Citat:
Så istället för att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som har fullständigt fel så väljer du att hoppa in i diskussionen och säga emot dom som du i princip håller med, på grund av att du tycker att orden "icke väldesignad" var fel?Var god läs mina föregående inlägg i tråden. Jag sa aldrig emot att vi inte har en perfekt kropp, dock sa jag att vi har en väldesignad kropp. "Ateisterna" sa emot mig och hävdade att vi inte har en väldesignad kropp. Bland annat fick jag veta att vi inte har ett effektivt system mot virus och parasiter, luft- och matstrupen är dumt designade osv.
Jag har aldrig hävdat att världen är perfekt, det är ingen åskådning reserverad till ateister.
Jag har aldrig hävdat att världen är perfekt, det är ingen åskådning reserverad till ateister.
Tror du att det är ett bra sätt att få till en vettig diskussion?
Citat:
Jag vill inte någonting mer än att få dig att förstå att det finns otroligt mycket bättre lösningar på vissa problem än att sätta in säkerhetsmekanismer. Min lösning är väl otroligt mycket mer väldesignad än hur det ser ut nu? Och kan man inte då påstå att den lösningen som finns nu inte är speciellt bra eftersom jag så fruktansvärt enkelt kom på en bättre?
Eller vill du fortsätta märka ord och säga att "inte speciellt bra" är fel i det här fallet eftersom det egentligen är "mindre bra" eller vad du nu själv skulle kalla det?