www.vikoperdinbil.se, knappa in ditt regnr, kolla om deras bud passar dig och sälj möget. Det är inte svårare än så om du inte vill/orkar/kan sälja bilen själv.
Ja, sen när du kommer dit med bilen så bjuder dom halva av det som dom skrev på hemsidan för dom hittar diverse hittepåfel.
Citera
2019-09-08, 00:30
Medlem
yz44s avatar
Se till att skriva ett avtal som båda undertecknar vid köpet, varsin kopia. Finns avtal att ladda ner från t.ex. konsumentverket.
Citera
2019-09-08, 00:31
Medlem
MrsVanity1s avatar
Undvik till varje pris att göra affärer med blattar.

Pratade nyligen med en vän som har ett sotar företag och tro på fan.Bara blattarna som ringer och gnäller att det är för dyrt osv när dom sotat på deras restauranger.
Förvisso är det ju inte ett bilköp men det visar mentaliteten.

Du kommer bara få problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in